Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ajattelet ihmisestä, joka nauttii kun saa kostettua?

Vierailija
18.10.2025 |

Hän saa siis siitä oikeasti tyydytystä itselleen. Mitä inhottavammin saa kostettua, sitä parempi mieli hänelle siitä tulee. 

Kommentit (118)

Vierailija
21/118 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kosto on oikeutetu ja oikeudenmukainen niin ihailtavaa, mikäli taas pikkumainen tai ihan omasta päästä keksitty syy, niin sitten halveksittavaa.

Vierailija
22/118 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en koskaan ole ymmärtänyt tätä, että kostaja olisi se paha. Minusta se on, joka ensimmäisenä alkaa kiusaamaan.

Ja minä en ymmärrä ihmistä, joka alentuu kiusaajan tasolle. Silloinhan kiusaaja on tavallaan voittanut. Minä en viitsisi kellekään sitä arvostusta antaa, että ryhtyisin kostamaan. Välinpitämättömyys on mun kostoni. Se ihminen ei ole olemassa enää, mä en anna hänelle minkäänlaista merkitystä elämässäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/118 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, mikähän kostoksi lasketaan?

Itse pidän näitä kostoajatuksia sangen lapsellisina ja kehittymättömän mielen tuotteina.

Samaa mieltä. Teinien juttuja, joskus ei vaan koskaan kasva siitä eteenpäin.

Vierailija
24/118 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, mitä kostaa. Esimerkiksi raiskaajan tai pedofiilin tappamisen ymmärrän. Pikkumaiset pikkukostot ovat eri asia.  

Vierailija
25/118 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kostosta nauttiminen kuulostaa hieman sairaalloiselta. "Tilien tasaaminen" ehkä tyypillisempää, vaikkei ehkä höydyllistä/järkevää sekään.

Vierailija
26/118 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tavanomainen piirre ihmisessä... Mut tosta saa jalostettua itteensä vähä paremmaks esimerkiks lukemalla Raamatun. 

Vierailija
27/118 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse pidän näitä kostoajatuksia sangen lapsellisina ja kehittymättömän mielen tuotteina.

Kostoajatusta? Ajatusta? Kyllä useakin haluaisi kostaa ja sitä hetken ajattelee, muttei koskaan toteuta. 

Vierailija
28/118 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskonut karmaan kunnes sain itse nähdä miten se toimii. Oppipa sekin ihminen ettei ole universumin lakien yläpuolella. Ajattelen, että hänelle annettiin kasvamisen mahdollisuus. En tiedä onko ollut vaikutusta kokonaan. Uskon, että elämänsä ei ole helppoa. Ajatteli että kostaa mulle mutta se tuli hänelle moninkertaisena takaisin. Tähän tarinaan sopii hyvin vanha kiinalainen sananlasku: Ennen kuin lähdet kostoretkelle kaiva valmiiksi kaksi hautaa 

Vierailija
29/118 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi hän joutuu niin paljon kostamaan? 

Hän on aika herkkähipiäinen. 

Vierailija
30/118 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän ihmisiä, jotka kostavat täysin kuviteltuja tai jopa kiusaajien itsensä täysin keksimiä asioita verrattain viattomille ihmisille. Todella halveksittavaa.

Kosto on sinällään ihan ok.

Vierailija
31/118 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en koskaan ole ymmärtänyt tätä, että kostaja olisi se paha. Minusta se on, joka ensimmäisenä alkaa kiusaamaan.

Ja minä en ymmärrä ihmistä, joka alentuu kiusaajan tasolle. Silloinhan kiusaaja on tavallaan voittanut. Minä en viitsisi kellekään sitä arvostusta antaa, että ryhtyisin kostamaan. Välinpitämättömyys on mun kostoni. Se ihminen ei ole olemassa enää, mä en anna hänelle minkäänlaista merkitystä elämässäni.

Ei välinpitämättömyys auta sadisteille. Vasta kun saavat kokea saman niin oppivat. Enkä tarkoita fyysistä väkivaltaa.

Vierailija
32/118 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mun esimies on simputtanut. Erosin virasta ja opiskelen johtajaksi. Tavoitteena päästä samaan firmaan hänen esihenkilöksi ja etsin keinon irtisanoa hänet laillisesti. Arvaa montako uhria hänellä kerkee tulemaan tänä aikana?

Vierailija
33/118 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosto kumpuaa vihasta. Viha taas on suojatunne, jonka alla on kipua, pelkoa ja ahdistusta. Minulle se, että koet ylipäänsä tarvetta kostaa kertoo vain sen, että olet heikko.

Vierailija
34/118 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kosto kumpuaa vihasta. Viha taas on suojatunne, jonka alla on kipua, pelkoa ja ahdistusta. Minulle se, että koet ylipäänsä tarvetta kostaa kertoo vain sen, että olet heikko.

kosto voi olla myös oikeutta ilman vihaa.

Vierailija
35/118 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kostoajatusta? Ajatusta? Kyllä useakin haluaisi kostaa ja sitä hetken ajattelee, muttei koskaan toteuta. 

Olet oikeassa. Suo anteeksi huolimaton ilmaisuni. Tarkoitin tietenkin toteutettua kostoajatusta johon aloituksessakin viitattiin.

Vierailija
36/118 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan mitään kosta ilman syytä. Ei pidä antaa syytä, pitää ottaa vastyu siitä mitä aiheuttaa. Vaikka kosto ei lähtökohtaisesti ole se paras vaihtoehto, on h5vä ymmärtää ja tajuta, että keskuudessamme on aina niitä, jotka vastaavat pahaan pahalla. Se on hyvä tiedostaa, ennenkuin alkaa säätää. On hyvä myös varmistua, että selviytyy kostosta. Eli pelinerkit kohdilleen, niin ei tarvitse tutista pelosta, 'että kostaakohan se'. Todennäköisesti kostaa ennemmin tai myöhemmin. Elä sen kanssa.

Vierailija
37/118 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kostosta nauttiminen kuulostaa hieman sairaalloiselta. "Tilien tasaaminen" ehkä tyypillisempää, vaikkei ehkä höydyllistä/järkevää sekään.

Epäkypsää kakaroiden touhua. Mieslasten ja ikipissisten tyypillistä käytöstä.

Vierailija
38/118 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen, että silmä silmästä. 

Vierailija
39/118 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ken leikkii lähtee, se leikin kestää.

Vierailija
40/118 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika tavanomainen piirre ihmisessä... Mut tosta saa jalostettua itteensä vähä paremmaks esimerkiks lukemalla Raamatun. 

Ei sen lukemisesta mitään hyötyä ole jos ei ymmärrä Jeesuksen opetusten ydintä. Se muu on pelkkää viitekehystä hänen ympärillään. Ja koko kapistus on äänestyspäätöksillä koottu isosta läjästä kirjoituksia, mukamas selibaatissa elävien mutta oikeasti  huoripukkipapparaisten mielen mukaan.