Työelämän maailmanloppu tulossa, tutkimuslaitos lataa ihmistyötä tarjolla enää vuoteen 2030 asti!
https://www.tivi.fi/uutiset/a/4372be00-72af-4ce8-8238-825b7dec695f
Tutkijat ennustavat työelämän loppuvan viimeistään vuonna 2030, tämän jälkeen työtä vain muutamille tuhansille koko maailmassa.
Kannattaako esim työttömän hakea enää töihin kun tarjolla vain muutaman vuoden pätkätyö joka ei ehdi kasvettaa eläkettä yms.
Miten jatkossa työhullut pärjäävät kun työt lopetataan kannattamattomina?
Esimerkiksi lääkäreiden ja poliisien uskotaan uutisen mukaan olevan 99% robotteja ylintä johtoaan myöten vuonna 2030, jos työtön nyt päättäisi alkaa opiskella niin hän ei edes ehtisi valmistua ennenkuin koko alalle edes enää työllistyisivät muut kuin robotit!
Onko tämä otettu huomioon Suomessa työvoimapulasta huutavan kansanosan keskuudessa?
Kommentit (81)
Kokemusasiantuntijoista tulee alussa huutava pula.
Alalla olleena olen kokenut älykkään logiikan jne. Ne kaikki vaativat matemaattisen algoritmin tomiakseen eli matemaattisen pohjan. Tämä on täyttä hölynpölyä. Voi se kuitenkin toimia osittain riippuen ohjelmoijista joiden tarve kasvaa smaa vauhtia. Ei kone voi oppia kuin sitä mitä käsketään. Lue siitäkin mv lehdestä. Kuinkahan tekoäly kertoisi takahikian hallasta? Nyt rahastetaan
Varallisuus keskittyy yhä enemmän rikkaille. Tuskin he haluaisivat vapaaehtoisesti elättää kokemattomia työttömiä. Poikkeuksia tietenkin voi olla.
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunta ja talousjärjestelmä ja asenteet eivät ikävä kyllä ennätä muuttua noin nopeasti. Useimmat meistä ovat edelleen kiinni ajattelussa, että leipä on ansaittava työnteolla. Onhan se lisäksi epäreilua, jos suurin osa saa laiskotella mutta pieni vähemmistö joutuu edelleen tekemään työtä, koska ihmisiä tarvitaan edelleen, ainakin toistaiseksi.
Jos ette ole huomanneet niin näin tämä nykymaailman yhteiskuntajärjestys onkin. Jenkeissä ainoa hyvin toimeentuleva kansanosa 10% kuluttaa 50% kaikesta kulutuksesta. Ne jotka päättää ei 10% on järjestäneet itselleen lokoisat oltavat ja muut 90% räpiköi. Keskiluokka kuolee pois ja 10% hyvinvoivat tuo halpatyövoiman että itse saa paremmat oltavat.
Vierailija kirjoitti:
Varallisuus keskittyy yhä enemmän rikkaille. Tuskin he haluaisivat vapaaehtoisesti elättää kokemattomia työttömiä. Poikkeuksia tietenkin voi olla.
Haluttomia varten on verottaja, laki ja telottajat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja talot rakentaa...
Asuntokubiikit valmistuu 100% automatisoidussa tehtaassa niinkuin nyt adidaksen lenkkarit saksassa. Muutama ukko pystyttää.
Ja Briteissä on jo 3-D tulostin joka rakentaa talot paikan päällä tulostamalla. On jo testattu ja toimii.
Jatkossa drooni tuo paikalle tuollaisen tulostimen ja kokonaisia asuinalueita voidaan rakentaa päivässä.
Muutosta mahdotonta enää hiljentää. Jos kieltäydyt muuttamista tuollaiseen uuteen kylään niin droonit kuljettavat sinut sinne (vastalauseista huolimatta!)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunta ja talousjärjestelmä ja asenteet eivät ikävä kyllä ennätä muuttua noin nopeasti. Useimmat meistä ovat edelleen kiinni ajattelussa, että leipä on ansaittava työnteolla. Onhan se lisäksi epäreilua, jos suurin osa saa laiskotella mutta pieni vähemmistö joutuu edelleen tekemään työtä, koska ihmisiä tarvitaan edelleen, ainakin toistaiseksi.
Jos ette ole huomanneet niin näin tämä nykymaailman yhteiskuntajärjestys onkin. Jenkeissä ainoa hyvin toimeentuleva kansanosa 10% kuluttaa 50% kaikesta kulutuksesta. Ne jotka päättää ei 10% on järjestäneet itselleen lokoisat oltavat ja muut 90% räpiköi. Keskiluokka kuolee pois ja 10% hyvinvoivat tuo halpatyövoiman että itse saa paremmat oltavat.
Orpon hallituksen politiikkaa seuraa Trumpin hallinto. Aivan yksi yhteen.
Varallisuus keskittyy rikkaille kun heitä äänestetään. Heillä on yksityinen terveydenhuolto joten julkista ei tarvita kuin slava ukraine 200 000 hoitoon jonka takia suomalaiset eivät hoitoon pääse. Eli SUOMI ensin kuten amerikoissa ja hyvä tulee sekä rikkaat kuriin kuten Joe Biden totesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja talot rakentaa...
Asuntokubiikit valmistuu 100% automatisoidussa tehtaassa niinkuin nyt adidaksen lenkkarit saksassa. Muutama ukko pystyttää.
Ja Briteissä on jo 3-D tulostin joka rakentaa talot paikan päällä tulostamalla. On jo testattu ja toimii.
Jatkossa drooni tuo paikalle tuollaisen tulostimen ja kokonaisia asuinalueita voidaan rakentaa päivässä.
Muutosta mahdotonta enää hiljentää. Jos kieltäydyt muuttamista tuollaiseen uuteen kylään niin droonit kuljettavat sinut sinne (vastalauseista huolimatta!)
Joo joo
Vierailija kirjoitti:
Neljän vuoden päästä jokainen huutelee toisilleen:MENE TÖIHIN eiks ole hienoo.
Tällä palstalla moni on harjoitellut sitä jo vuosikausia.
Äänestämällä tätäkään ongelmaa ei ratkota. Poliitikot on rikkaiden 5% puolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun Kokoomusta ja EK:ta ei vain millään saa uskomaan tuota.
Kyllä ne tietää. Siellä on jo suunnitelmat olemassa mitä ylijäämäpopulalle tehdään.
Mulla on hirveä poikimiskuume!!
Tekoäly vaihtaa siis vaipat ja ohjaa ihmiset ostoksille oikeaan kauppaan ajaa auton sinne minne pitää ja kohdentaa lääkärin ja potilaan smaan aikaan smaan apikaan sekä vaihtaa puhjennenn renkaan sekä leipoo pullan ja toimitta sen ihmiselle sekä sekä ihan huuhaa hommaa ja lukekaa enemmän tutkineen kommentti mv lehti mutta onhan se jo poistanut pankkitoimihenkilöt mutta sen ansiosta että itse olette sen hyväksyneet ja pankkien voitot kasvaneet
Vierailija kirjoitti:
2010 ennustettiin, että 2015 autot ajavat itse. Kuljetusalan piti olla historiaa. 15 vuoden päästä Tesla on saanut autopilotin ulos, mutta kuljetusala ei ole hävinnyt edes Californiasta.
Vierailija kirjoitti:
Alalla olleena olen kokenut älykkään logiikan jne. Ne kaikki vaativat matemaattisen algoritmin tomiakseen eli matemaattisen pohjan. Tämä on täyttä hölynpölyä. Voi se kuitenkin toimia osittain riippuen ohjelmoijista joiden tarve kasvaa smaa vauhtia. Ei kone voi oppia kuin sitä mitä käsketään. Lue siitäkin mv lehdestä. Kuinkahan tekoäly kertoisi takahikian hallasta? Nyt rahastetaan
Mitä ihmettä horiset. Koodamisen tekee jo tekoäly.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kokoomus tavoittelee Suomeen ihan samaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työssäni käytetään jo robotteja. Voin sanoo, että osa niistä on niin onnettomia, että ripeä ihminen tekee ne työt tosi paljon nopeammin ja tarkemmin.
Kannattaa vilkaista mitä muualla maailmassa tapahtuu. Varmasti ihmisiä tarvitaan aina mutta ei niin paljon. Eli jää jäljelle kaksi vaihtoehtoa. Väki vähenee tai siirrytään jonkinlaiseen kansalaispalkkaan. Minä tuskin olen sitä näkemässä mutta jokin ratkaisu varmaan keksitään.
Ei tule mitään kansalaispalkkaa. Se on sosialismia, ei kapitalismia.
Eutanasia tulee pakolliseksi tai jos ei suostu niin elää lopunajan karkurina metsissä.
Karkurina metsässä ja yhteiskunta laittaa perääsi robotin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työssäni käytetään jo robotteja. Voin sanoo, että osa niistä on niin onnettomia, että ripeä ihminen tekee ne työt tosi paljon nopeammin ja tarkemmin.
Kannattaa vilkaista mitä muualla maailmassa tapahtuu. Varmasti ihmisiä tarvitaan aina mutta ei niin paljon. Eli jää jäljelle kaksi vaihtoehtoa. Väki vähenee tai siirrytään jonkinlaiseen kansalaispalkkaan. Minä tuskin olen sitä näkemässä mutta jokin ratkaisu varmaan keksitään.
Ratkaisu on jo 590 euron työttömyyskorvaus ja ministeri huutamassa Menkää töihin arbeit macht frei! Työlliset aina luulee että Heidän työttömyys on sitten jotain erityistä ja kohdellaan kuin lumihiutaletta.
Siinä voi persukin yllättyä kun ajat muuttuvat ja konservatiiviset tavat lentävä romukoppa
Siinä voi vihervassukin yllätyä, kun "työvoimapulaa" ei voi käyttää enää tekosyynä ma tutukseen...
Siinä voi persukin yllättyä kun ajat muuttuvat ja konservatiiviset tavat lentävä romukoppaan. Tai no tavat voivat säilyä mutta menetelmät muuttua.