Työelämän maailmanloppu tulossa, tutkimuslaitos lataa ihmistyötä tarjolla enää vuoteen 2030 asti!
https://www.tivi.fi/uutiset/a/4372be00-72af-4ce8-8238-825b7dec695f
Tutkijat ennustavat työelämän loppuvan viimeistään vuonna 2030, tämän jälkeen työtä vain muutamille tuhansille koko maailmassa.
Kannattaako esim työttömän hakea enää töihin kun tarjolla vain muutaman vuoden pätkätyö joka ei ehdi kasvettaa eläkettä yms.
Miten jatkossa työhullut pärjäävät kun työt lopetataan kannattamattomina?
Esimerkiksi lääkäreiden ja poliisien uskotaan uutisen mukaan olevan 99% robotteja ylintä johtoaan myöten vuonna 2030, jos työtön nyt päättäisi alkaa opiskella niin hän ei edes ehtisi valmistua ennenkuin koko alalle edes enää työllistyisivät muut kuin robotit!
Onko tämä otettu huomioon Suomessa työvoimapulasta huutavan kansanosan keskuudessa?
Kommentit (81)
Tänä päivänä ollaan huolissaan tulevista eläkkeistä ja niin pitääkin olla jos eläkkeet perustuvat työn tekemiseen, sillä automatiikka ja robotit tekevät kohta valtaosan vielä tällä hetkellä ihmisten tekemistä töistä eikä ainakaan perinteisiä töitä taida riittää tulevaisuudessa enää läheskään kaikille. Toivottavasti on jo olemassa tulevaisuustutkijoita, joilla on kohta esittää visioita siitä millaisten töiden parissa ihmiset puurtavat elääkseen 30-50 vuoden kuluttua.
Lopulta Terminator tulee ja tappaa kaikki, jos kukaan ei tätä älyä ajoissa.
Minä sentään älyän, mutta ÄÖ on mulla 180 pist.
Tekoäly tuo vain lisää työtä. Se sotkee kaiken kunnolla ja sitä sählinkiä saa olla korjaamassa yhä enemmän ihmisiä.
"Tutkijat ennustavat työelämän loppuvan..."
Ap, voisitko nimetä ne tutkijat ja kertoa muutkin lähteet?
Kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Minun järki ei kykene ymmärtämään mitä on ÄÖ?
Vierailija kirjoitti:
Neljän vuoden päästä jokainen huutelee toisilleen:MENE TÖIHIN eiks ole hienoo.
Tää ois nii siistii🥰🥰🥰 eri sävyillä ja laulun säestämänä, MENE TÖIHIN. Saisko tosta ständappia???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun järki ei kykene ymmärtämään mitä on ÄÖ?
Se on Äly Öli ja meni. Älytöntä Öyhötystä.
Kuka ne robotit rakentaa? Ihmiset vai joku muu?
2010 ennustettiin, että 2015 autot ajavat itse. Kuljetusalan piti olla historiaa. 15 vuoden päästä Tesla on saanut autopilotin ulos, mutta kuljetusala ei ole hävinnyt edes Californiasta.
Vierailija kirjoitti:
Kuka ne robotit rakentaa? Ihmiset vai joku muu?
Itse itsensä.
Oletko tyhmä vai tyhmä?
Vierailija kirjoitti:
Neljän vuoden päästä jokainen huutelee toisilleen:MENE TÖIHIN eiks ole hienoo.
Jos sen robotin tekemästä työstä saa palkan niin mikä ettei. Robotit täytyy nyt vain saada työntekijöiden omistukseen eikä firman.
ei työt häviä noin nopeasti. Viisi vuotta on lyhyt aika.
Nalle Wahlroos sanoi 2017 että viiden vuoden päästä, eli 2022 ei ole kaupoissa työntekijöitä. Saahan sitä elää haave maailmassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meanwhile osa teknokraateista haikailee 24/7 työaikaa tehokkuuden nimissä ja osa taas kaksipäiväistä työviikkoa ja perustuloa.
Saas nähdä. Mä ainakin valmistaudun apokalypsiin haalimalla tekoäly- ja kvanttikonefirmojen osakkeita.
Ajattelin opetella metsästämään ja kalastamaan. Opettelen ulkoa kaikki luonnon lääkekasvit ja syötävät luonnonkasvit ja sienet.
Näin se kannattaa tehdä kaukonäköisesti. Kolmas maailmansota käydään ydinasein. Neljäs sitten kivillä ja kepeillä.
Ongelma siirtyy yrityksille ja valtioille. Jos työpaikat katoavat niin katoaa ostovoima ja verotuotot valtiolta. No katsotaan nyt miten ratkaisevat ongelman. Kannattaisi alkaa ainakin miettimään.
Vierailija kirjoitti:
Meanwhile osa teknokraateista haikailee 24/7 työaikaa tehokkuuden nimissä ja osa taas kaksipäiväistä työviikkoa ja perustuloa.
Saas nähdä. Mä ainakin valmistaudun apokalypsiin haalimalla tekoäly- ja kvanttikonefirmojen osakkeita.
Kasvatat kuplaa entisestään. Minä valmistauduin kitkemällä kaiken vakoilevan tekoälyroskan Windows 11stani.
Höpöjuttua. Mielikuvituksen tuotetta, vailla mitään faktaa tai arvioitua tutkimusta.