Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jaksaa elää päivä kerrallaan?

Vierailija
23.02.2025 |

Sairauksien niin fyysisten kuin psyykkistenkin, työkyvyttömyyden, yksinäisyyden jne. takia on todella vaikeata yrittää jaksaa ajatella mitenkään positiivisesti itsestään tai tulevaisuudesta. Pikemminkin päinvastoin vihaa vaan itseään kun on epäonnistunut ja niin ahdistunut ja masentunut että pelkää esim kuolevansa jokaiseen kehon oireeseen eikä oikein innostu tai saa iloa juuri mistään.

Tuntuu vaan että tässä vaan mennään päivä kerrallaan kohti kuolemaa eikä mistään nauttien jolloin elämä menee täysin ohi ja on mennyt sitä jo monta vuotta eikä tässä enää olla edes nuori vaan lähes 40-vuotias jolloin monia asioita jäännyt kokematta eikä niitä enää tule kokemaan mikä ei luo yhtään uskoa mihinkään.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi päivä, uusi syy olla humalassa.

Vierailija
2/11 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittää vaan etsiä pieniä iloja. Uppoutua tv-sarjoihin, kirjoihin tai musiikkiin. Katsella lintuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhdy hulluksi vauvaksi

Vierailija
4/11 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ryhdy hulluksi vauvaksi

Miten joku pystyy päivästä ja vuodesta toiseen täällä provoilemaan? Vaikka itse psyykkisesti todella sairas en pystyisi vastaavaan mitä täällä tehtaillaan. En osaa oikeastaan edes valehdella. ap

Vierailija
5/11 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrittää vaan etsiä pieniä iloja. Uppoutua tv-sarjoihin, kirjoihin tai musiikkiin. Katsella lintuja.

Yrittänyt katsoa tv-sarjoja mutta televisiosta ei oikein kiinnostavia tule ja maksamaan en ala kun kallista touhua suoratoisto. Eikä oikein pysty ahdistuksen takia katsomaan monia sarjoja tai elokuvia jotka on nykymaailmasta vaikkakin fiktioita niin liian lähellä sitä kun ahdistaa nykymaailma niin pitää mennä jonnekin fantasia tai scifipuolelle että ei aiheuta niin ahdistusta. Kirjoja yrittänyt lukea jos mielenkiintoista löytynyt mutta ei ole saannut energiaa siihen juurikaan. Muusiikkia jotenkin kuuntelee mutta eipä se paljoa tuo.

Lintuja katselee ja ruokkii ja niille juttelee välillä mutta mielellään puhuisi ihmisten kanssa. ap

Vierailija
6/11 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ap vaikka voisin kirjoittamansa puolesta olla. Jään seuraamaan tätä. Kiitos aloituksesta

Vierailija
7/11 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut kausia, jolloin päivä kerrallaan oli aivan liian iso projekti. Menin ensin aamun, sitten ruoanlaiton jne kerrallaan. Pilkoin kaikki pieniksi asioiksi mitä piti jaksaa. Tykkäätkö lukea tai piirtää tai kirjoittaa?

Vierailija
8/11 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sinnittelen näin: nukun melko myöhään, en saa aikaseksi mitään ennen iltaa kun meen osa-aikatyöhöni, sieltä palatessa oon taas täynnä virtaa ja päivästä riippuen lueskelen uutisia, vauvaa, teen kotitöitä. Uutena oon aloittanu "haasteen" koittaa käyttää mahd.vähän rahaa ja alkuvuosi onkin mennyt jo niin että oon käyttäny rahaa vain laskuihin (kaikki asumismenoja) ja ruokaan, harmittaa tietysti että kaikki kuluu noihin niin siksi teinkin asiasta jonkinlaisen "haasteen " itselleni että katon kauanko henkisesti tosiaankin jaksan moista peliä., missä vaiheessa esim. käy ylitsepääsemättömän vaikeaksi olla ostamatta vitosen tukkaväriä tms. minkä lasken ei-välttämättömäksi.

Vierailija
9/11 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivä kerrallaan elämisessä ilman suuria suunnitelmia ei ole mitään vikaa. Yritä kuitenkin mahduttaa mukaan jotain joka tuo iloa.

Vierailija
10/11 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut kausia, jolloin päivä kerrallaan oli aivan liian iso projekti. Menin ensin aamun, sitten ruoanlaiton jne kerrallaan. Pilkoin kaikki pieniksi asioiksi mitä piti jaksaa. Tykkäätkö lukea tai piirtää tai kirjoittaa?

Jos jotain mielenkiintoista luettavaa löytyy niin kyllä jos kokee jaksavansa. Viimeksi lukenut sarjakuvia. Viimeisimmät kolme kirjaa oli scifi-aiheisia ja yrittänyt motivoida itseään varaamaan kirjastosta lisää kirjoja luettavaksi mutta ei ole saannut vielä aikaiseksi.

Piirtämistä ei ole tullut vähään aikaan tehtyä ja kirjoittaminenkin aika vähäistä sen takia että käsi väsyy ja kipeytyy nopeasti kirjoittamisesta ja samoin varmaan kävisi piirtäessä. ap

Vierailija
11/11 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivä kerrallaan elämisessä ilman suuria suunnitelmia ei ole mitään vikaa. Yritä kuitenkin mahduttaa mukaan jotain joka tuo iloa.

No en välttämättä mitään suuria suunitelmia kaipaakaan enkä varmaan semmoisiin pystyisi mutta jotain tarvitsisi päiviin lisää tähän melko ankeaan ja yksinäisen tylsään arkeen. Kumminkin sellaista mikä kiinnostaisi jotenkin ja nykykunnolla pystyisi tekemään ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kaksi