Minkä ikäisen lapsen PITÄÄ olla kuiva teidän mielestänne?
Olettaen ettei ole mitään vaivaa joka aiheuttaisi kastelua.
Kommentit (33)
Mitä se minulle kuuluu vaikka muut aloittaisivat 1kk vanhan kanssa pottailun. Minä vaan en nähnyt sitä aiemmin tarpeelliseksi MEIDÄN LAPSEN KOHDALLA.
vaikka ihan suomessa asunkin. Tuntuu kamalan syylliseltä jos ei ole pientä vauvaa roikottamassa vessan pytyllä jotta sinne jotkut kakat sais saalistettua.
Mitä seksuaalisia ongelmia?
asiassa! Vaipat pois heti kun mahdollista, pinnasänky vekeen vuoden ikäiseltä, tutti pois puolivuotiaalta, tuttipulloa ei koskaan jne. jne. Lista on aika loputon...
Antakaa lasten olla lapsia ja edetä omaan tahtiinsa!! Tuskinpa siitä kukaan lapsi traumoja saa että on vaipoissa niin kauan kun tarve vaatii!
Taitaa olla joku äitien pätemisen tarve taas kyseessä eikä lasten etu.
Ei se mitään " kiirettä" ole. Nykyaiakainen tapa hoitaa lapsiaan.
Taidat kadehtia niitä, jotka viitsivät nähdä vaivaa lastensa eteen?
Miksi pitäisi käyttää vaippoja pitkään, juoda tuttipullosta, nukkua ahdistavassa pinnasängyssä jne.????
Minusta hyvä äiti on nimenomaan sellainen joka antaa lapsen olla lapsi, ja ymmärtää tämän tarpeita. Se että lapsi pakotetaan jättämään tutit ja tuttipullot sekä vaipat pois aikaisin, ei ole todellakaan mikään hyvän äitiyden mitta. Höh, mistä tämä pikkuihmisen nopean kehittymisen ihannointi oikein kumpuaa???
Nimittäin meidän 1,4 vuotias ei suostu istumaan potalla yhtään. Mummu painostaa koko ajan, että täytyis käydä ja osti tytölle jo pikkuhousujakin. MItähän niilläkin tekee, 80cm ei taida mahtua sitten enään kun vihdoin saadaan tyttö kuivaksi
MIksi lapselta pitäisi orjallisesti kieltää kaikki nautinnot, onko se jotain hyvää kasvatusta? Minusta ei.
2-vuotias pasko enää housuunsa - siksi aikainen kuivaksiopettaminen. Mitähän iloa lapselle siitä on, että tekee tarpeet allensa 3-vuotiaaksi. Tuttipullolle ei tosiaan ole ollut mitään käyttöä, koska imetin. Pinnasänkyä ei myöskään ole tarvittu, koska lapsi on nukkunut vanhempien sängyssä, kunnes siirtyi omaan sänkyyn. Lähinna vaikeammaksi asiat tehdään tuttipulloilla, kertakäyttövaipoilla ja turhanpäiväisellä romulla. Koittakaa kestää, että lapset eivät ole vauvoja kovin kauaa, vaikka jotkut yrittävät lapsensa pitääkin ikuisina vauvoina antamalla näiden pitää tuttia ja vaippoja tyyliin 4-vuotiaina.
Minä olen aloittanut kuivaksiopettelun kun lapset on olleet reilu 2-vuotiaita, ollaan sovittu että nyt jätetään vaipat pois ja ovat oppineet muutamassa päivässä homman. Tuttavapiirissä on lapsia joita on potatettu vauvasta asti ja ovat oppineet ihan suunnilleen samanikäisinä. En ymmärrä miksi pitäisi nähdä hirveä vaiva, kyllä ne kaikki ovat sen oppineet ennemmin tai myöhemmin mutta kukin ajallaan.
olla pinnasängyssä kun sieltä ei pääse itse pois ja ovat usein kapeamman mallisia kun normaalit sängyt. Meillä tosiaan on jätetty pinnis pois n.1v ihan noista syistä ja lasten uni on aina parantunut.
Juu tuttipullon imeminenhän on tosiaan suurin nautinto? Mites tosiaan olisi se imetys??
Mun mielestä tommonen et vauvat ei saa olla vauvoja-asenne on ihan paskanjauhantaa ja laiskuutta.
Ei tosiaan varmaan yli 2v nauti kun on paskat housussa tai vaipat puristaa jne.
T.44
vaan että lapset eivät saa olla lapsia, sii s ts. kehittyä omaan tahtiinsa.
Itse imetin 13 kk ja sen jälkeen lapsi sai halutessaan juoda maitoa tuttipullosta. Nautti molemmista. En näe mitä haittaa siitä olisi.
Nämä nykyajan käytännöt ei mitenkään liity lapsuuteen - ei siis ole kovin loogista väittää, että lapsi ei saisi olla lapsi, jos hän istuu potalla jo vuoden ikäisenä. Vai onko lapsi lapsi vain silloin, kun hän paskoo housuunsa vielä kolmevuotiaana? Eikö hän voi olla lapsi, mikäli hän on oppinut kuivaksi 2-vuotiaana? Miksi kaikki haluavat nähdä varhaiseen kuivaksioppimiseen liittyneen pakottamista ja lapsen lyttäämistä?
Meillä kuivaksiopettelu on aina sujunut kitkatta, ilman pienintäkään painetta. Lapsi saa opetella kuivaksi omassa tahdissaan, vaikka olemme aloittaneet pottailun jo puolivuotiaan kanssa. Sen sijaan tuttavapiirissäni myhään pottailun aloittaneet ovat olleet asian kanssa todella suorituspaineisia, minkä olen huomannut vaikuttavan lapsiinkin.
JA PYYTÄÄ Potalle, jos vaikka tilanne taantuu?