Miksi kaikki talvitakit on tehty vatsakkaille?
Mistä talvitakki, joka istuisi isoluiselle, mutta hoikalle ihmiselle? Kaikki ovat älyttömiä telttoja vyötärön / vatsan kohdalta :(
Olen melko pitkä ja hartioista kokoa 40-42, mutta vyötäröltä ilmeisesti kokoa 34. Tai ainakin kaikki sovittamani takit ovat aina niin isoja, että vatsan kohdalle mahtuisi lisäkseni toinen ihminen sinne takin sisälle. Sovitin äsken huvikseni kokoa 34 ja se oli hartioista ja rinnan kohdalta tosi pieni, mutta siitä alaspäin sopiva.
Takkien pituus ei ole ongelma, nykyään on todella hyvin tarjolla eri pituisia toppatakkeja. Mutta miksi ne ovat noin älyttömän leveitä?? Ei se takin lämmittävyyskään ole oikein optimi, jos ilma kiertää siellä takin sisällä helman kautta aivan tolkuttomasti. Kaikki lämpö karkaa.
Vai onko toppatakkia mahdollista kavennuttaa ompelijalla? Itselläni ei moiseen taidot riitä.
Kommentit (123)
Etsin tuossa vähän aikaa sitten kevytvanutakkia, mutta taisin olla myöhässä, sillä keskikokoisille naisille tarkoitetut takit olivat lopussa. Olisi kai ollut joitain ruman värisiä turhan pitkiä palttoita, jotka eivät minua kiinnostaneet. Kysyin sitten, olisiko miesten puolella sopivan kokoisia takkeja, ja kas kummaa, löytyihän niitä, ilman suurta vatsaa. Ihan kiva takki löytyi ja tuntuu olevan riittävän lämminkin. Hihat ovat hiukan liian pitkät, mutta se ei haittaa. Olen sitä paitsi aika pitkäkätinen. Ei muuten ollut ensimmäinen ikä viimeinen kerta, kun hankin vaatteita miesten puolelta, esim. t-paidat ja neuleet valitse sieltä, niin eipä napa vilku.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki mekotkin on. Isot, leveät vyötäröt, laajat helmat ja taskut vielä lisäämässä väljyyden vaikutelmaa. Marimekko tietysti mutta muut tekee ihan samaa. Tamsilk, Nanso ja ne kaikki pipupaput ja piipaat.
Haluaisin kapeampilinjaisen mekon, jossa on helmaa mutta joka ei hölsky vyötäröltä ja johon vyö asettuu kauniisti. Eipä ole tullut vastaan viime aikoina. Pelkkää tunikaa ja telttaa vain.
Tottakai ne on telttoja jos kokeilet telttamerkkejä. Nuohan on kaikki oikein kuuluisia hirveistä muumuu-malleistaan. Sama kuin yrittäisi etsiä adidakselta perinteistä häämekkoa. Haluamiasi mekkoja on vaikka kuinka, kun katsot esim Ralph Lauren, Ted Baker yms merkkejä jotka tekevät naisellisia parempilaatuisia mekkoja.
Masulintu 😍