Tulen hulluksi tuon lapsen kanssa :((((
Lapsi vajaa 2v tyttö ja on aivan mahdoton. Aivan kertakaikkiaan. Minulla ei ole enää konsteja, en tiedä mitä tehdä hänen kanssaan.
Ensinnäkin, on hyvin levoton ja vilkas. Ei rauhoitu hetkeksikään paikoilleen esim. palikoilla rakentamaan vaan heittelee niitä ympäriinsä kun tietää sen olevan kiellettyä tai kiusaa isompaa siskoaan hajottamalla hänen rakennelmansa ja nauraa ilkikurisesti päälle.
Ei syö, vaan sotkee. Tahallaan. Vain maito kelpaa. Kaiken muun sotkee, lihasiivuilla pyyhitään pöytä ja rusinat kylvetään pitkin lattioita, puhumattakaan muista ruoista...
Kiipeilee joka ikiseen paikkaan, eikä usko kieltoja.
Rassaa jatkuvasti napaansa ja käsi on melkein jatkuvasti paidan alla.
Huutaa ja raivoaa kuin viimeistä päivää.
Ulkona ryystää kuravettä ja syö hiekkaa minkä kerkeää, kun tietää että ei saisi. Leikit ja lelut eivät kiinnosta.
En osaa tähän edes kaikkea tuoda esille. Mutta olen täysin neuvoton enkä jaksa kohta enää menettämättä täysin malttiani. Olen jo kevyesti läpsäissyt muutaman kerran kun ei kertakaikkiaan usko millään!!
Nyt on jäähyllä syöttötuolissa ja huutaa....
Auttakaa :ó(((
Kommentit (6)
Onko se perheneuvola nyt sitten se paikka mihin minun ihan ensimmäiseksi pitää ottaa yhteyttä? Vai neuvolalääkärille?
Olen jo niin stressaantunut itsekin ja uhmaikä vasta tulossa.... miten tätä jaksaa :(((
ap
On todella tempparementtinen ja itseppäinen tapaus. Uskoin jo että tulee aina olemaan kauhukakara.
Aina kuitenkin pidin rajat ja kurin vaikka tuntui ettei siitä mitään hyötyä ollut. Mutta tuli se päivä kun alkoi tottelemaan.=) On vilkas ja tempperamenttinen edelleen mutta nyt olen tyytyväinen että olin kärsivällinen. Oppi meni perille vaikka tuntui välillä taon päätä seinään.
Joten älä luovuta!! Voi mennä iän karttuessa ohi. Perheneuvolassa käynti ei tietenkään ole pahitteeksi jos siltä tuntuu.
Ap, sinne perheneuvolaan voi soitella ja pyytää ajan. Saatte ainakin eväitä toimia tytön kanssa ja apua pärjäämiseen.
Ja kaikki empatiani sinulle, meidän keskimmäinen on ihan samanlainen.