Mulla on niin paha olla....
Takana raskas talvi työpaikalla ja nyt kun olisi aikaa ottaa hiukan omaa aikaa joskus niin ei sekään taida onnistua. Olen yksinhuoltaja ilman tukiverkkoa ja ainoa hoitaja lapsilleni on äitini.
Mutta äitipä ilmoitti että ei hoida lapsia silloin kun minulla olisi menoa, pääsisin edes hetkeksi vaikka uimahalliin tai terassille rentoutumaan. Minun ei kuulemma tarvitse mennä mihinkään, sellaiset menot on turhia hänen mielestään.
Hän kontrolloi jokaista menoani, en voisi edes kuvitella tapaavani ketään miestäkään kun jokainen meno pitäisi tarkkaan raportoida äidille. Tai sitten menen treffeille lasten kanssa. Eipä minulla ole eron jälkeen ketään miestä ollutkaan, nyt viiteen vuoteen.
Eilen meillä oli riita aiheesta, ja minulle tuli niin kamalan paha mieli.. tätäkö mun elämä on? Olen aikuisena ihmisenä tilivelvollinen jokaisesta liikkeestäni, tai sitten saan hankkia lapsille toisen hoitajan.
Muutenkin äiti haukkuu koko ajan minua, kotiani ja lapsiani.
Olen itkenyt itsekseni koko päivän, että miksi se ainoa ihminen joka on meille läheinen on noin inhottava :( Anteeksi pitkä sepustus mutta oli pakko saada purkaa...
Kommentit (9)
meillä se vaan ei katso ollenkaan lastenlastaan, eikä tenttaa siten menemisiäkään. Kannattaa ehkä ottaa etäisyyttä äitiisi, niin minäkin olen tehnyt, jotta oma pää pysyisi kasassa. Koetan itsekin kasata tukiverkkoa jostain muualta - vaikka hankalaa se onkin kun vieraalla paikkakunnalla asuu ilman sukulaisia ja ystäviä. Missäpäin asut?
Pistäsin ap sinuna jäähylle äitisi kans välit ja en pyytäs hoitajaks.
Eikö kavereita tai ketään opiskelijaa,nuorta ketä palkata hoitajaks?
Voisin tosiaan koittaa sellaista mll:n hoitajaa. Ystäväni ovat melkein kaikki lapsettomia uraihmisiä jotka ovat menossa joka viikonloppu, he eivät mielellään tule lapsiani hoitamaan.
Kyllä hoito varmaan onnistuukin, pitää vaan ottaa itseään niskasta kiinni. Mutta tuntuu vaan niin kamalan pahalta kun lasten ainoa mummu ja meidän ainoa sukulainen on tuollainen, ja minä olen vuosikaudet yrittänyt parantaa välejämme lasteni vuoksi. Se vie ihan voimattomaksi välillä...
ap
Lapsesi tarvitsee hyvinvoivan äidin, paljon enemmän kuin vi***aa mummoa.
Alan opiskelijotakin voisi löytyä hoitamaan. Puskaradio soimaan ja hakuilmoitusta tekemään.
Olin itse opiskeluaikana hoitamassa lapsia eri perheissä vaikka siksi että vanhemmat saivat omaa aikaa.
Jos sinulla on suinkin aikaa ja voimia, mene johonkin sosiaaliseen kuvioon, joissa järjestetään eri ikäisten ihmisten ystävä- tai muuta yhteistoimintaa. Etelä-Suomessa luulisi olevan monenlaista tarjolla. Sieltä voi löytyä joku eläkeläinen, joka ihan oikeasti haluaa elää lapsiperheen rinnalla ja saada siitä sisältöä elämäänsä.
Yksinhuoltajana saattaisi myös olla mahdollista saada tukiperhe? Joka siis ottaisi lapsesi joinain viikonloppuina ja saisit aikaa hengähtää.
ja päätinki et pärjään ilman-en todellakaan rupea väkisin yrittämään mitään. Oon palkannut hoitajia,tuttuja opiskelijoit tai vuoroteltu muiden yh:tten kans - muita menoja mulla ei nykyään oo kun työjuttuja ja lapset koululaisia et pärjäävät yksinki jonkun aikaa
Jos äitisi kerran haluaa ilkeillä, tekhööt sen yksin. Miksi sinun tarvitsee kaikkea hänelle kertoa? Ole vastaamatta.
Eikö tuttavapiirissä ole ketään nuorta jota kiinnostaisi satunnaiset keikat lapsenvahtina? Rahaa ei nuorilla koskaan liikaa ;) Tai sitten soita MLL, heiltä löytyy ainakin. Koulutettua ja luotettavaa porukkaa.
Minkä ikäisiä lapsesi on? Voisiko esim neuvolan kautta saada apua?