Ex ei antanut tehdä kotitöitä
Yleensähän ongelma on toisin päin ja kotitöiden jakamisesta tapellaan.
Minua ex esti tekemästä kotitöitä. Nyt kun asun yksin, teen kaikkea mielelläni päivittäin. Tykkään tehdä ruokaa mutta suhteessa toinen halusi tehdä kaiken. Puuhailu on mukavaa ja saa minut liikkeelle. Rentoudun ja ajatukset saa pois töistä ym.
Nyt tämä näyttää hallinnan keinolta. Jos esim. menin keittiöön, hän tuli heti katsomaan mitä tein ja jos aloin tiskata, hän syöksyi tekemään sen. Jos tein vain itselleni välipalaa hän jotenkin arvosteli ruokiani. Pihalle tuli perässä kyttäämään. En saanut imuroida.
Tämän seurauksena esimerkiksi viikonloppuisin hiivin hipihiljaa ettei hän herännyt unilta. Muutenkin passivoiduin kotona ja ahdistus valtasi mielen. Nyt kun asun yksin, oli ihana tehdä lauantaina aamupalaa ja siivota heti aamusta eikä kukaan tullut kyttäämään. En osaa selittää tunnetta kun tilanne oli niin outo.
Ymmärtääkö kukaan?
Kommentit (47)
Eksässäni (mies) oli vähän samaa. Hän oli tosi aikaansaamaton, ja ilmeisesti ahdistui kun tein jotain kotona. Hänellä oli myös omituinen minä vastaan sinä-sota me-hengen sijaan.
Esimerkkejä: Jos imuroin ja pesin lattiat, hän suuttui että olen siirrellyt hänen tavaroitaan, ja siivoamalla asunto oli ikään kuin sitten minun jäljiltä.
Hän suuttui kun ostin maton, koska "valtasin sillä kalliilla matolla koko olohuoneen itselleni".
Ja pihassa ei saanut tehdä mitään ilman hänen lupaa. Tietenkin ensi töikseni kun muutettiin, ostin muutamia taimia ja puita tyhjään puutarhaan. Ne oli sitten SINUN omenapuu ja SINUN omenoita joita ex ei syönyt.
Suuttui jopa siitä että jumppasin koronan aikaan Elixian kotivideoilla kotona. Kuulemma oikein hieroin hänen naamalleen sitä että liikuin.
Thank god ex
Vierailija kirjoitti:
Syyni miksi teen asiat mielummin itse (vähän kuten ap:n mies):
puolisoni pestessä pyykkiä hän tunkee koneen ylitäysi ja ryttää vaatteet narulle -> kamppeet haisevat ja ovat ryttyisiä
kun hän tiskaa käsin niin astiat jäävät likaisiksi
kun hän tiskaa koneella astiat ovat kiinni toisissaan ja likaisia
kun hän tekee ruokaa, tekemisessä on oiottu niin paljon että kyseessä on mauton mössö - voi myös olla sisältä raakaa kanaa tai milloin mitäkin älyttömyytyä
jos hän tekee ruokaa, kaikki sotku, mausteet yms. jää sillensä ja pakkaukset auki pitkin poikin
jos hän sulkee kierrekorkin niin ei osaa laittaa sitä oikeille kierteille vaan vinoon
kun hän ajaa autolla, oikoo hän risteyksissä vanteet kanttareihin, ajaa täyttä vauhtia hidastetöyssyihin ja sählää
jne.jne.
Olet niitä ihmisiä, että teki mitä tahansa, niin sinä löydät virheen ja kaikki pitää tehdä niin kuin sinä teet. Helvetin rasittava ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sairas suhde ollut ennen. Onneksi pääsit kontroilloijasta eroon.
Tuollaisellako nykyään saa jo sairaan leiman?
No ei tuo ole normaalia, että kielletään toiselta tekeminen kotona.
AP sanoi "passivoituneensa" ja "hiippailleensa hiljaa" omassa kodissaan. Niin mitä tervettä sellaisessa munankuorilla kävelyssä on?
Seuraavassa suhteessa sitten pidät kiinni imurista alusta lähtien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sairas suhde ollut ennen. Onneksi pääsit kontroilloijasta eroon.
Tuollaisellako nykyään saa jo sairaan leiman?
On myös ihmisiä jotka tehdessään:
sotkevat mutta eivät siivoa,
rikkovat mutta eivät korjaa,
aiheuttavat vaaraa itselleen/muille.
Tämmöisen supersäheltäjän eksänä ymmärrän kyllä toistakin puolta. Epäilen että hänellä saattaa olla diagnosoimaton ADHD tms. kun kuitenkin äly riitti aika korkealle työelämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
puolisoni pestessä pyykkiä hän tunkee koneen ylitäysi ja ryttää vaatteet narulle -> kamppeet haisevat ja ovat ryttyisiä
kun hän tekee ruokaa, tekemisessä on oiottu niin paljon että kyseessä on mauton mössö - voi myös olla sisältä raakaa kanaa tai milloin mitäkin älyttömyytyä
jos hän tekee ruokaa, kaikki sotku, mausteet yms. jää sillensä ja pakkaukset auki pitkin poikin
jos hän sulkee kierrekorkin niin ei osaa laittaa sitä oikeille kierteille vaan vinoon
kun hän ajaa autolla, oikoo hän risteyksissä vanteet kanttareihin, ajaa täyttä vauhtia hidastetöyssyihin ja sählää
jne.jne.
Olet niitä ihmisiä, että teki
Ei tarvitse tehdä kuten minä. Riittää että tekee keskivertoaikuisen perustasolla tai paremmin, eikä toimi arjessa kuin päiväkoti-ikäinen. Tyyliseikat eivät minua muuten kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Seuraavassa suhteessa sitten pidät kiinni imurista alusta lähtien.
Tai sitten molemmat pitävät omat imurinsa ja kotinsa.
Vierailija kirjoitti:
Puolisosi oli kontrollifriikki.
Lisäys... kontrillifriikkiyteen liittyy yleensä marttyyriys ja suorittaminen. Valtava valitus miten "minä" aina joudun yksin kaiken tekemään. Vuoden huippukliimaksi saavutetaan jouluna, marttyyri-suorittaja kilahtaa taakkansa alla... hyvää joulua.
Jostain syystä oma joulu on huomattavasti maltillisempi. Paljon ostetaan valmiina.
No mikä nössö itse olet? Jos minulle joku yrittäisi tehdä noin, en antaisi periksi vaan varmasti imuroisin vaikka lauantaiaamuna jos huvittaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puolisosi oli kontrollifriikki.
Lisäys... kontrillifriikkiyteen liittyy yleensä marttyyriys ja suorittaminen. Valtava valitus miten "minä" aina joudun yksin kaiken tekemään. Vuoden huippukliimaksi saavutetaan jouluna, marttyyri-suorittaja kilahtaa taakkansa alla... hyvää joulua.
Jostain syystä oma joulu on huomattavasti maltillisempi. Paljon ostetaan valmiina.
🤣
Vierailija kirjoitti:
jne.jne.
Miksi olet parisuhteessa??
Vierailija kirjoitti:
Antoiko tehdä mitään muutakaan?
Itse asiassa ei antanut juoda esim. yhtä kaljaa tai lasillista viiniä koska ei itse juo, ei antanut käyttää omia rahojani koska itse pihi, ei antanut tehdä omia juttuja kotona vaan olisi pitänyt kuunnella hänen juttujaan koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jne.jne.
Miksi olet parisuhteessa??
Muiden syiden kuin kotitöiden tai kotiasioiden vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jne.jne.
Kerro jotain syitä
Mä ymmärrän ja koen kevyempää versiota tuosta mitä kerroit. Saan ilman ohjeistusta tehdä osan kotitöistä ja ruokaa, pyykätä ym., mutta sitten on ne jutut, mitä vain toinen tekee, esimerkiksi imurointi. Kyllähän sitä miettii kuinka yleistä tai normaalia tällainen on.
Kaikesta sitä ongelmaa keksitäänkin