Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Erilaiset valtadynamiikat suhteissa

Vierailija
18.10.2025 |

Minä olen 32v nainen ja mieheni on suunnilleen saman ikäinen. Teen suhteessamme kaikki päätökset, olemme yhdessä sopineet tämän dynamiikan suhteen alussa, ja nyt tuli juuri kuusi vuotta täyteen. Olemme onnellisia näin.

Me olemme kumpikin autismin kirjolla. Mieheni käy töissä, on IT-alalla, varsin hyväpalkkainen työ. Itse olen kotona. Mies pitää työstään, mutta se kuormittaa häntä sen verran paljon, ettei hän jaksaisi tehdä töiden ulkopuolella minkäänlaisia päätöksiä. Hänen mielestään on ihanaa, kun kotona saa vain olla ja minä huolehdin kaikesta. Mies tekee kyllä kotitöitä, mutta päätöksiin hänen ei tarvitse osallistua. Toki josksu hän saattaa jotain ehdottaa, esim. Jotain reissuja ja otan näitä kyllä huomioon päätöksissäni.

Meillä ei ole seksiä, mutta läheisyyttä, hellimistä, hoivaamista ja pusuja on paljon. En ole ikinä ollut kiinnostunut seksistä, unelmasuhteeni on aina ollut sellainen, että minä saan hoivata ja huolehtia miehestä .Tykkään leperrellä hänelle, ja hän pitää siitä myös paljon. Miehelläni olisi jonkinlaisia seksihaluja, joten siinä asiassa halut eivät täysin kohtaa, mutta muuten olemme täydellinen match. Olemme naureskelleet, että emme varmaan kumpikaan pystyisi olemaan kenenkään muun kanssa.

Onko kenelläkään muulla tavallisesta poikkeavaa suhdemuotoa/valtadynamiikkaa ja jos on, kuinka se toimii?

N32

Kommentit (804)

Vierailija
801/804 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vieroitetaanko pojat liian aikaisin kun on kysyntää hoivaavalle naiselle?  Naiselle on valmis rooli hoivaajana tai ohjattavana tai molempina.  Pystyykö nämä henkilöt analysoimaan toimintaansa  tai näkemään vaihtoehtoja? 

En tiedä minkä ikäisenä minut on vieroitettu mutta en saanut lapsena äidiltäni rakkautta tai läheisyyttä juuri yhtään, hän muutti pois kun olin 5 eikä pitänyt yhteyttä.

Olen ollut nyt vaimoni kanssa 9 vuotta, hän on todella hoivaava ihminen. Meillä tehdään myös tuota tissittelyä 2-4 kertaa kuukaudessa, jotenkin se pitää minut ehjänä. Minäkin kyllä välillä pidän vaimoani sylissä ja hellin mutta selvästi useammin menee näin päin. Olen välillä miettinyt että haluaisin pärjätä paremmin ilman sitä hoivaa mutta en vaan pärjää

Ihan hirveää että miehet häpeävät tällaista ja ajattelevat että heissä on jotain vikaa

Vierailija
802/804 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun tätä ketjua on lukenut niin tajusin että pidän miestäni liian vähän sylissä. Tähän tulee nyt muutos <3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
803/804 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies tarvitsee hellyyttä se ei tarkoita että hän tarvitsee äitiä. Vaimon syli ei ole äidin syli ja vaimon tissit eivät ole äidin tissit.

En tajua noita ketkä hakevat täällä äiti äiti äiti.

Tuskin itsekään kuvittelette omaa miestänne isäksenne jos istutte hänen kainalossaan

Vierailija
804/804 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ASMR-lepertelyvideot on mulla viikoittain kuuntelussa.

M 38