Mistä huonekasvien tuhohyönteiset tulee?
Ovatko ne kasvissa jo valmiiksi kun ostaa? Vai lentää ulkoa sisälle? Mullasta? hedelmistä? Minulla on ilmeisesti villakilpikirvoja tullut kasviin. Nyt mietin miten pääsisin eroon. tuhoaako pakkanen tuholaiset?
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Jaksatteko todella nähdä näin paljon vaivaa merkityksettömien huonekasvien (!!!) eteen? Ei tulisi mieleenikään.
Harrastus muiden joukossa. On se nyt parempi kuin tänne kirjoittelu
Ei ole huonekasvit merkityksettömiä. Suodattavat huoneilmasta epäpuhtauksia, kuten formaldehydejä sekä kasvit helpottavat runsaina määrinä astmaoireita.
Jos omistaa jotain haluttuja huonekasveja, voi niitä taimettamalla ansaita taskurahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
voi olla kasveissakin valmiina, joku hyöntenen ehtnyt munia kasvin lehdelle jmvs. Tai mullasta. Voi tulla muista omistakin kasveista.
Et kertonut mikä kasvi on kyseessä, mutta useimmat voi pestä mäntysuopa-vesi liuoksella (purkissa laimennusohjeet). Kannattaa myös vaihtaa multa ja pestä vanhat huolellisesti juuristakin. Samoin tietysti nyt pitäisi pestä muutkin kasvit. Jos jonkun lasvin lehdet ei kestä vettä, niin kannattanee harkita laittaa se karanteeniin ja jos näkyy tuholaisia, niin sitten kaupasta spray-hyönteismyrkkyä.
ITse laitan uudet kasvit aina karanteeniin. Sitä varten on iso lasipurkki, jossa rei'itetty kansi (jotta kosteus pääsee pois ja ilma sisään).
Hyviä vinkkejä.
Itse olen joutunut joskus leikkaamaan isoista kasveista kaikki (!) lehdet ko
Eipä tuollainen pesu mikään suuri vaiva ole. Käsitiskeihinkin menee pidempi aika.
Jaksatteko todella nähdä näin paljon vaivaa merkityksettömien huonekasvien (!!!) eteen? Ei tulisi mieleenikään.