Miksi toimeentulotukea saavat väittävät että jos voittavat esim veikkauksella rahaa, niin eivät saa niitä itselleen kuten muut?
Kommentit (76)
Jos voittaa miljoonan, ei saa enää toimeentulotukea.
Vierailija kirjoitti:
Koska sitten se vähennetään toimeentulotuesta.
Minunkin palkka vähentää toimeentulotukeani niin, että saan sitä 0€. Törkeää, eikö.
Ovat mielessään siirtyneet toimeentulolle pysyvästi eivätkä halua elättää itseään.
Kaveri oli lotonnut jollain satasella, voitti 20 €, joka vähennettiin toimeentulotuesta.
Heidän mielestään heillä on ikuinen oikeus toimeentulotukeen, vaikka saisivat muualta rahaa.
Entitled.
Toimeentulotuki on viimesijainen etuus.
Ihan ok. Laittaa ihmisen miettimään. Kannattaako laittaa veikkaukselle 200 ja voittaa 25.
Vierailija kirjoitti:
Kaveri oli lotonnut jollain satasella, voitti 20 €, joka vähennettiin toimeentulotuesta.
Miksi sullo on noin tyhmiä kavereita?
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotuki on viimesijainen etuus.
Niin sen pitäisi olla.
Vierailija kirjoitti:
Juuri niin kuin pitääkin. Missä on ongelma?
Vierailija kirjoitti:
Ja jos häviää, ei saa lisää toimeentulotukea. Aika epäreilua jos kysyy minulta. Eihän tuossa ole mitään järkeä.
Ovat väärässä.
Saavat juurikin ne itse voittamansa / tienaamansa rahat, eivätkä tt-tukea, jos ja kun heillä on rahaa omasta takaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on että ei saa lisää rahaa jos häviää. Mutta voittaminen vähennetään heti. Eli ei voi kuin häviä uhkapeleistä, vaikka joillekin se voisi olla ainut tapa koittaa tienata rahaa ja saada pienen mahdollisuuden paremmalle elintasolle...
Pitäisikö toimeentulotukea pienentää kun varaa on tuhlattavaksi jopa rahapeleihin?
Mikä tuossa on vaikeaa ymmärtää?
Jos minä, vakituinen toimeentulotuen saaja, voitan lotossa satasen, seuraavasta tukimaksustani puuttuu satanen. Olen puhunut tästä Kelan kanssa, ja näin se menee.
Esimerkiksi veronpalautuksesta kuitenkin saa pitää 50 euroa, perheellinen 100 euroa. Periaatteessa. Kela saa kyllä tämänkin väännellyksi miinuksen puolelle, kuten minulle kävi, kun sain työmarkkinatuestani veronpalautusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on että ei saa lisää rahaa jos häviää. Mutta voittaminen vähennetään heti. Eli ei voi kuin häviä uhkapeleistä, vaikka joillekin se voisi olla ainut tapa koittaa tienata rahaa ja saada pienen mahdollisuuden paremmalle elintasolle...
Uhkapelit ovat olemassa siksi, että niissä häviää.
Vierailija kirjoitti:
Ovat mielessään siirtyneet toimeentulolle pysyvästi eivätkä halua elättää itseään.
Ei ihmisillä ole muuta. Tilanne voi olla mutkikas. Ellei myöhemmin.
Miksi jotkut kuvittelevat, että he voivat vaan jättäytyä toimeentulotuen turvaan loppuelämäksi, että eivät itse halua yrittää elättää itseään vaan olettavat että yhteiskunta huolehtii aina vaan?
Vierailija kirjoitti:
Jos voittaa miljoonan, ei saa enää toimeentulotukea.
😂
Totta, toki jos seitsemänkympin tai parinsadan euruon voitto vähennetään toimeentulotuesta, se joko vie innon pelata tai pohtimaan keinoa hujata kelaa.
Miljoona tililläni, niin tekisin käynnin työvoimaviranomaisten pakeille ja Kelaan, ja kertoisin, etten taida ihan pian tarvita heidän palveluitaan, voisin jopa jotain virkailijaa kiittää kädestä pitäen. Olisiko pullapitkon vieminen liikaa?
😁