Miksi toimeentulotukea saavat väittävät että jos voittavat esim veikkauksella rahaa, niin eivät saa niitä itselleen kuten muut?
Kommentit (150)
Vierailija kirjoitti:
Miksi emme siis kaikki heittäydy toisten elätettäviksi? Mitäs sitten tapahtuisi kun pistäisimme kaikki pillit pussiin ja kieltäytyisimme katekorisesti kaikesta työstä tukea vastaan?
Tee vaan noin! Miksi olisit juuri jonkun kimpussa joka ei käy töissä? Mielipiteitä saa olla, kriittisiäkin mutta ei kai kukaan konkreettisesti kävisi jonkun kimppuun patistaakseen töihin? Olisitko valmis jopa tekemään rikoksia jollekin, jotta saisit näpäytettyä työttömyydestä? Ei kai? Olisit melko sairas.
Tiedätkö miksi suurin osa uhkailijoista ei tekisi noin kuitenkaan?
Se on koska: He eivät käy töissä, koska haluaisivat olla yhteiskunnan tukipilareita tai koska olisi niin väärin olla työtön.
He käyvät työssä rahojen takia. Sen takia että saavst itselleen paremman elintason kun työttömänä tukien varassa. Monet uhkailijoista saavat vielä huomattavasti paremman elintason jotta eivät mistään hinnasta haluaisi irtisanoutua.
Siksi ei ole mitään: Mitäs jos me kaikki, tilannetta. .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikähän hel^etti siinä on että Suomessa suomalainen hyökkää suomalaisen kimppuun jos sillä menee huonosti? Ilmapiiri on niin pe*seestä. Opetetaanko teillä kotona että heikoimman kimppuun on turvallisinta käydä niin ei saa itse turpiinsa.
Kai asiasta saa puhua? Ei voi olla niin että emme voisikeskustella toimeentulotuen kohdennuksesta tai sen passivoivasta vaikutuksesta ilman että siitä verisesti heti loukkaannutaan. Aikana, jolloin leikataan kaikesta ja jolloin palkansaajien kantokyky on vaarassa romahtaa, täytyy pitää kaikki säästökohteet varteenotettavina.
Tietenkin voidaan keskustella muuta mikä pakko se on sen heikoimman kimppuun käydä?? Minulla on rahaa ja omaisuutta ja maksan niitä veroja eikä mieleeni tulisi ensimmäisenä käydä heikon kimppuun. Se vika löytyy ihan jostain muualta kun siitä ihmisestä joka hyvin usein ilman omaa syytään on joutunut huonoon asemaan. Eikö tule mieleen kannustaa ja auttaa ennemmin kuin painaa maahan ja kivittää? Kai se on joidenkin perusluonne että heikompi on parempi uhri kuten sanoin.
Miten puuttua ylisukupolviseen lusmuiluun? Onko oltava oikeus lisääntyä holtittomasti toimeentulotuella?
Vierailija kirjoitti:
Tukilaiset kuvittelee että työelämä on jotenkin helppoa, palavereja ja viinereitä. No ei ole. Palkkansa eteen joutuu raatamaan ja vaihtamaan sen oman ajan rahaan. Työ vie kaikki mehut, palkka ei ole suuri monellakaan ja sillä on tultava toimeen ja elätettävä kaikki työhaluttomat lusmutkin.
Että sä olet nolo! :D Moni tt-tukea saava on töissä. Ja monet niistä, jotka eivät ole nyt töissä, ovat aiemmin olleet vuosia tai jopa vuosikymmeniä.
Vierailija kirjoitti:
Jos voittaa miljoonan, ei saa enää toimeentulotukea.
Mikä kauhea vääryys
Vierailija kirjoitti:
Miksi emme siis kaikki heittäydy toisten elätettäviksi? Mitäs sitten tapahtuisi kun pistäisimme kaikki pillit pussiin ja kieltäytyisimme katekorisesti kaikesta työstä tukea vastaan?
Ette vaan uskalla. Pelottelette aina, ette uskalla, koska tiedätte kuinka pienet ne tuet oikeasti ovat.
Ja luuletteko, että kaikki tukien varassa elävät ovat työkyvyttömiä ja ammattitaidottomia? Aika moni on työelämästä joutunut työttömäksi ja tukien varaan.
Vierailija kirjoitti:
Tukilaiset kuvittelee että työelämä on jotenkin helppoa, palavereja ja viinereitä. No ei ole. Palkkansa eteen joutuu raatamaan ja vaihtamaan sen oman ajan rahaan. Työ vie kaikki mehut, palkka ei ole suuri monellakaan ja sillä on tultava toimeen ja elätettävä kaikki työhaluttomat lusmutkin.
Onneksi kaikki tukien varassa elävät ovat syntynee Kela Gold persvaossaan. Siitä sen sitten aikuistuessamme siirrämme lompakkoon. Ah, tätä autuutta.
Äh, kuvitteletko oikeasti, että kellään nyt työttömällä ei olisi kokemusta työelämästä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mutta palkkaa vastaan myyn aikaani ja osaamistani. Mitä toimeentulotuen saaja tekee sen tukensa eteen?"
"Mitä hänen mielestäsi pitäisi tehdä tukensa eteen? Esimerkiksi työttömän työnhakijan, kuten minun?
"Varmasti löytyisi sinullekin jotain hyödyllistä hommaa."
Ei ole löytynyt vuosikausiin. Mutta kerro sinä nyt, kun selvästi tiedät tilanteeni paremmin kuin minä itse.
Oletko vapaaehtoistyössä?
Valtiovarainministeriön raportti 39/2015:
"Vapaaehtoistyö on palkatonta, eikä sitä tehdä taloudellista palkkiota vastaan."
https://oikeusministerio.fi/documents/1410853/4735113/Vapaaehtoisty%C3%…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ette vaan uskalla. Pelottelette aina, ette uskalla, koska tiedätte kuinka pienet ne tuet oikeasti ovat.
Ja luuletteko, että kaikki tukien varassa elävät ovat työkyvyttömiä ja ammattitaidottomia? Aika moni on työelämästä joutunut työttömäksi ja tukien varaan.
Eli voisivat tehdä päivisin jotakin hyödyllistä aivan hyvin sen tukensa eteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikähän hel^etti siinä on että Suomessa suomalainen hyökkää suomalaisen kimppuun jos sillä menee huonosti? Ilmapiiri on niin pe*seestä. Opetetaanko teillä kotona että heikoimman kimppuun on turvallisinta käydä niin ei saa itse turpiinsa.
Kai asiasta saa puhua? Ei voi olla niin että emme voisikeskustella toimeentulotuen kohdennuksesta tai sen passivoivasta vaikutuksesta ilman että siitä verisesti heti loukkaannutaan. Aikana, jolloin leikataan kaikesta ja jolloin palkansaajien kantokyky on vaarassa romahtaa, täytyy pitää kaikki säästökohteet varteenotettavina.
Tietenkin voidaan keskustella muuta mikä pakko se on sen heikoimman kimppuun käydä?? Minulla on rahaa ja omaisuutta ja maksan niitä veroja eikä mieleeni tulisi ensimmäisenä käydä heikon kimppuun. Se vika löytyy ihan jostain mu
En huomannut kivitystä tai alaspainamista aloituksessa. Vain pohdintaa.
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotuki on viimesijainen etuus.
Hauta on viimesijainen etuus. Amen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska sitten se vähennetään toimeentulotuesta.
Juuri niin kuin pitääkin. Missä on ongelma?
Ongelma on että ei saa lisää rahaa jos häviää. Mutta voittaminen vähennetään heti. Eli ei voi kuin häviä uhkapeleistä, vaikka joillekin se voisi olla ainut tapa koittaa tienata rahaa ja saada pienen mahdollisuuden paremmalle elintasolle...
Eli meidän nettoveronmaksajienko meidän pitää sekin maksaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on että ei saa lisää rahaa jos häviää. Mutta voittaminen vähennetään heti. Eli ei voi kuin häviä uhkapeleistä, vaikka joillekin se voisi olla ainut tapa koittaa tienata rahaa ja saada pienen mahdollisuuden paremmalle elintasolle...
Uhkapelit ovat olemassa siksi, että niissä häviää.
Miksi sitten työlliset saavat voittaa peleissä? Miksei noita muutaman euron voittoja vähennetä palkasta? Sama juttu.
Ei se ole millään lailla sama juttu. Alkaen vaikkapa siitä, että toimeentulotuki ei ole palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis millä lapamadon logiikalla veikkauspelien häviöt kuuluvat veronmaksajien hoidettavaksi?
Vierailija kirjoitti:
Sehän olisi ilahduttava asia ihan kaikkien kannalta. Kaikki voittavat, sekä veronmaksajat että se joka ei jatkossa enää tarvitse toimeentulotukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli voisivat tehdä päivisin jotakin hyödyllistä aivan hyvin sen tukensa eteen.
Oletko kuulllut palkasta? Se oli ainakin vielä viime vuonna, sellainen juttu mitä maksettiin kun teki töitä työnantajalle, joka sitten maksoi sitä palkkaa. Jos palkanmaksu on sinun osaltasi lopetettu, en ihmettele.
Jos on toimeentulotuella niin monilla on toinen tili jolla pelaavat ja voitot tulee toiselle tilille. Minun voitot tulee tyttöystävän tilille myös joskus. Ei kela saa tietää toisesta tilistä ellei ne soita pankkiin tai itse mokaa. Joskus lopetan tilin 2 kuukaudeksi ja avaan sitten uuden tilin eikä kukaan huomaa mitään. Voitit saa myös nostaa käteisenä ja olen tehnyt niin paitsi jos voitst kymmeniä tuhansia. Voitin 33000 euroa kerran ja rahat tuli tilille. En sitten hakenut tukia 4 kuukauteen ja nostin rahat kotiini.
Kyllä minä soisin toimeentulon, pitkäaikaisenkin, sellaisille, jotka eivät vammansa vuoksi pysty itseään elättämään ja joilla toivoa ei vamman paranemisesta ole, esimerkiksi kehitysvammaisille, autistisille, skitsofreenikoille..
Mutta oma lukunsa on nämä elämäntapalusmut. Ihmiset jotka ovat vaan heittäytyneet yhteiskunnan turvaverkon varaan, että ei tarvitse itse ottaa itsestään ja omista lapsistaan vastuuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli meidän nettoveronmaksajienko meidän pitää sekin maksaa?
No nyt on uhriutumista jo. Melko varmasti et ole nettoveronmaksaja, kuten eivät useimmat muutkaan ole.
Minä muuten lottosin eurolla tälläkin viikolla. Jos saan viisisataa euroa, Kela sen vähentää toimeentulotuestani, mikä on minulle OK. Jos kuitenkin saan puoli miljoonaa, pääsen kertaheitolla Kelasta eroon loppuiäkseni. Ja sen äärimmäisen epätodennäköisen onnenpotkun ajatus on minulle sen viikoittaisen euron arvoinen haave, koska mitään muuta mahdollisuutta palata normaalielämään minulla ei ole. Itke sinä siis pois vain.
Toimeentulotuen korvamerkitseminen ja sen käyttötarkoituksensäänteleminen olisi muuten niin kallista, että sitä ei kannata tehdä. Tuen on riitettävä peruselämiseen, ja Kela kyllä puuttuu asiaan, jos tuensaajan tiliotteet antavat syytä epäillä, että tämä ostaa päihteitä tai uhkapelaa koko rahalla.
Pääsääntöisesti kyllä.