Miksi toimeentulotukea saavat väittävät että jos voittavat esim veikkauksella rahaa, niin eivät saa niitä itselleen kuten muut?
Kommentit (150)
Vierailija kirjoitti:
Ihan ok. Laittaa ihmisen miettimään. Kannattaako laittaa veikkaukselle 200 ja voittaa 25.
Näin se vain on. Järjestelmän ajatus on saattaa ihmiset sellaiseen tilanteeseen että mitään ei kannata yrittää. Salaa voi poimia marjoja tai käydä ongella, mutta jos jää kiinni, niin vähennetään avusta. Näin saadaan suomi nousuun ja kaikki töihin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi jotkut kuvittelevat, että he voivat vaan jättäytyä toimeentulotuen turvaan loppuelämäksi, että eivät itse halua yrittää elättää itseään vaan olettavat että yhteiskunta huolehtii aina vaan?
Eikä vaan omaksi loppuelämäksi, vaan toimeentulotukiasiakkuus on ylisukupolvista, se periytyy karmealla todennäköisyydellä.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö toimeentulotukea pienentää kun varaa on tuhlattavaksi jopa rahapeleihin?
Kielletään v i t t u kaikki!
Voisiko toimeentulotuessa olla jokin takaraja, esimerkiksi 12 kk, jonka jälkeen sitä ei voisi saada ainakaan kahteen vuoteen?
Vierailija kirjoitti:
Miksi jotkut kuvittelevat, että he voivat vaan jättäytyä toimeentulotuen turvaan loppuelämäksi, että eivät itse halua yrittää elättää itseään vaan olettavat että yhteiskunta huolehtii aina vaan?
Missä tällaisia väitteitä näkee?
Ja kyllä, jotkut ovat hautaan asti toimeentulotuen saajia, mutta kyse ei ole vapaaehtoisesta päätöksestä. Esimerkiksi minä, työkyvyttömäksi loukkaantunut ja työtön työnhakija, joka ei ehtinyt työurallaan kerätä riittävää eläkettä. Jollei yhteiskunta huolehdi, mitä minulle tehdään? Jos vastaat, vastaa aikuisella tavalla, koska tiedät ihan itsekin, ettei Suomessa ketään kipata pellolle kuolemaan nälkään ja pakkaseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kyllä, jotkut ovat hautaan asti toimeentulotuen saajia, mutta kyse ei ole vapaaehtoisesta päätöksestä. Esimerkiksi minä, työkyvyttömäksi loukkaantunut ja työtön työnhakija, joka ei ehtinyt työurallaan kerätä riittävää eläkettä. Jollei yhteiskunta huolehdi, mitä minulle tehdään? Jos vastaat, vastaa aikuisella tavalla, koska tiedät ihan itsekin, ettei Suomessa ketään kipata pellolle kuolemaan nälkään ja pakkaseen.
Mitä niille tapahtuu jenkeissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ollaanko me nyt jenkeissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sukulaiset ottavat asumaan luokseen.
Miksi toimeentulotuella pitäisi laittaa sentin senttiä veikkaukselle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan ok. Laittaa ihmisen miettimään. Kannattaako laittaa veikkaukselle 200 ja voittaa 25.
Näin se vain on. Järjestelmän ajatus on saattaa ihmiset sellaiseen tilanteeseen että mitään ei kannata yrittää. Salaa voi poimia marjoja tai käydä ongella, mutta jos jää kiinni, niin vähennetään avusta. Näin saadaan suomi nousuun ja kaikki töihin.
Osa toimeentulotukiasiakkaista käy kalalla ja marjassa. Se on sallittu. Jos myy ja ottaa rahat pankkitilille. Se vähentää tukea.
Mutta osa ihmisistä hakee melkein kaiken ruuan ruoka avusta. Jopa ne joilla on pakastin täynnä ja tilillä katetta niin paljon, ettei saa toimeentulotukea. Mutta myös tietenkin toimeentulotukiasiakkaat. Eli
Kaks hakee kaikista ruoka avuista ruokaa. Pelaa rahansa. Voittaa satasen ja suuttuu. Kun tukea vähennettiin.
Toimeentulotukiasiakkaalla ei ole varaa hävitä senttiäkään. Työttömänä lätkin 10 euron rahansiirtorajan veikkauksen tilille. Töissä 100. Veikkaus vie useammalta enemmän, kuin antaa.
Sen hetkinen tulo on TT-tuki joka lakkaa Yleensä kyllä on sitten muitakin tuloja. Voi olla jopa palkkatuloja! Itse kävin aikoinasn muutamsn vuoden työssä ja sain TT-tukea. Kuvittele! Ihan kokonpäivä työssä . aikaa kun
Todennäköisedti myös sama tuki jatkuu kun rahat loppuvateli tavallasn verrattavissa kuukausipalkkaan tai osaan siitä työttömälle.
Ehkä tuossa tarkoitetaan sitä, että jos saat palkkaa, niin seuraavien kuukausien aikana ei palkkasi vähene. Vaikka sait lisätuloja jostsin. Eihön ole sama asia TT-tuki kun palkka, mutta periaatteessa on työttömälle.
Vierailija kirjoitti:
Miksi toimeentulotuella pitäisi laittaa sentin senttiä veikkaukselle?
Miksi ei saisi?
Minä en laita. Moni muukaan ei laita. Toisaalta jos joku laittaisikin ja voittaisi miljoonan tai pari, niin eikö se olisi hyvä, ettei enää tarvitse toimeentulotukea?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mitä niille tapahtuu jenkeissä?"
"Sukulaiset ottavat asumaan luokseen."
Ne, joilla ei ole sukulaisia tai joiden sukulaiset eivät ota luokseen, päätyvät kadulle kärsimään omastaan ja/tai muiden asunnottomien ja näiden saalistajien väkivallan, huumeiden ja muun rikollisuuden mädättämään, joskin lyhyeen, elämään. Sieltä nouseminen on epätodennäköistä, koska lähtökohdat olivat alun perinkin huonot.
Jotkut suomalaiset hekumoivat sillä, että amerikkalaistyyppinen asunnottomuus tulisi myös Suomeen. Itsehän he eivät tietenkään usko koskaan joutuvansa työttömiksi, sairastuvansa tai päätyvänsä minkään elämän romahduttavan onnettomuuden uhriksi. Harmin paikka, ettei karman lakia ole olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi jotkut ovat niin tyhmiä, etteivät tajua millaisissa tilanteissa saadaan tlimeentulotukea? Sitä voi saada esim. samanlaisessa tilanteessa jossa itse olen. Olin yli 10vuotta töissä ja yhtäkkiä sairastuin. Aloin saada outoja oireita, joille ei löytynyt mitään selitystä Sain pitkiä sairaslomia milloin masennuksen vuoksi, selkäkipujen yms. Niin kauan, että sain lopulta potkut kesken sairasloman.
Yritin hakea töitä uudestaan ja uudestaan. Sain puoleksi vuodeksi töitä, mutta oireet jatkuivat ja pahenivat vuosien kuluessa ja tuli uusia. Sain taas potkut. Minulla ei ole mitään virallista diagnoosia mistä kaikki johtuu. Joudun tällä hetkellä hakemaan kahta työpaikkaa joka kuukausi, vaikka tiedän etten edes ole työkuntoinen.
Olen lopettanut yrittämästä, kun kaikki on turhaa. En saa apua.
Vierailija kirjoitti:
Sen hetkinen tulo on TT-tuki joka lakkaa Yleensä kyllä on sitten muitakin tuloja. Voi olla jopa palkkatuloja! Itse kävin aikoinasn muutamsn vuoden työssä ja sain TT-tukea. Kuvittele! Ihan kokonpäivä työssä . aikaa kun
Todennäköisedti myös sama tuki jatkuu kun rahat loppuvateli tavallasn verrattavissa kuukausipalkkaan tai osaan siitä työttömälle.
Ehkä tuossa tarkoitetaan sitä, että jos saat palkkaa, niin seuraavien kuukausien aikana ei palkkasi vähene. Vaikka sait lisätuloja jostsin. Eihön ole sama asia TT-tuki kun palkka, mutta periaatteessa on työttömälle.
Mutta palkkaa vastaan myyn aikaani ja osaamistani. Mitä toimeentulotuen saaja tekee sen tukensa eteen?
Vierailija kirjoitti:
Koska sitten se vähennetään toimeentulotuesta.
Eikö se ole iloinen asia, että ei tarvitse tukea?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska sitten se vähennetään toimeentulotuesta.
Eikö se ole iloinen asia, että ei tarvitse tukea?
Ei kukaan halua yhteiskunnalle säästää vaan itselleen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta palkkaa vastaan myyn aikaani ja osaamistani. Mitä toimeentulotuen saaja tekee sen tukensa eteen?
Mitä hänen mielestäsi pitäisi tehdä tukensa eteen? Esimerkiksi työkyvyttömän työttömän työnhakijan, kuten minun?
Vierailija kirjoitti:
Nää on trolleja kaikki, jotka näissä tämän tyypisissä ketjuissa haukkuvat ja syyllistävät köyhiä. Tai sitten suorastaan harvinaisen vähä-älyisiä ihmisiä, joilla ei ole juuri mitään ymmärrystä elämästä.
Se on rappiotila.