Miksi toimeentulotukea saavat väittävät että jos voittavat esim veikkauksella rahaa, niin eivät saa niitä itselleen kuten muut?
Kommentit (150)
Vierailija kirjoitti:
Jos on toimeentulotuella niin monilla on toinen tili jolla pelaavat ja voitot tulee toiselle tilille. Minun voitot tulee tyttöystävän tilille myös joskus. Ei kela saa tietää toisesta tilistä ellei ne soita pankkiin tai itse mokaa. Joskus lopetan tilin 2 kuukaudeksi ja avaan sitten uuden tilin eikä kukaan huomaa mitään. Voitit saa myös nostaa käteisenä ja olen tehnyt niin paitsi jos voitst kymmeniä tuhansia. Voitin 33000 euroa kerran ja rahat tuli tilille. En sitten hakenut tukia 4 kuukauteen ja nostin rahat kotiini.
Varas.
Moni ei edes halua töihin koska joutuisi maksaa elareita. Välttelevät työtä niin pitkään kun nuorin on 18.
Vierailija kirjoitti:
Moni ei edes halua töihin koska joutuisi maksaa elareita. Välttelevät työtä niin pitkään kun nuorin on 18.
Juu, ihan omille lapsilleen pitäisi tarjota ruokaa tai ostaa ehjät kengät, ihan liikaa vaadittu, nähköön nälkää.
Vierailija kirjoitti:
Koska sitten se vähennetään toimeentulotuesta.
Niin eli pistät euron ja voitat esim 100 euroa, entä sitten vaikka vähennetään. Muiltakin vähennetään tulot toimeentulotuesta suomeksi minulla ei jää palkka omaan käyttöön koska se vähennetään toimeentulotuesta jota en saa
Mä pelaan tuttavan kautta jos joskus jotain pelaan ja jostain kumman syystä sattuisi vaikka joku muutaman satasen tai tonnin voitto jostakin, niin saa pidettyä kaikki rahat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska sitten se vähennetään toimeentulotuesta.
Juuri niin kuin pitääkin. Missä on ongelma?
Ongelma on että ei saa lisää rahaa jos häviää. Mutta voittaminen vähennetään heti. Eli ei voi kuin häviä uhkapeleistä, vaikka joillekin se voisi olla ainut tapa koittaa tienata rahaa ja saada pienen mahdollisuuden paremmalle elintasolle...
Eli meidän nettoveronmaksajienko meidän pitää sekin maksaa?
Kyllä olen ainakin tällä hetkellä joten mikä on pointtisi?
No nyt on uhriutumista jo. Melko varmasti et ole nettoveronmaksaja, kuten eivät useimmat muutkaan ole.
Minä muuten lottosin eurolla tälläkin viikolla. Jos saan viisisataa euroa, Kela sen vähentää toimeentulotuestani, mikä on minulle OK. Jos
Vierailija kirjoitti:
Mä pelaan tuttavan kautta jos joskus jotain pelaan ja jostain kumman syystä sattuisi vaikka joku muutaman satasen tai tonnin voitto jostakin, niin saa pidettyä kaikki rahat.
Tuttava voi pitää voitot itsellään.
Vierailija kirjoitti:
Hienoa että sulla on tuollainen mahdollisuus. :)
Täällä rinnastetaan palkka toimeentulotukeen. Palkka on omaa, toimeentulotuki yhteiskunnan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi toki, mutta mulla on erittäin hyvä ja luottamuksellinen suhde äitini kanssa.
Monesti nämä tukien saajat eivät edes osaa käyttää rahaa. Ostetaan kalliita eineksiä, pelataan jotain totoja, poltetaan tupakkaa jne. Työssäkäyvät laskevat tarkkaan mitä mikin maksaa ja tekevät töihin eväät ja juoksevat tarjousten perässä milloin töiltään ehtivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi toki, mutta mulla on erittäin hyvä ja luottamuksellinen suhde äitini kanssa.
Äiti on tuttava?
"En huomannut kivitystä tai alaspainamista aloituksessa. Vain pohdintaa."
Jo ketjun otsikko on puhdasta v*ttuilua. Ainakin neurotyypilliselle.
Vierailija kirjoitti:
Monesti nämä tukien saajat eivät edes osaa käyttää rahaa. Ostetaan kalliita eineksiä, pelataan jotain totoja, poltetaan tupakkaa jne. Työssäkäyvät laskevat tarkkaan mitä mikin maksaa ja tekevät töihin eväät ja juoksevat tarjousten perässä milloin töiltään ehtivät.
Ettehän osaa kun olette ostaneet talot, autot ja kaiken muunkin omaisuutenne yleensä velaksi ja nyt itkette mediassa, ettekä uskalla käyttää rahaa kun pelottaa kuulemma niin kovasti tulevaisuus. Jos olisitte käyttäneet rahanne järkevästi, niin teillä ei olisi moisia huolia. Moni köyhä muuten taitaa erittäin kurinalaisen ja säästeliään elämäntyylin ja jos jotkut toiset tykkää vähän nauttia esim. pelaamalla tai polttamalla tupakkaa, niin se on heidän asiansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on toimeentulotuella niin monilla on toinen tili jolla pelaavat ja voitot tulee toiselle tilille. Minun voitot tulee tyttöystävän tilille myös joskus. Ei kela saa tietää toisesta tilistä ellei ne soita pankkiin tai itse mokaa. Joskus lopetan tilin 2 kuukaudeksi ja avaan sitten uuden tilin eikä kukaan huomaa mitään. Voitit saa myös nostaa käteisenä ja olen tehnyt niin paitsi jos voitst kymmeniä tuhansia. Voitin 33000 euroa kerran ja rahat tuli tilille. En sitten hakenut tukia 4 kuukauteen ja nostin rahat kotiini.
Varas.
Ei, vaan satusetä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äiti on tuttava?
Joo.
Ai jai kun on taas niiiiiin kivaa haukkua köyhiä, oikein ketju taas kuumana. Voi jumalauta tätä suomalaisten touhua..samaa herjaavaa paskaa sekä täällä että s24:ssa, pelkkää köyhien haukkumista. Jos olette niin hellvetin kateellisia jollekkin tttuella elämiselle niin mikä estää kokeilemasta itse?? Jättäytyy työttömäksi vaikka heti ja katsoo miten hitsin pimpulan kivaa se on!
Ja viitsiikö joku todellakin nillittää siitä että esim työtön laittaa lottorivin menemään joka viikko? Vai että tuet pois tuollaisen takia..Vaikuttaa enemmänkin siltä että aivot pois lobotomian avulla tuollaisilta ahneilta ihmisolioilta jotka vievät lottorivit työttömiltä ja pullat mummojen suista.
Vierailija kirjoitti:
Siinäpä olkiukkoa kerrakseen. :D
Kelassa ne ei kauheen hyvin lue esimerkiksi tiliotteita. Sain veronpalautuksia 830 euroa niin sain silti toimeentulotukea täydet rahat.