Etäsuhde, 6kk joka kesä??
Mitä tekisitte, mies on taas ottamassa vastaan työtä seuraavalle vuoidelle. Vastaava jo oli tänä vuonna.
Eli olisimme taas etäsuhteessa puolet vuodesta. Toki mies pääsee käymään muutamana päivänä viikossa ja välillä on muutaman viikon taukoja. Myös minä voin mennä luvan kanssa tekemään etätöitä sinne. Mutta koin tämän jo kerran ja se oli minusta todella kuormittavaa, toivoisin ettei se olisi. Mutta niin koen. Minulla on jo vanhempi lapsi jonka luona joudun myös käymään ja tämä tietää liikkumista paikasta toiseen ja asumista miehen luona pienessä asuntoautossa, muuttuvissa olosuhteissa.
Rakastan miestäni todella paljon ja hän minua, mutta tuntuu ettei tähän ole ratkaisua.
Kommentit (25)
Minusta oli ihana kun mun mies häipyi puolivuosittain. Sain olla yksin ja opiskella. Ja olla vaan. Monta vuotta sitä kesti ja sitten erottiin, ei suinkaan tään välimatkan takia vaan ihan ystävinä.
Vierailija kirjoitti:
miks ihmeessä sun PITÄÄ käydä aikuisen "lapsen" luona?
Laåset käy vanhemmillaan!
Koska en ole sanonut että hän olisi aikuinen. Tietysti HALUAN viettää hänen kanssa aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Oho. Sulta löytyy varmaan joku linkki lakitekstiin?
Kysehän ei ole mitä me tekisimme vaan siitä mikä on teidän suhteessa ok.
Se on teidän ratkaistava. Meillä toimi hyvin, mutta tilanne oli molemmille ok ja jo pitkä yhteinen taivalkin kuljettuna.
Onko se mies ulkomailla töissä, jos ei niin eihän tuossa ole mitään ongelmaa.
Tee kuule ihan just niinkuin haluat, mitä sinä muilta utelet.
Tietääkö mies sitten mitä ajattelet tilanteesta?
Itse nauttisin siitä, että minulla olisi noin paljon omaa aikaa. Kaikki eivät toki ajattele niin. Mutta hei, 'mies pääsee käymään muutamana päivänä viikossa'...eli menetkö niinä välipäivinä asumaan miehen asuntoautoon työpaikkakunnalle? Nyt kuulostaa hiukan läheisriippuvaiselta...
Vierailija kirjoitti:
Kysehän ei ole mitä me tekisimme vaan siitä mikä on teidän suhteessa ok.
Se on teidän ratkaistava. Meillä toimi hyvin, mutta tilanne oli molemmille ok ja jo pitkä yhteinen taivalkin kuljettuna.
Tietysti, mutta kun en nyt yhtään tiedä. Mitä jos se että hän ottaa työn aiheuttaa sen että miedän suhde ei kestä.
Olen ollut niin kuormittunut.
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö mies sitten mitä ajattelet tilanteesta?
Itse nauttisin siitä, että minulla olisi noin paljon omaa aikaa. Kaikki eivät toki ajattele niin. Mutta hei, 'mies pääsee käymään muutamana päivänä viikossa'...eli menetkö niinä välipäivinä asumaan miehen asuntoautoon työpaikkakunnalle? Nyt kuulostaa hiukan läheisriippuvaiselta...
Miten niin, siellä on muidenkin perhettä ihan koko ajan. Sitä varten se on.
Miten niin läheisriippuvaiselta, jos ei muuten näkisi viikkoihin.
Hän tietää mitä ajattelen. Emme ole vain vielä puhuneet asiasta kunnolla.
Parempi kai se on töissä reissuhommissa kuin työttömänä.
Elämä on hankalaa, jos siitä tekee hankalaa. Miksi sinun pitää käydä lapsen luona? Miksi et ajattele erossa oloa omana aikana. Kuitenkin voitte vierailla lähes koko ajan toistenne luona.
Mitä siis ajat takaa? Mielummin eroaisit, kun tyytyisit tuohon järjestelyyn?! Onpa rakkautta.
Sekä ex, että nykyinen kumppanini tekee työtä, jossa ollaan välillä viikkojakin pois kotoa. Nytkin puoliso oli juuri reilu 3 viikkoa työkomennuksella. Mulle tässä ei ole ollut mitään ongelmaa, lapsen kanssa ihan normaalia arkea eletään
Onko mies muuten työtön? Jos on niin onhan tuo hienoa että tekee sen minkä pystyy. Ehkä se poikii vakitöitä myöhemmin.
Suhteenne ei ole vakaa koska olet mustasukkainen.
Vierailija kirjoitti:
Onko mies muuten työtön? Jos on niin onhan tuo hienoa että tekee sen minkä pystyy. Ehkä se poikii vakitöitä myöhemmin.
Ei, hänellä on oma yritys ja varmasti muutenkin töitä ellei ottaisi tätä työtä. Hän on taloudellisesti erittäin vakaa.
Vierailija kirjoitti:
Elämä on hankalaa, jos siitä tekee hankalaa. Miksi sinun pitää käydä lapsen luona? Miksi et ajattele erossa oloa omana aikana. Kuitenkin voitte vierailla lähes koko ajan toistenne luona.
Mitä siis ajat takaa? Mielummin eroaisit, kun tyytyisit tuohon järjestelyyn?! Onpa rakkautta.
Koska minä olen äiti ja lapsi tarvitsee minua?? Vaikka hänellä on hyvä isä.
Siis mitä tuo tarkoittaa että pääsee käymään muutamana päivänä viikossa? voitte olla yhdessä to-su vai että välillä ehtii kotiin kahville parina päivän viikossa?
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä tuo tarkoittaa että pääsee käymään muutamana päivänä viikossa? voitte olla yhdessä to-su vai että välillä ehtii kotiin kahville parina päivän viikossa?
Välillä voimme olla yhdessä to-su ja välillä voi mennä viikkoja että hän niin kaukana ettei ehdi tulla käymään.
Hän ei voi suunnitella kesää tarkasti kovin pitkään, enkä näin ollen minäkään voi. Vaan koen että joudun odottamaan koko ajan jotain.
Minusta asetelma ei ole oikein reilu.