Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Montako työtöntä sinun ystäväpiiristäsi löytyy?

Vierailija
17.10.2025 |

Ihan mielenkiinnosta kyselen, kun eilen rupesin miettimään asiaa. Mun ystävistäni nimittäin on työttöminä lähes kaikki, myös minä. Joukosta löytyy mm. Kokki, kirvesmies, puuseppä, baarimestari, raksamiehiä kolme kappaletta (en tiedä tai muista tarkkoja työnimikkeitään), lastentarhan opettaja, kirjanpitäjä ja kaupan kassa. Ikähaarukka 35-50. Onko kellään Orpon numeroa, voisin soittaa ja kysyä olisiko kenellekään meistä duunia niissä 90000:ssa uudessa työpaikassa kun ei ole vielä vastaan tullut. Ja ennen kaikkea; paljonko on palkka? Esimerkiksi minä en ainakaan lähde takaisin ravintola-alalle alle 16€/h plus tietenkin lisät. Ai miksi en? Koska näin kalliissa maassa siinä ei ole mitään järkeä.

Kommentit (120)

Vierailija
21/120 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

0 ystävää, 0 työtöntä ystävää. M31

Vierailija
22/120 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän paskaimainen tilanne kun ei saa oikein koottua kavereita yhteen, kun kaikki käy töissä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/120 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja minun epämääräiset ystäväni...

Vierailija
24/120 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavapiirissä on yksi työtön. Se on sen verran häiriintynyt persoona, että kukaan ei sitä huoli töihin.

Nuorisostakin kaikki ovat töissä.

Vierailija
25/120 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on niin pieni ystäväpiiri, tai edes tuttavapiiri, ettei se ehkä käy vertailukohdaksi. Duunareita tai pienyrittäjiä (itsensätyöllistäjiä) ovat he kaikki, työttömiä ei ole tällä hetkellä lainkaan joukossa. 

Vierailija
26/120 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vähän, yksi opiskelee ja siksi ei käy töissä ja yksi on juuri irtisanoutunut työpaikastaan mutta on siellä vielä vuoden loppuun asti pitkän irtisanomisajan vuoksi. 

Vierailija
27/120 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta lähipiiristä 4 (itseni mukaan lukien) on jäänyt viimeisen parin vuoden aikana työttömäksi. 

Yhteistä kaikille on noin 50v ikä. 

Jos samaa olisi kysytty 5, 10, 15 tai 20v sitten niin olisin aina vastannut että en tunne ketään työtöntä. 

näistä neljästä työttömistä kolme on löytänyt parissa kuukaudessa töitä ja neljännelläkin (eli itselläni) on pari haastattelua sovittuna. 

Vierailija
28/120 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omasta lähipiiristä 4 (itseni mukaan lukien) on jäänyt viimeisen parin vuoden aikana työttömäksi. 

Jos samaa olisi kysytty 5, 10, 15 tai 20v sitten niin olisin aina vastannut että en tunne ketään työtöntä. 

näistä neljästä työttömistä kolme on löytänyt parissa kuukaudessa töitä ja neljännelläkin (eli itselläni) on pari haastattelua sovittuna. 

Minäkin jäin noin 50v työttömäksi ja toteutui unelmani muuttaa maalle ja kotipalvelu-yritykseni. Nyt saa tehdä töitä omaan tahtiin, eikä ole ns riippuvainen töistä. 

Vierailija
29/120 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi. Tosin ystäväpiirini on kolme henkilöä.

Vierailija
30/120 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi yrityksen lopettamaan joutunutta pienyrittäjää, vasta joukkoirtisanottu tehdasduunari sekä insinööri, toimittaja, valokuvaaja, korkeakoulutettu sosiaalialan ihminen, kokki, varhaiskasvatuksen opettaja ja pari yliopiston käynyttä mukaan lukien tohtori. Itsellänikin loppui pitkäaikainen työ, ja tilalle tarjottiin osa-aikaista, koulutukseni on amk.

Vierailija
31/120 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin jäin noin 50v työttömäksi ja toteutui unelmani muuttaa maalle ja kotipalvelu-yritykseni. Nyt saa tehdä töitä omaan tahtiin, eikä ole ns riippuvainen töistä. 

Mä opiskelin irtisanomisaikana uuden tutkinnon, enkä ehtinyt olemaan päivääkään työtön. 12 sanottiin tuolloin irti ja 9 on saanut uutta työtä. 

Vierailija
32/120 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

74

Vierailija
33/120 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole ystäviä. 

Vierailija
34/120 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudellamaalla asun, 47 v. ystävä työtön tietotekniikka-alalta, ja 62 v. ystävä, joka sairaanhoitaja. Minä 63 v. jäin juuri työttömäksi hyvinvointialueen Yt-neuvotteluiden seurauksena. Eläkkeeseen 2 vuotta vielä.

Vierailija
35/120 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole Orpolle numeroa,mutta suomenpaskoja Marin pitää kirjansa julkistamistilaisuuden,sinne pääset hintaan 35e mee sinne ja kysy pääarkkitehdiltä,miksi paskoi ja velkaannutti.

Orpo ja Purra tehneet enemmän velkaa, eikä ole edes koronaa enää.

Vierailija
36/120 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap o hyvä (muutkin ap:n lailla aattelevat) ja rupee miettii vähä....

Mitä annatte työnantajalle, että maksaisivat teille 16 euroo tunti? Pitää tolla palkalla olla kyllä todella hyvä työntekijä.

Olen huomannut täs melkee 20 vuoden töissä olon aikana, että työntekijöiltä on mennyt kokonaan arvostus työtään kohtaan ja mennään niin alhaalta ku vaa päästää.

Mielestäni aivan sama mitä työtä teet, mut tee se edes hyvin.

T: mainostenjaosta alottanut ja välil pa*kapönttöjäkin pessyt, viiminen palkka vähä pääl 15 euroo tunti

Vierailija
37/120 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään. Yksi oli lähes vuoden päivät ilman töitä, mutta hakeutui sitten uudelleenkoulutukseen ja opiskelee vielä. On 40+ ikäinen. Itse olen pitkällä sairauslomalla ja työkyvytön nykyiseen työhöni. Odotan leikkausta, josta toipumisen jälkeen pitäisi etsiä kokonaan uusi ala ammatillisen kuntoutuksen kautta, työkokeilulla. Vähän jännittää, miten se sitten mahtaakaan tälläisessä työllisyystilanteessa sujua. 

Vierailija
38/120 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävistä ei ole kukaan työttömänä, lähinnä kaikki yrittäjiä.

Muutaman n.10 kpl tunnen jokta ovat "työttömiä", mutta kaikilla on pikkuhommaa ettei kerkee "talkoisiin".

Vierailija
39/120 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään. Tuttavat, kaverit ja suku ovat joko työeläkkeellä jo tai työelämässä.

Lastenlapset käyvät ammattikorkeaa. 

Tietysti eri elämänvaiheissa ollaan työttömibäkin, kun ei ole vielä löytynyt sitä joka haluaa ostaa sen työpanoksen.

Vierailija
40/120 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään