Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen viemässä Fidalle tavaraa ja tarjosin vauvanvaatteita ystävälleni

Vierailija
14.04.2007 |

Siis sellaisia, jotka olleet vain meidän kahdella lapsella. Mutta tuttavapariskunta sanoi, etteivät halua mitään tavaraa, ennen kuin lapsi on syntynyt (la heinäkuussa). Säilyttäisitkö sä näitä tavaroita siihen saakka? Sitä ei vielä edes tiedä kumpi tulee ja meillä molemmat tyttöjä, joten voi olla että säilyttäisin vaatteet turhaan heitä varten.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku on taikauskoinen, niin siinäpähän maksaa siitä sitten hinnan. Minä sinuna laittaisin kyllä vaikka koko vaateröykkiön olohuoneen lattialle läjään ja näppäisin kuvan ja pistäisin vaikka tuonne osta ja myy palstalle kuvan ja pienen hinnan (ettei mene sentään trokareille, vaan jollekin vaatteita tarvitsevalle).

Tuo on totta mitä tuo aikaisempi kirjoitti, että vauvan hankinnat tulee noin 2000 euroa maksamaan jos kaiken uutena ostaa ja uutenahan ne joutuu ostamaan, jos ei yhtään varaudu. Me ollaan onnistuttu jo tulevaa vauvaa varten tuhlaamaan 2000 euroa, vaikka ei olla ihan kaikkea edes uutena ostettu. La mulla on kans heinäkuussa ja ei tulis mieleenkään, että sitten vauvan tultua ihan pikkuisen kanssa lähtisin metsästämään kaikkia tuotteita.

Vierailija
2/15 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vien tavarat mielummin Emmaukseen kuin Fidalle.

Puhumattakaakaan UFFista. Sinne ei tulisi mieleenikään laittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ikävä kyllä hyvin tavallista nykyään.

Itse olisin antanut yhden lapsen priimakuntoiset vuoden vanhat vaunut ystävälleni, mutta ne eivät liian synkän värinsä vuoksi kelvanneet. Toinen ystävä ei halunnut käyttämätöntä itkuhälytintä, koska siinä ei ollut kuvaruutua, josta lasta voi seurata.

Vierailija
4/15 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutikseen minua ei niitä huvita laittaa kun siinä hommassa menee enemmän aikaa kun tulee tuottoa (ja niitä pienen pieniä mahdollisia ilmoittamatta jääneitä tahroja saa selvitellä suurinpiirtein oikeudessa sen jälkeen...) ja tämä lapsemme on kolmas joten enempää lapsia meille ei enää tule. Kaksi ensimmäistä on tyttöjä ja heidän vauvavaatteensa olen kierrättänyt tuttavieni tytöille. Nyt lähipiirissä ei kuitenkaan ole enää tulossa kenellekään lapsia jolle lähes uudenveroiset pienet vaatteet voisi pienellä summalla/ilman antaa...

Fidalle olen raahannut säkkitolkulla meidän aikuisten vaatteita + muuta tavaraa, ovat tulleet kerran noutamaankin pakettiautolla kun oli niin paljon kaikkea mitä emme enää tarvitse (tai minun vaatteita mihin en enää mahdu!), mutta toiselle ne voivat olla ihan erittäin hyviä.

Onkohan Espoossa joku hyvä kohde?

Vierailija
5/15 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ihmisillä todella huono maku, ja rumia vaatteita. Mulle tuotiin kun odotin kolmatta, kysymättä, tuttavilta 4 kassia vaatteita, ja todellakin ihmettelin miks tollasta pitää tehdä. Sanoivat että siivoavat kellaria. Uskon että se tuo huonoa onnea, enkä tarvitse mitään köyhäin apua. Kirpputorilta löytää todella laadukkaita ja uudenveroisia, juuri sellaisia kun haluaa, alle 5 eurolla, jos käytettyjä tahtoo. Itse olen ostanut kaikille lapsilleni uudet ensimmäiset vaatteet, jotka olen sitten laittanut omiin laatikoihin muiden muistojen mukana. Ja yleensä lahjaksi tuodaan niin paljon vaatteita ja leluja että voisi puvustaa kolmoset.

Vierailija
6/15 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kyllä kelpaisi.

Toinen lapsi tulossa, ensimäinen jo sen verran iso että ehdin jo laittaa kaiken kiertoon. Olen itse aina antanut lapseni vaatteita, tarvikkeita ja leluja eteenpäin, kun en uskonut että meille toinen lapsi vielä tulisi.

Nyt olisi tulossa toinen lapsi, ja en kyllä ole hirveän ronkeli että käyttääkö tyttö tyttöjen vaatteita ja poika poikien vaatteita.

Talous nyt hieman tiukillaan, vaikka kyllä pärjätään.

Voisin jopa tulla hakemaan Espoosta.

Vierailija
7/15 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siihenhän on vielä aikaa vielä 1,5-3,5 kuukautta...! (Riippuen syntyykö kuun alussa vai vasta lopussa...)

On ihmisiä, jotka eivät halua pahemmin ostella vauvatavaraa/-vaatteita ennen lapsen syntymää (lopuvaiheessa vasta, ja ihan välttämättömimmät)

Osalla kyse taikauskosta, mutta osalla voi olla myös takana keskenmenoja tmv. Minusta on ihan ymmärrettävää, ettei monta keskenmenoa kokenut ole " varma" että nyt mennään loppuun asti, ja vauva syntyy. ...Ja jotkuthan tuputtavat niitä vauvan vaatteita ymv. heti kun kuulevat raskaudesta...

Osa puhuu " kaikille" keskemenoistaan, osa taas ei puhu edes lähimmille ystäville/sukulaisille.

En säilöisi noita tavaroita, mutta en myöskään suuttuisi/loukkaantuisi siitä etteivät ne " kelvanneet" .

Vierailija
8/15 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai eivät pidä sinun vaatemaustasi? Heillä ei ole säilytystilaa?

Minä sain kyllä niin kamalia ja huonokuntoisia joiltakin ystäviltä että roskiin pistin osan heti. Muutenkin haluan lapsilleni nättejä vaatteita. Kirppareilta kyllä lähinnä ostan.

Meidän lasten vaatteet menee kiertoon.

Vierailija
9/15 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voivathan he panna sitten eteenpäin liian tyttömäiset tms.

Vierailija
10/15 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säilyttäköön itse. Olet ystävällisesti tarjonnut niitä ja jos asenne on se, että otetaan ehkä niin sano, että laitan sitten menemään, ei meillä ole tilaa.

Olisin ihan onnessani jos joku tarjoaisi hyviä vaatteita meidän tytölle! Kiva ihminen olet ap!

Vierailija
11/15 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kavereille joilla pienempiä lapsia niitä tarjosin ihan ilmaiseksi kunhan pois hakisivat, mutta ei ollut ottajia. Samat tyypit sit valittelee kun lasten vaatteet maksaa niin paljon ja ostelevat sit Anttilasta jotain halpiskamoja. Tälle iltatähdelle tullut lähes kaikki ostettua uutena ja paljon saatu lahjaksikin. Kirppikselle en jaksanut niitä alkaa laittaa kun siinäkin hirveä homma. Vie vaan keräykseen, luulisi ainakin menevän jonnekin tarpeeseen.

Vierailija
12/15 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivätkä uskalla ottaa mitään vauvatavaraa ennen kuin vauva syntynyt. Esikoista odottavat ap

Vierailija
13/15 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyysikö ystävä sinua säilyttämään vaatteet?

Varmaan sanoisin ystävälle, etten itse viitsi kauempaa säilyttää niitä, joten laitan eteenpäin, jos he eivät halua. Jos taas ystävä nimenomaan pyytäisi säilyttämään, niin luultavasti sen tekisinkin jos en välttämättä tarvitsisi ihan hurjasti säilytystilaa muulle tavaralle. Veisin ne sitten lapsen synnyttyä ja sanoisin että hävittää itse ne mitä ei halua käyttöön.

Vierailija
14/15 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli eivätkö sitten hanki mitään valmiiksi vauvaa varten, kun ovat niin taikauskoisia...

Minulle sanoi kaverini (olin viimeisilläni raskaana), että tietää pahaa onnea, jos lapselle laittaa sängyn kokoon ennen syntymää...esittelin nimittäin hänelle meidän lapsen sänkyä ja huonetta. Heillä ei kuulemma ollut mitään valmiina omalleen, kaikki oli sitten vasta otettu paketeista, kun lapsi oli syntynyt. Silloin ajattelin, että taikausko on kyllä just tuollaisten älykää....n hommaa, että siis lapsi vähintään vammautuu tai kuolee, jos sille laittaa sängyn valmiiksi.

Minusta oli ihanaa, kun tuttavat tarjosivat vaatteita ja muita tavaroita meille. Kierrätys kunniaan, kaiken tarjotun otimme vastaan, mitä ei tarvittu vein lahjoittajan luvalla Fidaan. Omia tavaroita kierrätän myös ja jos joku ei niitä halua oma häpeänsä.

Ap, hienosti tehty sinulta että tarjosit tavaroita, mutta ei niitä tuollaisille kannata säilyttää. Viet kirpputorille, myyt huutonetissä tai annat lahjoituksena esim. Fidaan tai Uffille. Kun tulevat lapsensa synnyttyä kyselemään tavaroita, sanot että se juna meni jo...

Vierailija
15/15 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten ostavat luottokorteilla lastevaatteet ja maksavat korkoakin ostamilleen-

ei ymmärrä-

itse ostan uutta ja

otan vastaan sukulaisilta ym kierrätettyä

ja ostan vaihtovaatteet kirppikseltä...

olen ymmrätääkseni hyvätuloinen

- enkä enää taikauskoinen-

--

Se taikauskoisuus se vasta kalliiksi tulee,

jos ei ennakoi vauvan tuloa-

kulut ovat joka tapauksessa n 2000 e,

kun vauva tulee,

kun laskee vauvanvaunuista vauvan pinnasänkyyn ja muihin tarvikkeisiin turvakaukalosta alkaen...

vaatteet valmiin ainakin helpottavat äitiyttä:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi