Miksei vangeille pelkkää kasvisruokaa?
Eli valtio säästäisi jos vangeille tarjottaisiin ihan vaan kaurapuuroa, leipää ja kasviskeittoa. Joskus vaikka pastaa vihreillä pavuilla. Kunhan päivän vitamiinit saa. Päivärahallaan tai säästöillään voivat vangit sitten ostaa vaikka niitä lihapullia, maksamakkaraa tai muuta sipsien ja karkin lisäksi.
Vankilaan ei kukaan eksy, tiedossa on, että se keittiötäti siellä ostaa ja valmistaa ne ruoat, ei voi itse päättää mitä milloinkin syö, niin kuin ei kouluissakaan. Ja se kasvisruoka pitää muutenkin jo nykyisin tehdä erikseen, koska monen uskonto kieltää lihan. Kasvisruoka taas sopii kaikille.
Kommentit (387)
Vahishuoltoon tuo sopisi kun ei siittä saa riittävästi ravintoa niin tulee luonnollinen poistuma nopeammin joka on taas yhteiskunnalle pelkkää säästöä
Vierailija kirjoitti:
Esimerkki vankiruoasta.
Aamupala: Puuro, leipä, juustosiivu, voinappi, 1dl maitoaLounas: Maksakastike+perunat, puolukkahillo, purkkivanukas, voinappi, leipä, 1dl maitoa
Päivällinen: Lihakeitto, leipä, voinappi, 1dl maitoa
Iltatapalapussi: Jugurtti, makkarasiivu, leipä, voinappi, 1dl maitoa.
Jos juo kahvia, pitää ostaa keitin ja kahvit kanttiinista.
Mitä pitää tehdä, että saa tuollaisen kestityksen?
Joo rangaistuksen maksimointi!!!! Vegaanille vangille pelkkää liharuokaa siinä on vain varjopuolena että se vegaani vanki saattaa terveyhtyä ideologiasta ja alkaa kunnolliseksi kansalaiseksi
Sama voisi hyvin olla kaikissa laitoksissa, sairaaloista ja lastensuojelulaitoksista lähtien. Toki kunnon proteiinit täytyisi olla, ei mitään laimeaa kasvislientä. Kasvisruoka tosiaan sopii kaikille.
t. vege
Itse ostan lihaa TAI kalaa kerran viikossa, ei oo enempään rahaa vaikka töissä käyn eikä mulla ole edes ylinopeussakkoa taustalla. Kunhan saan tarvittavat vitamiinit ja kalorit, niin ei haittaa mistä ne tulee. Terve onneksi olen. En kyllä ole eläinaktivisti, eli sinänsä sama se jos eläimiä tapetaan ruoaksi. Itse joudun vaan säästämässä ruoassa, että mulla on rahaa kuntosaliin, vuokraan, sähköön, vakuutuksiin, hammaslääkäriin ja vesilaskuun. Valintojaan nämä ovat. Vankilassa ei tartte onneksi tollasia miettiä.
Erittäin hyvä kysymys, muille pakko tuputetaan vege-mössöjä ja venkuloille tarjotaan lihaa ja kalaa. Ei ihme, että vankilat ovat ääriään myöten ylibuukattuja.
Harva rikollinen syö ulkomaailmassakaan aina ammattikokin valmistamia liha- ja kalaruokia pääasiallisena ravintonaan kaksi kertaa päivässä.
Ihan hyvä, että ostaisivat itse niitä lihoja ja harjoittelisivag itse valmistamaan niitä liharuokia myös, jos niitä pitää saada 2 x päivässä. Sormihan siinä menee suuhun kun vankilasta vapaudutaan, eikä ne paneeratut kalapihvit ja jauhelihakastike ilmestykään valmiina ja ilmaiseksi naaman eteen kun nälkä yllättää. Aika moni lämmittää silloin vaan nuudelit tai ostaa valmiita riisipiirakoita kaupasta, mutta minne se nurina siitä liha ja lohiruoasta jäi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse kasvissyöjä, mutta en silti kannata. Kyllä sen rangaistuksen pitäisi olla vain se vapaudenmenetys tuomion määräämäksi ajaksi, ei sellaisen ruoan pakkosyöttäminen mitä henkilö itse ei halua syödä, ja joka poikkeaa merkittävästi siitä mitä useimmat ihmiset Suomessa syö.
Jaa niinkuin kouluissa ja vanhustenhoidossa?
Koulussa syödään vain 1 ateria päivässä. Varusmiehet ja vangit syövät päivän kaikki ateriat Leijona Cateringin ruokaloissa. Kukaan ei ole vieläkään osannut perustella järkevästi miksei vangeille pitäisi tarjota samaa ruokaa kuin varusmiehille.
Mielestäni vangeille voi tarjota suppeammin lihaa, koska heillä on mahdollisuus ostaa lihaa ja herkkuja ja mausteita kaupasta. Varusmiehillä ei ole ostos
Tämän siitä saa, kun asevelvollisuus ei koske naisia. He tohkeissaan selittävät asioista, joista eivät ymmärrä hevonkukkua. Oletko sotilaskodista kuullut?
Mut mikä nurina syntyiskään, jos tarjolla ei olisi sitä valmiiksi pestyä, tuoretta salaattia lisukkeena? :D Apua jos ois pelkkää perunamuussia ja lihapullia. Mistä aivot saisi vitamiineja ja hivenaineita? Pitää olla tuoreita kasviksia joka aterialla tarjolla myös, vaikka niitä ei edes haluaisi ottaa. Kunhan on.
Kyllä sitä pitää nyt kaikkea saada, kunhan ei tartte ite maksaa/ostaa tai valmistaa. Sit jos pitäis ite hoitaa, niin yhtäkkiä ei kiinnostakaan. Voisi niille lapsille, siis vangeille, opettaa myös kokemaan pettymyksiä. Ja pettymyksen tunteita. Jos joskus vaikka oliskin lounaalla vaan kasvispaellaa tarjolla sen pepperonipaellan sijaan.
Miksi helvetissä niille pitäisi vielä syöttää terveysruokaa!!!! Syökööt sipsejä ja limuja, makkaraa.
Varottelin huvikseni omaa 10v. poikaa, että ens ma kun koulut taas alkaa niin on ruokana härkäpapu-bolognesea, pastaa ja salaattia tarjolla koulussa. Kasvissyöjille tarjotaan sienipastaa. Poika vastas et okei? Ja jatkoi tiskikoneen tyhjennystä. Aika laimea reagointi mielestäni.
Meidän kunnalla peruskoululaisille ja lukiolaisille tarjotaan viikossa 2 kasvisruokaa, 1 kalaruoka, 1 kanaruoka ja 1 liharuoka. Ei oo lapsi valittanut ja on kuulemma hyvää ruokaa koulusssa.
Olen samaa mieltä, koulu on kuin vankila.
Pitäiskö siellä sairaalassa sitten tarjota sitä liharuokaa joka aterialla, kun se näköjään parantaa hyvinvointia? Eikä mitään valkopapukeittoa kaikille? Ne sairaalaan joutuneet henkilöt joutuvat vielä maksamaan omasta pussista potilasmaksut, niin olisi parempi että voisivat yhtä hyvin kuin vangit. Jotka saavat ilmaiseksi ne lääkärin palvelut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse kasvissyöjä, mutta en silti kannata. Kyllä sen rangaistuksen pitäisi olla vain se vapaudenmenetys tuomion määräämäksi ajaksi, ei sellaisen ruoan pakkosyöttäminen mitä henkilö itse ei halua syödä, ja joka poikkeaa merkittävästi siitä mitä useimmat ihmiset Suomessa syö.
Jaa niinkuin kouluissa ja vanhustenhoidossa?
Koulussa syödään vain 1 ateria päivässä. Varusmiehet ja vangit syövät päivän kaikki ateriat Leijona Cateringin ruokaloissa. Kukaan ei ole vieläkään osannut perustella järkevästi miksei vangeille pitäisi tarjota samaa ruokaa kuin varusmiehille.
Mielestäni vangeille voi tarjota suppeammin lihaa, koska heillä on mahdollisuus ostaa lihaa ja herkkuj
Voitko ostaa siis sotilaskodista pekonia, pastaa, tonnikalaa, mausteita ja öljyä ja alkaa kokkaamaan itsellesi ateriaa sen kasvisaterian vastapainoksi?
Vierailija kirjoitti:
Leijonat Catering kertoo nettisivuillaan, että heidän valmistamien ruokien on tarkoitus tukea vankien hyvinvointia. Siksi siis tarjotaan aina lihaa, etteivät vangit närkästy ja ala valittamaan, miksi kerran viikossa se jauheliha olisi korvattu vaikka soijarouheella. Siitähän vangit suuttuisivat. Varusmiehet eivät suutu sellaisesta. Mutta tämä lienee rikollisen mielen ja tavallisen kansalaisen eroavaisuu. Tavallinen ihminen ei suutu ilmaiseksi saadusta ruoasta, vaikka siinä liha olisi joskus korvattu kasvisproteiinilla, toisin kuin vankien hyvinvointi saa tästä suurenkin raivokohtauksen? Vaikka tosiaan voisi ostaa itse kylkeen ne lihapullat, pekonin, pitsan, hampurilaisen ja nakit illalliseksi ketutukseen.
Keksitkö ihan omasta pienestä päästäsi tuon vankien suuttumisen ja sitten käytit sitä jonain todisteena varusmiesten ja vankien välisestä erosta?
Jos vangit eivät harmistu siitä ollenkaan, että toinen päivän lämmin ruoka on kasvisruoka tai vaikka suurin osa viikon ruoista on kasvisruokaa. Niin miksi tämä ei ole jo käytännössä? Vaikka kouluissa, sairaaloissa ja varuskunnassa on jo kasvisruokapäiviä, niin miksi vankilassa näin ei ole?
Kannatetaan. Vähäproteiinista kasvisruokaa vangeille. Ihan oikein, että kuihtuvat ja menettävät lihaksiaan siellä. Lisäksi paljon huumekoiria joka puolelle vankilaa, että on mahdotonta tuoda huumeita tai hormoneja vankilaan. Kukaan ei pysty ylläpitämään itseään steroidimörkönä, eikä kukaan pysty käyttämään huumeita. Heti, kun huumekoira löytää kiellettyjä aineita, niin välittömästi eristyksiin vanki pitkäksi aikaa.
Tuossa keinoja, joilla vangit kärsivät enemmän, eivätkä halua joutua vankilaan.
Varsinkin muslimeille sopiva.