Miksei vangeille pelkkää kasvisruokaa?
Eli valtio säästäisi jos vangeille tarjottaisiin ihan vaan kaurapuuroa, leipää ja kasviskeittoa. Joskus vaikka pastaa vihreillä pavuilla. Kunhan päivän vitamiinit saa. Päivärahallaan tai säästöillään voivat vangit sitten ostaa vaikka niitä lihapullia, maksamakkaraa tai muuta sipsien ja karkin lisäksi.
Vankilaan ei kukaan eksy, tiedossa on, että se keittiötäti siellä ostaa ja valmistaa ne ruoat, ei voi itse päättää mitä milloinkin syö, niin kuin ei kouluissakaan. Ja se kasvisruoka pitää muutenkin jo nykyisin tehdä erikseen, koska monen uskonto kieltää lihan. Kasvisruoka taas sopii kaikille.
Kommentit (384)
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti valtion ja terveysministeriön pitää aloittaa kunnolliset elämäntavat vankien oloista. Kasvisruokia vähintään puolet aterioista ja leikkeleet pois. Niin kuin muillekin opettavat ja haluavat ne pois ihmisten ruokavaliosta. Tulee myös säästöä.
Ja jos se linssikeitto kelpaa kaikille muille, niin miksi vamgeille ei sellaista tarjota? Miksi on aina pakko olla lihaa, kanaa tai kalaa joka aterialla. Mieluummin viattomille lapsille ja vanhuksille sitä lohta pari kertaa viikossa, mikä on myt vankien etuoikeus. Luulisi vankienkin arvostavan sitä.
Kukaan ei opeta mitään. Ne thl mallit ovat suosituksia ja ideologisesti värittyneitä sellaisia. Itse vastustan että mukulat ja vanhukset pakotetaan ideologiaan ruuan suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti valtion ja terveysministeriön pitää aloittaa kunnolliset elämäntavat vankien oloista. Kasvisruokia vähintään puolet aterioista ja leikkeleet pois. Niin kuin muillekin opettavat ja haluavat ne pois ihmisten ruokavaliosta. Tulee myös säästöä.
Ja jos se linssikeitto kelpaa kaikille muille, niin miksi vamgeille ei sellaista tarjota? Miksi on aina pakko olla lihaa, kanaa tai kalaa joka aterialla. Mieluummin viattomille lapsille ja vanhuksille sitä lohta pari kertaa viikossa, mikä on myt vankien etuoikeus. Luulisi vankienkin arvostavan sitä.
Vangit ovat itsekkäitä, siksihän ne vankilassa onkin. Rikolliset ajattelevat vain itseään, ei läheisiään tai ketään muita. Eivät olisi iloisia, jos heiltä otettaisiin liharuokia pois ja annettaisiin lapsille tai vanhuksille ne.
Eri instanssit hoitavat näitä. Itsekin otin koululautakuntaan yhteyttä että miksi ideologiaa pakotetaan. Samaa suosittelen muillekin. Vaikka vangit saisi sitä vettä ja leipää, vasuri ideologia ei lihaa salli lapsille.
Nää ideologien, ympäristön ja terveellisen elämän vastustajat on varmaan niitä samoja minä olen aina paras ja oikeassa -tyyppejä, jotka vastusti koronarokotteitakin eivätkä halua rokottaa lapsiaan. Hohhoijaa. Koulutuksena tyyliin amis tai lukio ja työelämässä ei edetä. Asutaan jossain vuokrakämpässä ja ihmetellään miksi muilla menee paremmin.
Vangit ovat itsekkäitä, siksihän ne vankilassa onkin. Rikolliset ajattelevat vain itseään, ei läheisiään tai ketään muita. Eivät olisi iloisia, jos heiltä otettaisiin liharuokia pois ja annettaisiin lapsille tai vanhuksille ne.