Miksei vangeille pelkkää kasvisruokaa?
Eli valtio säästäisi jos vangeille tarjottaisiin ihan vaan kaurapuuroa, leipää ja kasviskeittoa. Joskus vaikka pastaa vihreillä pavuilla. Kunhan päivän vitamiinit saa. Päivärahallaan tai säästöillään voivat vangit sitten ostaa vaikka niitä lihapullia, maksamakkaraa tai muuta sipsien ja karkin lisäksi.
Vankilaan ei kukaan eksy, tiedossa on, että se keittiötäti siellä ostaa ja valmistaa ne ruoat, ei voi itse päättää mitä milloinkin syö, niin kuin ei kouluissakaan. Ja se kasvisruoka pitää muutenkin jo nykyisin tehdä erikseen, koska monen uskonto kieltää lihan. Kasvisruoka taas sopii kaikille.
Kommentit (120)
Lyökää tänne esimerkki vankien päivittäisestä ruokavaliosta. Kiinnostaa! Miten se vertautuu esim. vanhusten, koululaisten yms. laitoseläjien ruokiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni teistä menisi vankilaan vaikka vuodeksi jos saisitte vaikka 3000 euroa kuukaudessa tekemättä mitään mutta muistakaa sieltä ei sitten iltakaljoille pääse, vapaus on viety kulkea yhtään mihinkään.Kävisi varmaan niinkuin suomen armeijassa, parinviikon päästä jo olisi mammaa ikävä päästäkää mut pois.
Minä. Vuoden päästä olisi tilillä 36 000e ja Massu täynnä herkkuja.
Nimi ja sähköpostiosoite saat viestin minne tulla, arvotaan sulle vankila ja ne herkut on sitten puuroa ja täällä ehdotettua vähäkalorista kasvisruokaa ilman mausteita.
Voisko niille syöttää ylijäämää kuten hävikkiä ja opettaa niitä tekemään itse jotain missä ei käytetä teräaseita. Vaikka pullaa. Hävikkiä tulee paljon myös hedelmistä mistä saa smoothien. Ainiin ei teräaseita. No tomaattihävikkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on liian kallista. Vegaaniruoka on usein tuplasti kalliimpaa kuin mitä normaali.
Ei todellakaan ole. Ja lihan syöminen ei ole "normaalia".
Kyllä se ihmiseläimelle biologian näkökulmasta on. Yhtäkään pelkästään kasvipohjaista ravintoa syövää monen sukupolven ihmispopulaatiota ei tältä planeetalta löydy. Ei sillä, kasvisruoka vankilassa ja lihat ostona voisi aivan hyvin toimia.
Hälvetti! Moni rikollinen jättäisi konannkoukkunsa tekemättä, jos ja kun pelkkää kasvismössöä raavaille rikollisille syötettäisiin!
Vierailija kirjoitti:
Vähenis rikosten uusiminen jos olis vain kaalilaatikkoa ruuaksi!
Mihin tutkimuksiin perustat tuon väitteen?
Vankilassa tehdään ratkaisuja myös rauhan perusteella.
Jos ei kasvispöperöllä lähde nälkä, on vika täysin kokissa.
Liha lihottaa, liikaa energiaa, eiväthän vangit tee mitään.
Vierailija kirjoitti:
Lyökää tänne esimerkki vankien päivittäisestä ruokavaliosta. Kiinnostaa! Miten se vertautuu esim. vanhusten, koululaisten yms. laitoseläjien ruokiin?
En tiedä mitä nykyään on ,minun aikana normiruokia oli vankilassa, tein kaloreita kuluttavaa työtä paino putosi 18kg, en ollut lihava sinne menessä mutta lähtiessä sieltä passiin merkintä hoikka.Tämä oli 80-luvun aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse kasvissyöjä, mutta en silti kannata. Kyllä sen rangaistuksen pitäisi olla vain se vapaudenmenetys tuomion määräämäksi ajaksi, ei sellaisen ruoan pakkosyöttäminen mitä henkilö itse ei halua syödä, ja joka poikkeaa merkittävästi siitä mitä useimmat ihmiset Suomessa syö.
Mitäköhän opiskelijat syö? Omana makuun ei liha maistu ollenkaan, mutta en kehtaisi valittaa salaatin vöhäisyydestä, vaan söisin kyllä mitä vaan tarjottaisiin kiitollisena. Niin mä kylässäkin teen. Maistan ja kiitän. Ei ole mun mielestä mikään rikollisen oikeus vaatia lempiruokiaan ilmaiseksi. Sieltä kanttiinista voi päivärahoilla ja säästöillään ostaa niitä einesruokia ja lihapullia ja sipsiä jos tahtoo.
Vierailija kirjoitti:
Voisko niille syöttää ylijäämää kuten hävikkiä ja opettaa niitä tekemään itse jotain missä ei käytetä teräaseita. Vaikka pullaa. Hävikkiä tulee paljon myös hedelmistä mistä saa smoothien. Ainiin ei teräaseita. No tomaattihävikkiä.
Näin toimitaan jo.
"Vankila voi järjestää vankien ruokahuollon myös siten, että vangit valmistavat ruokansa joko kokonaan tai osittain omatoimisesti asuinyksiköissään."
https://www.rikosseuraamus.fi/fi/index/seuraamukset/saannokset/maarayks…
Vierailija kirjoitti:
Etkö lue mitään.
Onhan vertailuja.
Koululaisten ja vanhusten ruoka surkeeta verrattuna
Vierailija kirjoitti:
Jos ei kasvispöperöllä lähde nälkä, on vika täysin kokissa.
Liha lihottaa, liikaa energiaa, eiväthän vangit tee mitään.
Useimmat vangit tekevät töitä tai opiskelevat. Ja ihan mielellään.
Meillä koko perhe joutuu syömään samaa keittoa (tai pastaa) ja leipää monta päivää aina putkeen :D Ei kyllä ole mitään eri liharuokia lounaalla ja päivällisellä :D Ihan samaa keittoa vaan lämmitetään ja kun loppuu niin tehdään uus satsi :D
Onko suomessa enää yhtään vankilaa jossa tehdään fyysisesti raskasta työtä?Ennen oli ja monta sellaista.
Vierailija kirjoitti:
Hernekeittoa joka päivä ja kaurapuuroa
Tulee kalliiksi, koska ympärivuorokautinen kaasuhälytys maksaa varusteineen.
Vierailija kirjoitti:
Tuolla olin jo luetellut. Mutta näet itse netistä eri vankiloiden kaikki ruokalistat. Guugleen vaikka Leijonat catering ja ruokalista. Vankilat on lyhennettynä RISE kun tuo sama catering tekee ruoat myös muihin lounasravintoloihin.
Yksi linnakundi maksaa meille veronmaksajille about 100 000 euroa per vuosi. Kyllä tuolla summalla syö linnaruuna hyvin!
Mikä taho järjestää vanhusten ruokailun?