Miksei vangeille pelkkää kasvisruokaa?
Eli valtio säästäisi jos vangeille tarjottaisiin ihan vaan kaurapuuroa, leipää ja kasviskeittoa. Joskus vaikka pastaa vihreillä pavuilla. Kunhan päivän vitamiinit saa. Päivärahallaan tai säästöillään voivat vangit sitten ostaa vaikka niitä lihapullia, maksamakkaraa tai muuta sipsien ja karkin lisäksi.
Vankilaan ei kukaan eksy, tiedossa on, että se keittiötäti siellä ostaa ja valmistaa ne ruoat, ei voi itse päättää mitä milloinkin syö, niin kuin ei kouluissakaan. Ja se kasvisruoka pitää muutenkin jo nykyisin tehdä erikseen, koska monen uskonto kieltää lihan. Kasvisruoka taas sopii kaikille.
Kommentit (120)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas pätee porukka joka ei ole saanut edes parkkipirkolta tuulilasiin lappua.
No nimenomaan kunnolliset, työssäkäyvät ihmiset pyörittää valtiota, eikä mielestäni ne rikolliset ja vangit saakaan itse päättää mitä vankilassa syövät kokin tekemänä, elleivät omilla rahoilla niitä herkkujaan osta. Valintoja kaikki. Voi olla tekemättä rikoksia ja menemättä vankilaan, ja säästää rahansa siihen jauhelihaan ja kokata itse pihvejä ja tehdä perunamuussia ja salaattia.
Eli et tiedä vankila elämästä mitään pelkkää mutu lässytystä.
No olen katsonut kaikki Linna-kaudet ja lukenut uutisia vangeista ja työntekijöistä sekä katsonut videoita. En ole itse ollut vanki, eli joo, en osaa sanoa ettÄ mitäs safkaa siellä mun tekis mieli. Kotona kelpaa ihan kasvisruoka. Kanaa ostan ehkä kerran viikossa. Kalaa syön aika harvoin, mutta olen kyllä ostanut omega3-rasvatabletteja. Mutta toivon toki että muutkin vangit tekevät niin pieniä rikoksia, että joutuvat siellä vain pari viikkoa syömään Leijona Cateringin dinnereitä.
Vierailija kirjoitti:
Tevetuloa Pelsonsuolle kuokkimaan jäniksenherkuilla, katsotaan kuinka kauan jaksatte kuokkaa heiluttaa.
Ai että Pelsonsuolta löytyy vanhan ajan chain gang -meininkiä? :-D
Vierailija kirjoitti:
Kannatan aloitetta! Aamulla puuroa ja kupillinen kahvia, lounaalla ja päivällisellä satokauden juureksia ja vihanneksia eri ruokalajeissa, näkkileipää, nokare margariinia. Ruoka sopii kaikille uskonnosta riippumatta ja on edullista.
Mun uskonto kieltää syömästä mitään mikä langettaa varjon!
Vankilan piha tulisi valjastaa kasvimaaksi. Siinä vangit sitten itse itselleen hoitaisi ruoan jos haluavat syödä näkkileivän lisäksi muutakin.
Olisi hyvä portti takaisin yhteiskuntaan kun joutuisi yhteisöllisissä olosuhteissa huolehtia itsensä lisäksi siitä että kaikki saavat syödäkseen.
Mutta aika outoa että vankilassa ei ole edes kasvisruokapäiviä. Kouluissakin on kasvisruokapäiviä ja puuropäiviä. Ensi viikon maanantaina esim. vangeilla on ruokana kirjolohipyöryköitä, perunamuussia + makkarakeittoa. Tiistaina jauhelihakastiketta ja jotain juustopastaa. Keskiviikkona makkarapihvejä ja lohikiusausta yms. Melkein joka päivä on kalaa lihan lisäksi tarjolla. Torstaina toki broileria hernekeiton lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
vettä ja leipää rikollisille eläteille.satunnaisesti ylijäämä sapuskaa.
otetaan oppia vaikka venäjältä.siellä rosvot ei hypi silmille.
Ursäkta nu, men utöver banditer finns endast offer i Sovjet. En stor del av offren är själva banditer och idag är det samtliga, då det inte längre finns turister att råna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
vettä ja leipää rikollisille eläteille.satunnaisesti ylijäämä sapuskaa.
otetaan oppia vaikka venäjältä.siellä rosvot ei hypi silmille.
Ursäkta nu, men utöver banditer finns endast offer i Sovjet. En stor del av offren är själva banditer och idag är det samtliga, då det inte längre finns turister att råna.
Niin ja presitenttiehdokas vankilaan kun ei tykkää putlerista, no vankila ei riitä siellä viedään myös henki, oi suuri ja mahtava venäjä.
Näppärä ajatus. Vangithan kitisevät olosuhteistaan, vaikka asuisivat Mannerheim-sviitissä ja söisivät hanhenmaksapalleroita, joten yhtä samalla voisivat syödä vegepöperöitä ja kitistä siitä.
Samalla säästyisi rahaa niin ruuan kustannuksista, kuin vankien terveydenhuollosta.
Jotenkin outoa, että valtio uskaltaa kiusata lapsia ja koululaisia, jotka ovat heitä pienempiä ja tarjota siellä halpaa ruokaa koululaisille, mutta vangeille tarjotaan mielellään kala ja liharuoka päivässä, koska pelätään että vangit alkaisi muuten riehumaan? Ei uskalleta sanoa vangeille vastaan, vaan toteuttaa vain heidän toiveensa.
Kuinka moni teistä menisi vankilaan vaikka vuodeksi jos saisitte vaikka 3000 euroa kuukaudessa tekemättä mitään mutta muistakaa sieltä ei sitten iltakaljoille pääse, vapaus on viety kulkea yhtään mihinkään.Kävisi varmaan niinkuin suomen armeijassa, parinviikon päästä jo olisi mammaa ikävä päästäkää mut pois.
Vähenis rikosten uusiminen jos olis vain kaalilaatikkoa ruuaksi!
Vierailija kirjoitti:
Hernekeittoa joka päivä ja kaurapuuroa
Kukaan ei haluaisi vartijaksi niin haisevaan vankilaan.
Vankilassa tarjoillaan usein iltapalalla proteiinirahkoja. Ite en oo ikinä raaskinut sellaista kyl itelleni ostaa :D hinta 1,15€. Herkutteluhetkiin ostan K-Menun maitorahkaa, joka kilohinnaltaan paljon halvempaa.
Vierailija kirjoitti:
Harva oikeastaa uusii rikoksia ja suurinosa vangeista on pikkurikollisia lyhyellä tuomiolla.
Olen itse kasvissyöjä, mutta en silti kannata. Kyllä sen rangaistuksen pitäisi olla vain se vapaudenmenetys tuomion määräämäksi ajaksi, ei sellaisen ruoan pakkosyöttäminen mitä henkilö itse ei halua syödä, ja joka poikkeaa merkittävästi siitä mitä useimmat ihmiset Suomessa syö.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni teistä menisi vankilaan vaikka vuodeksi jos saisitte vaikka 3000 euroa kuukaudessa tekemättä mitään mutta muistakaa sieltä ei sitten iltakaljoille pääse, vapaus on viety kulkea yhtään mihinkään.Kävisi varmaan niinkuin suomen armeijassa, parinviikon päästä jo olisi mammaa ikävä päästäkää mut pois.
Minä. Vuoden päästä olisi tilillä 36 000e ja Massu täynnä herkkuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harva oikeastaa uusii rikoksia ja suurinosa vangeista on pikkurikollisia lyhyellä tuomiolla.
Pikkurikoksilla ei Suomessa Vankilaan pääse.
Monille vangeille fyysisyys on kaikki kaikessa. Tulisivat siis hulluiksi, jos eivät saisi monipuolisia protskuja. Kaikki salilla harjoittelevat tietävät kunnollisen ja laadukkaan ravinnon ensiarvoisen merkityksen.
Vierailija kirjoitti:
Mutta aika outoa että vankilassa ei ole edes kasvisruokapäiviä. Kouluissakin on kasvisruokapäiviä ja puuropäiviä. Ensi viikon maanantaina esim. vangeilla on ruokana kirjolohipyöryköitä, perunamuussia + makkarakeittoa. Tiistaina jauhelihakastiketta ja jotain juustopastaa. Keskiviikkona makkarapihvejä ja lohikiusausta yms. Melkein joka päivä on kalaa lihan lisäksi tarjolla. Torstaina toki broileria hernekeiton lisäksi.
No vttu hei.
Tota ei oo kaikissa kodeissa.
Vankila on Suomessa ravintola.
Ei.
Ei vanhukset nää sodanaisetkaan saa tuollaista.
Jotan viherpas_aa saavat.
Vanhoille liharuokia tai kalaa joka päivä.
Vangeille jätteet.