Varoitus toimeentulotuen asiakkaille: Mitä enemmän saat S-bonusta tilillesi, sen vähemmän saat toimeentulotukea
Suunnittelin juuri että ottaisin S-etukortin, jäisi työttömälle vähän enemmän rahaa käteen, no eipä kannata. Googletin tietoa ja maksettava bonus katsotaan tuloiksi.
Toimeentulotukea laskettaessa Kelassa huomioidaan tiliotteissa näkyvät tulot ja menot. Kelassa huomioidaan tilille maksetut bonukset tuloina, joten bonukset vähentävät saman verran toimeentulotukea.
Näin kaikkein heikommassa asemassa olevat ihmiset (toimeentulotuki-asiakkaat) menettävät keräämänsä S-ryhmän bonuksensa hyödyn kokonaan. Kuolema kuittaa univelan, ja S-ryhmän tilille maksama bonus kuittaa toimentulotuen!
https://www.suomenmaa.fi/mielipide/s-bonukset-kuittaavat-toimeentulotue…
Että se sitten siitä.
Kommentit (201)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin.
Vieläkö jossain on tuollaisia haisevia aivovaurioisija ihmisjätteitä, jotka kuvittelevat, että jossain on töitä, johon vain mennään?
Kyllä näyttää olevan juuri näitä mainitsemiasi jotks kuvittelevat olevansa oikeutettuja jäämään tukien varaan .Osa-aikainen työpaikka olisi mutta kun on kehdattu suojaosa leikata niin ollaan kuin viisivuotiaita kiukuttelemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo ei vielä mitään. Olen kela tuilla ja jos voitan 20 000 euroa veikkaus pelissä niin käytännössä ei tapahdu mitään. Eli en saa yhtään mitään ainoastaan useamman vuoden tuki ennakon. Nouse siitä köyhyydestä sitten.
Eli pitäisikö siis minunkin olla pahoillani kun saan työstäni palkkaa, sen takiahan jää joka kuussa tuet saamatta?
Olen eri, mutta mene nyt saa tanan pas kaläjä veetuilemaan muualle!!!!!!!!!!!!!!!
Etpä sinäkään osannut selittää että miksi pitäisi saada maksimimäärä tukia sen sijaan että olisi ihan sama määrä rahaa käytettävissä jostain muusta tulolähteestä? Ei se muita haukkumalla meille palkansaajille avaudu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo ei vielä mitään. Olen kela tuilla ja jos voitan 20 000 euroa veikkaus pelissä niin käytännössä ei tapahdu mitään. Eli en saa yhtään mitään ainoastaan useamman vuoden tuki ennakon. Nouse siitä köyhyydestä sitten.
Eli pitäisikö siis minunkin olla pahoillani kun saan työstäni palkkaa, sen takiahan jää joka kuussa tuet saamatta?
Olen eri, mutta mene nyt saa tanan pas kaläjä veetuilemaan muualle!!!!!!!!!!!!!!
Olet ikuinen tukielätti kun ulosantisi on tuota luokkaa.Kukaan ei palkkaa näin sivistymätöntä tyyppiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
S ryhmä on maksanut Bonuksia kolmessa vuosikymmenessä 8 miljardin edestä.
Mistähän tuollainen rahasumma on otettu ????
Ylihinnoitelluista tuotteista. Kalliin bonuskortin hankkineet vaan saavat pienen osan maksamastaan ylihinnasta takaisin.
Mitä v*ttua oikein hourailet?
Meidän alueosuuskauppa maksaa JOKA VUOSI pelkästään kerran maksettavalle jäsenmaksulle korkoa 6%. Ja sen jäsenmaksun SAA kokonaan TAKAISIN, jos päättää luopua omistajuudesta.
Lisäksi S-ryhmän kaupat ovat järjestään halvempia, kuin kilpailijat. Meidän kaupungissa Prisma ei kilpaile edes Lidlin kanssa hintatasossa, vaan se on S-market vs. Lidl...
Minä ostan ruokaostokset sieltä, mistä saan kaiken kerralla ja edullisimmin ja se on heittämällä Prisma. Tankkaan ABCilla, jos hintaero kilp
Mistä taikaseinästä kuvittelet bonusrahojen tulevan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et tainnut ymmärtää. Mieti jos saat vaikka 200 000 mutta et saa enää palkkaa mutta joudut käymään edelleen töissä. Eli tuo on ennakko.
palkkaa saa TYÖN VASTINEENA. Tuen edellytys on ETTEI OLE RIITTÄVÄSTI MUITA TULOJA JA RAHOJA. Jos voitat veikkauksesta, sinulla ON RAHAA elättää itsesi.
Niin on.
Ajokortti hommataan yleensä heti kun tullaan ajokortti-ikään.Erikoista että löytyy aikuisia ihmisiä joilla ei ole ajokorttia.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä miten paljon S-Bonusta maksetaan, mutta ei ainakaan minun k-plussat ja k-edut kerrytä kuin muutamia euroja kuussa korkeintaan. Toimeentulotuessa on kuitenkin 50 € raja minkä verran tuloa siis saa olla.
S-bonusta tulee ainakin meidän kahden hengen taloudessa 20-70e kuukaudessa. Mutta ajetaan aika paljon ja bensat ABC:lta ja jos ollaan kotimaan hotellissa, se on sokos.
Tavallisimmin tulee varmaan noin 30 e.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta mene nyt saa tanan pas kaläjä veetuilemaan muualle!!!!!!!!!!!!!!!
Mene sinä vitunn paska loinen loisimaan johonkin muuhun maahan. eri.
Eiks tää ole ihan selvä, että näin on?
Tilille tuleva raha pienentää toimeentulotukea. Miten muuten sen pitäisi olla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et tainnut ymmärtää. Mieti jos saat vaikka 200 000 mutta et saa enää palkkaa mutta joudut käymään edelleen töissä. Eli tuo on ennakko.
Toiset käy töissä ja saa palkkaa ja toiset elää töissäkäyvien rahoilla.Tietysti tuilla eläville ei pidä antaa mitään ylimääräistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
S ryhmä on maksanut Bonuksia kolmessa vuosikymmenessä 8 miljardin edestä.
Mistähän tuollainen rahasumma on otettu ????
Ylihinnoitelluista tuotteista. Kalliin bonuskortin hankkineet vaan saavat pienen osan maksamastaan ylihinnasta takaisin.
Mitä v*ttua oikein hourailet?
Meidän alueosuuskauppa maksaa JOKA VUOSI pelkästään kerran maksettavalle jäsenmaksulle korkoa 6%. Ja sen jäsenmaksun SAA kokonaan TAKAISIN, jos päättää luopua omistajuudesta.
Lisäksi S-ryhmän kaupat ovat järjestään halvempia, kuin kilpailijat. Meidän kaupungissa Prisma ei kilpaile edes Lidlin kanssa hintatasossa, vaan se on S-market vs. Lidl...
Minä ostan ruokaostokset sieltä, mistä saan kaiken kerralla ja edullisimmin ja se on heittämällä Prisma. Tankkaan ABCilla, jos hintaero kilp
minä taas olen saanut tänä vuonna keskolta takaisin 365,23 €, enkä ole edes 500 sinne käyttänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toiset käy töissä ja saa palkkaa ja toiset elää töissäkäyvien rahoilla.Tietysti tuilla eläville ei pidä antaa mitään ylimääräistä.
No ota lopputili niin voit itsekkin elellä toisten rahoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö siitä kertoa että on s-etutili.
Eikö se ole ihan tavallinen pankkitili mihin rahat maksetaan?
ap
Pääseekö Kela tileille kyttäämään.
Ei toki, sullahan voi olla miljoona tilillä pahan päivän varalle, siis sen, ettei Kela enää maksa sulle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Ei ole. Minulla on tili xxpankissa, jonne menee palkka ja eläke. S-etukortti on ja bonusta on perheenä kerätty. Kävin niitä rahoja kesälomareissua varten nostamassa ja kyllä kesti ja kuulusteltiin. Nuori virkailija halusi lopuksi tietää rahojen käyttötarkoituksenkin...ajateltiin xxx rahat ja sen kerroin selvällä suomella.
Eli tarinan opetus, pidä bonukset eri tilillä, ei kaikkia munia samaan koriin.
Tiedän moniakin ihmisiä, jotka ovat niin köyhästä perheestä, että ei ollut mahdollisuuksia ajokortin hankkimiseen. Jotkut ovat koko elämänsä pienituloisia.
Ja vaikka olisi rahaakin, niin jos asuu isommassa kaupungissa, mihin tarvitsee autoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Bonukset maksetaan vain S-tilille.
Suomen tulevaisuuden toivot jutustelee.
Ei työttömyysrahan eteen tarvi tehdä yhtään mitään. Eihän se silloin olisi korvausta työstä.
Ei se mitään. En osta enää muutenkaan mitään. Pihistelen kaikessa missä voin.
POISTOON tämä vihaketju.