Onko teillä muilla auton omistajilla niin ettette voi käyttää julkisia missään tilanteessa, esim. illanviettoon mennessä tms
niin aina tarvitsee jonkun heittämään vaikka bussi veisi ovelta ovelle?
Jotenkin naurettavaakin kuinka ei voi hypätä kertaakaan bussiin vaan aina täytyy kerjätä kavereita viemään jos itse ei ole ajokunnossa...
Kommentit (12)
Itselleni ei ongelma mutta kaikille tuttavapiirissä oleville vaikuttaa olevan aivan mahdoton ajatus hypätä julkiseen. Siitä vissiin seuraisi vehkeen kutistuminen.
Ennevvanhaan kun asuin stadissa, kuljin kaikki viihdereissut ja muutenkin keskustakäynnit julkisilla, junalla lähinnä. Nyt asun landella niin ei tarvitse miettiä sitä vaihtoehtoa kun julkista liikennettä ei ole.
Siis mikset voi käyttää? Meidän perheessä on kaksi autoa ja silti käytetään siinä rinnalla bussia, metroa, ratikkkaa, junaa, lentokonetta. Aina tilanteen mukaan.
Aina omalla tai taxilla. En alennu julkisiin.
Hypätä bussiin... hei toi oli mahdollista viimeksi joskus ~15 vuotta sitten. Nykyään lippua ei saa ostettua bussista. Pitää asentaa puhelimeen joku f( )ckin äppi. Ja sitten säännöllisin väliajoin saa lukea jostain uutisista muiden matkustajien ja kuskien vihaista avautumista että "runkolinjan bussiin ei matkustajat saa nousta etuovesta!!" Tai oliko se nyt keski- tai peräovesta, ja sitäpaitsi mikä \/|ttu on runkolinja?? Pitäisi olla varmaan joku kurssi käytynä että tunnistaisi nämä eri kategorioiden bussit, että mistä ovesta mihinkäkin kärsii sisälle nousta...ei kiinnosta, pitäkää tunkkinne. Minä kuljen omalla autolla, tai jos sellainen harvinainen tilanne on että autoa ei ole käytettävissä tai en itse ole ajokunnossa (auto on huollossa tms, tai olen itse humalassa) niin silloin joko kävelen tai menen taksilla.
Vierailija kirjoitti:
Itselleni ei ongelma mutta kaikille tuttavapiirissä oleville vaikuttaa olevan aivan mahdoton ajatus hypätä julkiseen. Siitä vissiin seuraisi vehkeen kutistuminen.
Margaret Thatcher sanoi jo 80-luvulla että jos "30-vuotta täyttänyt mies kulkee bussilla, eikä omalla autolla, hän on jotenkin epäonnistunut elämässään".
En ole sellainen autonomistaja. Olen aina mennyt julkisilla illanviettoihin ja monesti tullut kotiin kanssa julkisilla.
Silloin kun olin työelämässä kuljin kanssa julkisilla enimmäkseen töihin. Perjantaisin vain autolla kun piti ostokset hoitaa samalla.
Asun tosin kehäkolmosen sisäpuolella joten se on ollut mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Margaret Thatcher sanoi jo 80-luvulla että jos "30-vuotta täyttänyt mies kulkee bussilla, eikä omalla autolla, hän on jotenkin epäonnistunut elämässään".
Tatcher sanoi kaikkea muutakin, mikä ei nykyään pidä paikkaansa. Lisäksi Suomessa on todella paljon korkeasti koulutettuja ja hyvä palkkaisia johtajia ja päälliköitä yms, jotka eivät koskaan ole omistaneet autoa, jolla ajavat eli eivät voi ajaa omalla autolla.
On omakin auto, mutta nautin Nyssen kyydistä.
Pysäkki melkein oven pielessä.
En tykkää julkisista kulkuneuvoista ja niitä joutuu odottelemaan. Sitäpaitsi täällä missä asun ei kulje edes busseja.
Käytän vähintään yhtä paljon julkisia kuin autoani. Usein julkinen on itselleni toimivampi, halvempi tai jopa nopeampi, vaikka voisin ajaakin.