Varoitus toimeentulotuen asiakkaille: Mitä enemmän saat S-bonusta tilillesi, sen vähemmän saat toimeentulotukea
Suunnittelin juuri että ottaisin S-etukortin, jäisi työttömälle vähän enemmän rahaa käteen, no eipä kannata. Googletin tietoa ja maksettava bonus katsotaan tuloiksi.
Toimeentulotukea laskettaessa Kelassa huomioidaan tiliotteissa näkyvät tulot ja menot. Kelassa huomioidaan tilille maksetut bonukset tuloina, joten bonukset vähentävät saman verran toimeentulotukea.
Näin kaikkein heikommassa asemassa olevat ihmiset (toimeentulotuki-asiakkaat) menettävät keräämänsä S-ryhmän bonuksensa hyödyn kokonaan. Kuolema kuittaa univelan, ja S-ryhmän tilille maksama bonus kuittaa toimentulotuen!
https://www.suomenmaa.fi/mielipide/s-bonukset-kuittaavat-toimeentulotue…
Että se sitten siitä.
Kommentit (201)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä miten paljon S-Bonusta maksetaan, mutta ei ainakaan minun k-plussat ja k-edut kerrytä kuin muutamia euroja kuussa korkeintaan. Toimeentulotuessa on kuitenkin 50 € raja minkä verran tuloa siis saa olla.
S-bonusta tulee ainakin meidän kahden hengen taloudessa 20-70e kuukaudessa. Mutta ajetaan aika paljon ja bensat ABC:lta ja jos ollaan kotimaan hotellissa, se on sokos.
Tavallisimmin tulee varmaan noin 30 e.
Itse olen pelkissä s-kaupoissa käyvä pienipalkkainen, ja bonusta kertyy 10e kuukaudessa.
Eli toimeentulotukiasiakkaalle tulisi ehkä vitonen kuussa. Alle 50e/kk tulo ei vaikuta toimeentulotukeen.
Vierailija kirjoitti:
Ei se mitään. En osta enää muutenkaan mitään. Pihistelen kaikessa missä voin.
Hyvä nauti köyhyydestä.
minä taas olen törsänny hyvää palkkaani. keväällä ostin uuden veneen vuosi sitten auton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä miten paljon S-Bonusta maksetaan, mutta ei ainakaan minun k-plussat ja k-edut kerrytä kuin muutamia euroja kuussa korkeintaan. Toimeentulotuessa on kuitenkin 50 € raja minkä verran tuloa siis saa olla.
S-bonusta tulee ainakin meidän kahden hengen taloudessa 20-70e kuukaudessa. Mutta ajetaan aika paljon ja bensat ABC:lta ja jos ollaan kotimaan hotellissa, se on sokos.
Itse olen pelkissä s-kaupoissa käyvä pienipalkkainen, ja bonusta kertyy 10e kuukaudessa.
Eli toimeentulotukiasiakkaalle tulisi ehkä vitonen kuussa. Alle 50e/kk tulo ei vaikuta toimeentulotukeen.
Jatkossa ilmeisesti vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö siitä kertoa että on s-etutili.
Eikö se ole ihan tavallinen pankkitili mihin rahat maksetaan?
ap
Pääseekö Kela tileille kyttäämään.
Ne VAATII tilitiedot nähtäviksi kuukausien ajalta. Ihme olettamus, että rahaa vaan annettaisiin ilman todisteita muista tuloista, säästöistä tai omaisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä nauti köyhyydestä.
minä taas olen törsänny hyvää palkkaani. keväällä ostin uuden veneen vuosi sitten auton.
Ai jaa. En tekisi mitään kumpaisellakaan, joten en ole menettänyt mitään.
Nyhdät mielummin veronmaksajilta sen 5 euron bonuksen kuin voittoa tahkovalta yritykseltä? Reilua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä nauti köyhyydestä.
Ai jaa. En tekisi mitään kumpaisellakaan, joten en ole menettänyt mitään.
Joo et tietenkään!! . kerrostalo luukussa perseauki eläminen sillä teet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo nyt aika hullua touhua laskea nuo tuloina toimeentulotukiasiakkaalle.
Mutta tämäkin kertoo taas siitä, miten typeriin likkukanvarsiin tässä käytetään aikaa ja siten virkalijoiden palkkoja. Maksaa takuuvarmasti enemmän noiden syynääminen kuin syntynyt säästö.
Kannattaa siis mieluummin jos joutuu toimeentulotuelle pyytää jättää bonus ottamatta ja käydä vaikka Lidlissä, jossa alennukset tulee sovellukseen alennuksina eikä tilirahana.
Ne bonukset ovat käytännössä osinkotuloa jonka maksaa sinulle ne asiakkaat jotka eivät kuulu osuuskuntaan.
Kerrohan s* *tanan rotta mitä tilitettävät s-bonukset ovat jos ne eivät ole tuloja? Onko ne sitten menoja senkin neropatti?
No kerrohan idioottivajakki, että mitkähän osingot määräytyvät ostosmäärän eikä omistuksen mukaan? Olet yksinkertaisesti käsittämätttömän tyhmä. Kerroppa meille muillekin, etttä sattuuko se fyysisenä kipuna korvien välissä tuollainen tyhmyys?
Kortti kannattaa joka tapauksessa. Sillä saa paljon alennuksia. Ja totta kai kaikkien tulojen pitää vaikuttaa toimeentulotukeen. Mutta eikös se olisi vaan hyvä että kulut yhteiskunnalle pienenisivät kauppaketjun bonuksen verran?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta tämäkin kertoo taas siitä, miten typeriin likkukanvarsiin tässä käytetään aikaa ja siten virkalijoiden palkkoja. Maksaa takuuvarmasti enemmän noiden syynääminen kuin syntynyt säästö.
Kannattaa siis mieluummin jos joutuu toimeentulotuelle pyytää jättää bonus ottamatta ja käydä vaikka Lidlissä, jossa alennukset tulee sovellukseen alennuksina eikä tilirahana.
Ne bonukset ovat käytännössä osinkotuloa jonka maksaa sinulle ne asiakkaat jotka eivät kuulu osuuskuntaan.
Kerrohan s* *tanan rotta mitä tilitettävät s-bonukset ovat jos ne eivät ole tuloja? Onko ne sitten menoja senkin neropatti?
No kerrohan idioottivajakki, että mitkähän osingot määräytyvät ostosm
Fiksut ihmiset tappelee s-bonuksista ja toimeentulotuesta voi saatana onko suomessa oikeasti noin perseaukinaista porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kerrohan idioottivajakki, että mitkähän osingot määräytyvät ostosm
Sivusta että eikös mitkä tahansa osingot perustu nimenomaan siihen että minkälaisen osakekannan olet ostanut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö siitä kertoa että on s-etutili.
Eikö se ole ihan tavallinen pankkitili mihin rahat maksetaan?
ap
Pääseekö Kela tileille kyttäämään.
1.1.2026 alkaen pääsee. Tekoäly pystyy myös laskemaan paljonko ostoja on ollut saatuun bonukseen nähden, eli jos ostat käteisellä vaikka joululahjoja tonnilla ja saat 50 euroa bonusta, niin kohta tulee kysely, mistä tonni tuli? Äänestä persuja ja kokoomusta, niin saat stasin.
Itselläni ei ole, koska yhdessä tiliotteessa on riittävästi toimitettavaa joka kuukausi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä...
Eiköhän sekin muutu.
Vierailija kirjoitti:
Nyhdät mielummin veronmaksajilta sen 5 euron bonuksen kuin voittoa tahkovalta yritykseltä? Reilua.
Se 5 euroa ei lämmitä, kun tuki myöhästyy eikä riitä siihen, kun päätös käy läpi pahimmillaan useamman oikaisun/valituksen.
Ostan vaan Kalajaa ja Tuupakkaa. Siitä ei saa Ponusta. Eli ei hätää.
Vierailija kirjoitti:
Ostan vaan Kalajaa ja Tuupakkaa. Siitä ei saa Ponusta. Eli ei hätää.
Niin ja Kortssuja kun entiset on vanhentuneet kaappiin.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän moniakin ihmisiä, jotka ovat niin köyhästä perheestä, että ei ollut mahdollisuuksia ajokortin hankkimiseen. Jotkut ovat koko elämänsä pienituloisia.
Ja vaikka olisi rahaakin, niin jos asuu isommassa kaupungissa, mihin tarvitsee autoa?
Minulla ei ole korttia, koska 5 muuta perheenjäsentä ei voineet olla syömättä yli kuukautta, jos olisin ajanut kortin. Säästäminenkään ei ollut vaihtoehto, koska joillain kuudesta perheenjäsenestä tulee huomattavasti ajokorttia akuutimpia tarpeita, joihin säästöt palaa. Toimeentulotuki laski kesätyötuloni tuloiksi silloinkin, joten ne menivät peruselämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo ei vielä mitään. Olen kela tuilla ja jos voitan 20 000 euroa veikkaus pelissä niin käytännössä ei tapahdu mitään. Eli en saa yhtään mitään ainoastaan useamman vuoden tuki ennakon. Nouse siitä köyhyydestä sitten.
Alapeukuista päätellen ihmiset haluaa maksaa entistä enemmän veroja köyhille koska eivät halua heidän nousevan köyhyydestä.
Haluamme teidän nousevan köyhyydestä omilla ansioillanne. Ei minun rahoillani.
Älä sitten pelaa veikkaus pelejä. Hän nimen omaa sanoo että tuo veikkaus voitto olisi apu päästä pois noista tuista.
Eikä sanonut. Se olisi YHÄ halunnut nostella tukia ja humputella 20 000... Jos se olisi halunnut että veikkausvoitto olisi apu päästä POIS tuilta niin sehän olisi onnistunut (ainakin hetkeksi) ja tämä ei käynyt.
Bonukset voi käyttää heti eikä ne tule tilille.