Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka paljon kiinnitätte huomiota ihmisten hampaisiin?

Vierailija
16.10.2025 |

Mä en pysty keskittymään ihmisen kasvoissa sitten muuhun kuin tuijottamaan esim. sitä sekalaista alahammasrivistöä tai oudon pitkiä hampaita.

Kommentit (238)

Vierailija
21/238 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laminaatit eli kuoret hampaissa kiinnittää huomion negatiivisella tapaa jos ne eivät ole luonnollisen näköiset. Medioissa julkkiksilla näitä näkyy.

Vierailija
22/238 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammashoitajana kiinnitän huomiota muiden hampaisiin myös työajan ulkopuolella. Ja muuten, kellertävät hampaat ovat vahvemmat kuin luonnostaan valkoiset, johtuu kiilleprismojen järjestelmällisyydestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/238 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnitän huomiota ihmisten hampaisiin vain, jos niissä on jotain tosi epätavallista. En katsele tai ajattele niitä sen enempää. 

Monille muiden hampaat ovat tärkeät. Olen näin kuusikymppisenä havahtunut siihen, että hampaani taitavat olla yksi syy ikisinkkuuteeni. Totuin jo pienenä vampyyrinhampaisiini, ja koska en hymyile itselleni peilin kautta enkä takuulla hymyile suu auki valokuvissakaan (joihin en ole joutunut vuosikymmeniin), en ole edes muistanut hampaitani. Hammaslääkäri ei löydä niistä edes paikattavaa, eivätkä suuhygienistitkään ole huomautelleet. Toisaalta tilanne olisi ihan sama, jos olisivat, koska tilanpuutteen vuoksi hampaitani ei kuulemma voi oikoa verettömällä tavalla.

Vierailija
24/238 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei kiinnosta muiden hampaat tai hampaattomuus. Tai muiden ikenet. 

Keskityn pitämään vain omista hampaistani huolta😊

Kait katot ennenku pussaat? 

Vierailija
25/238 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän huomiota kiinnittää naisten ylipulleat rumat huulitäytteet. Ylähuuli melkein kiinni nenässä. Karsean näköistä. Ja se viiva täytteen rajalla jolloin tulee viiksivaikutelma.

Vierailija
26/238 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä oikeastaan yhtään. Jos nyt etuhampaita puuttuu, niin sen huomaan, mutta katson ihmisiä lähinnä silmiin enkä kiinnitä hampaisiin huomiota.

Mä olisin AP:lle oikein painajainen katsoa, kun mulla on erittäin pitkät ja ulkonevat yläetuhampaat ja alahampaat ristissä. Ja itsehän tykkään persoonallisista hampaistani.

Et ole painajainen, mutta tuskin katsoisin silmiin.

Ap

Silmät ja hampaat eri juttu! Eli, mikäli jollakin poikkeukselliset hampaat, jäät tuijottamaan, etkä kykene nostamaan katsettasi silmiin 😳

Vierailija
27/238 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hammashoitajana kiinnitän huomiota muiden hampaisiin myös työajan ulkopuolella. Ja muuten, kellertävät hampaat ovat vahvemmat kuin luonnostaan valkoiset, johtuu kiilleprismojen järjestelmällisyydestä.

Minä kiinnitän huomiota ilman ammattia. Mitä ammattiini tulee, olen hoitaja. Työajan ulkopuolella en kiinnitä huomiota eri ikäryhmiin ja heidän hoidettavuuteen. Toki onnettomuudet eri juttu sekä sairauskohtaukset. 

Vierailija
28/238 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan jos omissa hampaissa on jotain huonosti, niin katsotaan ja vertaillaan toisten omiin.

Vierailija
29/238 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ei kiinnosta muiden hampaat tai hampaattomuus. Tai muiden ikenet. 

Keskityn pitämään vain omista hampaistani huolta😊

Ai ihmisten kanssa keskustellessakin pidät vain omista hampaistasi huolta? Miten? 

Ap

Lankaan ja harjaan.

Eikö nyt ole sivistymätöntä ihmisten seurassa ryhtyä harjaamaan ja lankaamaan hampaitaan.

Vierailija
30/238 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu kiinnitän. Vähän ärsyttävä, mutta minkäs teet :/

Vierailija
31/238 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kiinnitä huomioita yksityiskohtiin. Olisin todella huono silminnäkijä, kun en kiinnitä mihinkään huomiota. 

Vierailija
32/238 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että he kiinnittävät huomiota muiden hampaisiin, joilla itsellään on joku kompleksi omistaan.  Tai ovat juuri laitattaneet, valkaisseet, oikoneet tms. omansa priimakuntoon. Juuri sen kompleksinsa takia.

Toki huomiota herättävät hohtohampaat, joihin Suomessa ei olla vielä totuttu. 

Itse huomaan hampaiden puuttumisen, jos rako puhuessa/nauraessa näkyy. Muuten en kiinnitä huomiota.

Mulla on luonnostaan nätit ja suorat hampaat ja ne on luonnonhampaiden väriasteikolla vaaleimmat mahdolliset. Ei ole kompleksia eikä niille ole tehty mitään hoitoja.

Ap

Ahaa eli tarkoituksenasi on itsesi ylentäminen sen perusteella, ettet ole tehnyt mitään? Siitähän ihmiset usein tykkää. 

En ylentänyt. Kerroin vaan ettei mun hampaissa ole vikaa.

Ap

Vierailija
33/238 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollenkaan. Täysin epäolennainen asia yhtään minkään suhteen. 

Vierailija
34/238 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä kiinnosta katella toisten hampaita.

Vierailija
35/238 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä juuri tule katseltua. Useimmilla kun tuo suu on yleensä kiinni.

Vierailija
36/238 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä juuri kiinnitä huomiota. 

Vierailija
37/238 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosivalkeat hohtavat laminaatit pistävät simään ja jos etuhampaita puuttuu. Kuitenkaan en jää tuijottamaan vaan katson silmiin. Turbohuulia on vaikeampi olla huomaamatta, ne ovat pahimmat katseenkiinnittäjät kasvoissa, eikä positiivisella tavalla.

Vierailija
38/238 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan niin pikkumainen en ole, että toisen hampaat veisivät huomion siten, että normaalit käytöstavat (silmiin katsominen) unohtuisivat. 

Vierailija
39/238 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ne väkisinkin näkyy jos jollain on ihan tummentuneet tai hammaskiven takia yhteen muurautuneet hampaat. Eli kiinnitän huomiota. Varsinkin joillain keski-ikäisillä tuntuu olevan tapana että jossain vaiheessa vaan lopetetaan hampaiden hoitaminen.

Vierailija
40/238 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän huomiota kiinnittää naisten ylipulleat rumat huulitäytteet. Ylähuuli melkein kiinni nenässä. Karsean näköistä. Ja se viiva täytteen rajalla jolloin tulee viiksivaikutelma.

Tämä. Katselin tylsyyksissäni Ensitreffit Australiassa ohjelmaa. Aivan järkyttävän näköisiä huulia naisilla, jotka olisivat luonnostaan hyvinkin kauniita. Yksi näytti huuliensa takia siltä, että oli jatkuvasti sitruuna p'llussa.