Kuinka paljon kiinnitätte huomiota ihmisten hampaisiin?
Mä en pysty keskittymään ihmisen kasvoissa sitten muuhun kuin tuijottamaan esim. sitä sekalaista alahammasrivistöä tai oudon pitkiä hampaita.
Kommentit (238)
Hammashoitajana kiinnitän huomiota muiden hampaisiin myös työajan ulkopuolella. Ja muuten, kellertävät hampaat ovat vahvemmat kuin luonnostaan valkoiset, johtuu kiilleprismojen järjestelmällisyydestä.
Kiinnitän huomiota ihmisten hampaisiin vain, jos niissä on jotain tosi epätavallista. En katsele tai ajattele niitä sen enempää.
Monille muiden hampaat ovat tärkeät. Olen näin kuusikymppisenä havahtunut siihen, että hampaani taitavat olla yksi syy ikisinkkuuteeni. Totuin jo pienenä vampyyrinhampaisiini, ja koska en hymyile itselleni peilin kautta enkä takuulla hymyile suu auki valokuvissakaan (joihin en ole joutunut vuosikymmeniin), en ole edes muistanut hampaitani. Hammaslääkäri ei löydä niistä edes paikattavaa, eivätkä suuhygienistitkään ole huomautelleet. Toisaalta tilanne olisi ihan sama, jos olisivat, koska tilanpuutteen vuoksi hampaitani ei kuulemma voi oikoa verettömällä tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Minua ei kiinnosta muiden hampaat tai hampaattomuus. Tai muiden ikenet.
Keskityn pitämään vain omista hampaistani huolta😊
Kait katot ennenku pussaat?
Enemmän huomiota kiinnittää naisten ylipulleat rumat huulitäytteet. Ylähuuli melkein kiinni nenässä. Karsean näköistä. Ja se viiva täytteen rajalla jolloin tulee viiksivaikutelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä oikeastaan yhtään. Jos nyt etuhampaita puuttuu, niin sen huomaan, mutta katson ihmisiä lähinnä silmiin enkä kiinnitä hampaisiin huomiota.
Mä olisin AP:lle oikein painajainen katsoa, kun mulla on erittäin pitkät ja ulkonevat yläetuhampaat ja alahampaat ristissä. Ja itsehän tykkään persoonallisista hampaistani.
Et ole painajainen, mutta tuskin katsoisin silmiin.
Ap
Silmät ja hampaat eri juttu! Eli, mikäli jollakin poikkeukselliset hampaat, jäät tuijottamaan, etkä kykene nostamaan katsettasi silmiin 😳
Vierailija kirjoitti:
Hammashoitajana kiinnitän huomiota muiden hampaisiin myös työajan ulkopuolella. Ja muuten, kellertävät hampaat ovat vahvemmat kuin luonnostaan valkoiset, johtuu kiilleprismojen järjestelmällisyydestä.
Minä kiinnitän huomiota ilman ammattia. Mitä ammattiini tulee, olen hoitaja. Työajan ulkopuolella en kiinnitä huomiota eri ikäryhmiin ja heidän hoidettavuuteen. Toki onnettomuudet eri juttu sekä sairauskohtaukset.
Varmaan jos omissa hampaissa on jotain huonosti, niin katsotaan ja vertaillaan toisten omiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ei kiinnosta muiden hampaat tai hampaattomuus. Tai muiden ikenet.
Keskityn pitämään vain omista hampaistani huolta😊
Ai ihmisten kanssa keskustellessakin pidät vain omista hampaistasi huolta? Miten?
Ap
Lankaan ja harjaan.
Eikö nyt ole sivistymätöntä ihmisten seurassa ryhtyä harjaamaan ja lankaamaan hampaitaan.
Juu kiinnitän. Vähän ärsyttävä, mutta minkäs teet :/
En kiinnitä huomioita yksityiskohtiin. Olisin todella huono silminnäkijä, kun en kiinnitä mihinkään huomiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että he kiinnittävät huomiota muiden hampaisiin, joilla itsellään on joku kompleksi omistaan. Tai ovat juuri laitattaneet, valkaisseet, oikoneet tms. omansa priimakuntoon. Juuri sen kompleksinsa takia.
Toki huomiota herättävät hohtohampaat, joihin Suomessa ei olla vielä totuttu.
Itse huomaan hampaiden puuttumisen, jos rako puhuessa/nauraessa näkyy. Muuten en kiinnitä huomiota.
Mulla on luonnostaan nätit ja suorat hampaat ja ne on luonnonhampaiden väriasteikolla vaaleimmat mahdolliset. Ei ole kompleksia eikä niille ole tehty mitään hoitoja.
Ap
Ahaa eli tarkoituksenasi on itsesi ylentäminen sen perusteella, ettet ole tehnyt mitään? Siitähän ihmiset usein tykkää.
En ylentänyt. Kerroin vaan ettei mun hampaissa ole vikaa.
Ap
En ollenkaan. Täysin epäolennainen asia yhtään minkään suhteen.
No eipä kiinnosta katella toisten hampaita.
Eipä juuri tule katseltua. Useimmilla kun tuo suu on yleensä kiinni.
Tosivalkeat hohtavat laminaatit pistävät simään ja jos etuhampaita puuttuu. Kuitenkaan en jää tuijottamaan vaan katson silmiin. Turbohuulia on vaikeampi olla huomaamatta, ne ovat pahimmat katseenkiinnittäjät kasvoissa, eikä positiivisella tavalla.
Ihan niin pikkumainen en ole, että toisen hampaat veisivät huomion siten, että normaalit käytöstavat (silmiin katsominen) unohtuisivat.
Kyllähän ne väkisinkin näkyy jos jollain on ihan tummentuneet tai hammaskiven takia yhteen muurautuneet hampaat. Eli kiinnitän huomiota. Varsinkin joillain keski-ikäisillä tuntuu olevan tapana että jossain vaiheessa vaan lopetetaan hampaiden hoitaminen.
Vierailija kirjoitti:
Enemmän huomiota kiinnittää naisten ylipulleat rumat huulitäytteet. Ylähuuli melkein kiinni nenässä. Karsean näköistä. Ja se viiva täytteen rajalla jolloin tulee viiksivaikutelma.
Tämä. Katselin tylsyyksissäni Ensitreffit Australiassa ohjelmaa. Aivan järkyttävän näköisiä huulia naisilla, jotka olisivat luonnostaan hyvinkin kauniita. Yksi näytti huuliensa takia siltä, että oli jatkuvasti sitruuna p'llussa.
Laminaatit eli kuoret hampaissa kiinnittää huomion negatiivisella tapaa jos ne eivät ole luonnollisen näköiset. Medioissa julkkiksilla näitä näkyy.