Ennen talvitakkeja sai 50 eurolla. Nykyään maksaa lähes 200 euroa.
Kunnon takki maksaa jo 200 euroa eikä alle satasella saa kovin hyvää takkia. Kävin monessa kaupassa katsomassa takkeja enkä ostanut vielä ainakaan kun hinnat oli lähellä kahta sataa. En ole moneen vuoteen ostanut talvitakkia ja yllätyin hintakehityksestä joka oli reilusti kallis.
Kommentit (243)
Tonnilla saa käytetyn pakun ja voi ryhtyä hipiksi ja elää vanlaiffia Etelä-Euroopan lämmössä. Ei tarvi takkeja ostella.
Vierailija kirjoitti:
Täytyisi ostaa lämmin talvitakki, mutta kun ne on niin jäätävän rumia. Olisipa jossain ohut takki, joka lämmittää.
Taidat olla vielä aika nuori :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo halvemmalla saa sesongin ulkopuolella, mutta ei nyt kaikki voi odottaa sinne asti, ja silloin on kaikki järkevät koot/mallit/värit myyty loppuun. Jonkun todella erikoisen värisen takin koossa XS tai XXXXXL voi löytää poistosta.
Olen kokoa 42 ja aina löytänyt kesän kynnyksellä alesta talvivaatteet. Ihan normaaleissa väreissä. Esim. tummansininen parkatakki tai harmaa villakangastakki.
Se sana on ANORAKKI. Osaatko nyt? ANORAKKI.
Anorakki on täysin eri asia kuin parkatakki. Turhaan riehut.
Mitenkkähän me ennen tulimme täällä Suomessa toimeen ilman noita takki parkoja. Samannäköisiä oli kyllä myynnissä...
Tyhmä nimi tuo parkatak
Parka on ihan kansainvälisesti tuon takkimallin nimitys. Ei siinä viitata suomen parka-sanaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka sairaita ja viluisia ihmiset nykyään on kun pitää olla untuvatakki? Minä olen aina pärjännyt hyvin paukkupakkasillakin ihan alle 50€ takilla. Tulevaksi talveksi minulla on 30€ takki.
Läski lämmittää? Vaikka olen samaa mieltä siitä, että ei linnuilta mitään untuvia. On muitakin vaihtoehtoja nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Kuka enää edes kehtas pukeutua untuvatakkiin? Joku Canada Goose suorastaan huutaa käyttäjän tyhmyyttä
Tämäpä! Ro a d manit vielä huutavat isoon ääneen kännykkään julkisilla paikoilla ja pukeutuvat untuvaan, kun luulevat raukat sen olevan jotenkin coolia. Naurettavia ovat pikemminkin.
En kyllä ymmärrä miten jollain kestää takit hyvänä vuosikymmeniä. Poistutteko te kerran talvessa ulos? Itsellä on takki päivittäisessä käytössä ja kyllä esim. autossa istuminen ja turvavyö kuluttaa takkia, samoin ulkona liikkuminen ja takki pitää joskus pestäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin Tokmannista hyvän takin 15e.
Tarkeneeko sillä -15 pakkasessa ja lumisateessa.
Montako tuntia seisoa ulkona siinä säässä?
Jos et ole koditon tai deeku, joka sammuu hankeen joka viikonloppu et tarvitse takkia, joka kestää monen tunnin pakkasessa jössöttämisen. Järkevä ihminen ei mene ulos oleilemaan, kun on liian kylmä.
Vierailija kirjoitti:
Olen kävellyt ulkona 4 tuntiakin kovassa pakkasessa. Kyllä takin pitää olla hyvä. Minun nykyinen takki maksoi 159 euroa.
Oletko dementikko tai koditon? Kuka hullu on kovassa pakkasessa 4 tuntia ulkona?
No, just ostin 700€ Joutsenen pitkän untsikan.
Sähkön siirtoverokin uusi juttu, kaikki kallistuu valtavia määriä kokoajan ja uusia maksuja tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhasta hajosi vetoketju viime keväänä joten tarviin varmaan uuden talvitakin. T: ap
Vetoketjun korjaus ompelijalla olisi edullisempaa.
Eiku uusavuttomat ostavat uuden takin koska eihän nyt vetoketjua voi vaihtaa... eihän...
Vierailija kirjoitti:
Mulla kävi tuuri kun löysin kirpparilta Haltin untsikan 15 eurolla. Se on edelleen käytössä. Kovia pakkasia kuitenkin sen verran harvoin täällä Etelä-Suomessa, että ei se ole juurikaan kulunut.
Unohdin sanoa, että löysin sen noin 20 vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
HULLU!!
Vierailija kirjoitti:
Elävältä kynityt linnut jossain päin maailmaa ajattelevat sinua lämmöllä...
Olen kokoa 44 (tämä on nykyään yleisin koko Suomessa naisilla) ja lisäksi suosikkivärini on musta. Kyllä tälläiset takit myydään jo sesongin aikana, ei niitä minnekään kevätaleen jää, kun ostajia on paljon. Hyvin usein vaatekaupassa on eioota muutenkin oman koon kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Temusta löytyy halvalla.
Niin löytyy mutta ovat aivan täynnä myrkkyä. Täysin vastuutonta ostaa aivan täynnä myrkkyä olevan takin Temusta. Sairastut välittömästi ja myrkytät vielä ympärilläsi olevat ihmiset ja muut elolliset.
Jos jätät takin nurmikolle sateen aikana edes hetkeksi niin siinä takin alueella ei kasva mikään IKINÄ.
Kuulemma temun takkeja käytetään kemiallisista aseissa. Tulee halvemmaksi.
Eiku miten se olikaan....???
Vierailija kirjoitti:
En kyllä ymmärrä miten jollain kestää takit hyvänä vuosikymmeniä. Poistutteko te kerran talvessa ulos? Itsellä on takki päivittäisessä käytössä ja kyllä esim. autossa istuminen ja turvavyö kuluttaa takkia, samoin ulkona liikkuminen ja takki pitää joskus pestäkin.
En ole koskaan kuullut, että auton turvavyö kuluttaa takkia. Kuinka paljon pitää istua autossa, että vaatteet siitä kuluu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan kuullut, että auton turvavyö kuluttaa takkia. Kuinka paljon pitää istua autossa, että vaatteet siitä kuluu?
Aika vähän itseasiassa, yksi Helly Hansenin tuulitakki kului ihan selvästi vyön kohdalta muutaman vuoden työmatka-ajolla, toisessa takapuolen mittaisessa takissa selkäsauma alkoi revetä takapuolen kohdilta istumisesta. Myös hihansuut kuluneet kaikissa takeissa ihan normaalissa käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika vähän itseasiassa, yksi Helly Hansenin tuulitakki kului ihan selvästi vyön kohdalta muutaman vuoden työmatka-ajolla, toisessa takapuolen mittaisessa takissa selkäsauma alkoi revetä takapuolen kohdilta istumisesta. Myös hihansuut kuluneet kaikissa takeissa ihan normaalissa käytössä.
Nyt kuulostaa siltä, että olet vain lihava ja takki liian piukea.
Ei tarvitse kun ketjuliikkeistä saa halvemmalla kuitenkin uutta.