Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ennen talvitakkeja sai 50 eurolla. Nykyään maksaa lähes 200 euroa.

Vierailija
15.10.2025 |

Kunnon takki maksaa jo 200 euroa eikä alle satasella saa kovin hyvää takkia.  Kävin monessa kaupassa katsomassa takkeja enkä ostanut vielä ainakaan kun hinnat oli lähellä kahta sataa. En ole moneen vuoteen ostanut talvitakkia ja yllätyin hintakehityksestä joka oli reilusti kallis.

Kommentit (243)

Vierailija
141/243 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna ostin tokmannista oikein hyvän, paksun ja lämpöisen toppatakin 45 eurolla. 

Että kyllä saa aika halvalla kun kelpuuttaa muutkin kun helly hansenit, super dryt, björn borgit sun muut ylihintaiset merkit

Vierailija
142/243 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhasta hajosi vetoketju viime keväänä joten tarviin varmaan uuden talvitakin. T: ap

Vetoketjun korjaus ompelijalla olisi edullisempaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/243 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo halvemmalla saa sesongin ulkopuolella, mutta ei nyt kaikki voi odottaa sinne asti, ja silloin on kaikki järkevät koot/mallit/värit myyty loppuun. Jonkun todella erikoisen värisen takin koossa XS tai XXXXXL voi löytää poistosta.

Olen kokoa 42 ja aina löytänyt kesän kynnyksellä alesta talvivaatteet. Ihan normaaleissa väreissä. Esim. tummansininen parkatakki tai harmaa villakangastakki. 

Se sana on ANORAKKI. Osaatko nyt? ANORAKKI. 

Anorakki on täysin eri asia kuin parkatakki. Turhaan riehut. 

Mitenkkähän me ennen tulimme täällä Suomessa toimeen ilman noita takki parkoja. Samannäköisiä oli kyllä myynnissä...

Tyhmä nimi tuo parkatakki, voi ressua.

Vierailija
144/243 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime vuonna ostin tokmannista oikein hyvän, paksun ja lämpöisen toppatakin 45 eurolla. 

Että kyllä saa aika halvalla kun kelpuuttaa muutkin kun helly hansenit, super dryt, björn borgit sun muut ylihintaiset merkit

Ei Suomessa pärjää ilman untuvatakkia tammikuussa.

Vierailija
145/243 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhasta hajosi vetoketju viime keväänä joten tarviin varmaan uuden talvitakin. T: ap

Jos takki on vielä muuten hyvä, kannattaa se korjauttaa. Ompelija ompelee äkkiä uuden vetoketjun.

Ja maksaa 70 euroa. Kysyin kerran mitä vetoketjun vaihtaminen maksaa. Takki maksoi 60 euroa 4 vuotta sitten.

Entä sitten? Jos takki on edelleen muuten hyvä, on silti fiksumpaa korjauttaa se uuden ostamisen sijaan. On ekologisempaa pitää huolta jo olemassa olevasta tavarasta, ja maailma hukkuu tavaraan juuri siksi, että asioiden korjauttaminen nähdään liian kalliina. On niin helppoa aina ostaa uusi ja heittää vanha menemään.

Vierailija
146/243 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei Suomessa pärjää ilman untuvatakkia tammikuussa.

Ai, olen pärjännyt kohta 50 vuotta ilman.

Vierailija
147/243 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Netistä saa 20€

Taitaa olla ohut polyesterluttana? Viimeistään ensimmäisen pesun jälkeen. 

Moni ei raski käyttää untuvatakkiaan pesulassa pesetyksessä ja myy likaiset takkinsa kirpputorilla. Kannattaisi katsoa sitäkin vaihtoehtoa kun etsii itselleen lämmintä talvitakkia. 

Vierailija
148/243 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vielä osta, nyt on tulossa Black friday, niissä hän on yleensä hyviäkin tarjouksia.

Vierailija
149/243 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko varma, ettei vetoketjun lukon metalli ole ajan myötä väsynyt? Sen lukon vaihdattaminen ei paljoa maksa ompelijalla. Ylen Kuningaskuluttajan videossa näytetään, kuinka voi itse korjata vetoketjun lukon pihdeillä puristamalla. 

https://yle.fi/aihe/a/20-58911

Vierailija
150/243 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka sairaita ja viluisia ihmiset nykyään on kun pitää olla untuvatakki? Minä olen aina pärjännyt hyvin paukkupakkasillakin ihan alle 50€ takilla. Tulevaksi talveksi minulla on 30€ takki.

Vierailija
151/243 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön enkä kyllä osta mitään huonoa takkia. Kyllä satanen menee talvitakkiin helposti.

Vierailija
152/243 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppiksiltä ja muista 2nd hand hand -kaupoista löytää nykyään erinomaisia takkejakin. Kun ihmisillä on aivan liikaa kaikkea, jamuutta pitää silti ostaa koko ajan.  Onneksi käytettyjen vaatteiden osto ei enää leimaa ihmistä köyhäksimtai kitupiikiksi, vaan on myös ekologinen valinta. 

Itse ostin käytettynä kivan Noisy May'n pitkän, hupullisen teddytakin.  En olisi edes tarvinnut uutta takkia, mutta kunntuo ihanuus maksoi vaivaiset 10€, ostin pois. Ja käyttöä on ollut, kun tuo on ainoa maksimittainen takkini: hyvä talvella hameen/mekon kanssa.

Vierailija
153/243 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kävellyt ulkona 4 tuntiakin kovassa pakkasessa. Kyllä takin pitää olla hyvä. Minun nykyinen takki maksoi 159 euroa.

Minun tulee kävellessä helposti kuuma. Lämmintä takkia tarvin lähinnä silloin, jos joudun seisoskelemaan ulkona.

Vierailija
154/243 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytettyä takkia ei kannata ostaa. Minä en koskaan osta vaatteita käytettynä vaikka en ole edes rikas ja olen työtön.

Vierailija
155/243 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän vielä keväällä voi tietää millaisen takin haluaa syksyllä. Saatikka sitten mitä kokoa sen pitää olla.

Hä? Ei ne koot nyt joka vuosi suurene tai pienene. Vai sinäkö suurenet. 

Itse pysyn kesät, talvet tässä 56-57 kilon painossa, niin ei ole ongelmia koissa. Aina sama.

Tosin tulee se siinäkin mielessä halvaksi, että vaatteet mahtuu vuosikymmenestä toiseen. Sit joutuu ehkä ostamaan uutta, jos hajoo tai ei miellytä enää silmää. Silloinkin ne ostot tehdään just alennusmyynneistä 50-70% alennuksina.

Vierailija
156/243 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin? 

Viime vuonna ostin Cittarista hyvän talvitakin 70 eurolla

Vierailija
157/243 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka enää edes kehtas pukeutua untuvatakkiin? Joku Canada Goose suorastaan huutaa käyttäjän tyhmyyttä

Vierailija
158/243 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi tuuri kun löysin kirpparilta Haltin untsikan 15 eurolla. Se on edelleen käytössä. Kovia pakkasia kuitenkin sen verran harvoin täällä Etelä-Suomessa, että ei se ole juurikaan kulunut.

Vierailija
159/243 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

New Yorkerissa hyvännäköisiä paksuja toppatakkeja 50-100 euroa. Kannattaa mennä äkkiä katselemaan.

Vierailija
160/243 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin juuri uuden lämpöisen pitkän toppatakin 58 eurolla.

Kirppareilla alkaa olla niin kovat hinnat, että mieluummin ostan uutena.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä