Ennen talvitakkeja sai 50 eurolla. Nykyään maksaa lähes 200 euroa.
Kunnon takki maksaa jo 200 euroa eikä alle satasella saa kovin hyvää takkia. Kävin monessa kaupassa katsomassa takkeja enkä ostanut vielä ainakaan kun hinnat oli lähellä kahta sataa. En ole moneen vuoteen ostanut talvitakkia ja yllätyin hintakehityksestä joka oli reilusti kallis.
Kommentit (243)
Menin second handiin myymään kaksi takkia.Toista ei huolittu vaikka on tosi siisti ja uudenveroinen, koska oli Zarasta.
Toinen joka maksoi NK lla yli 900 euroissa, saan sen vaivalla jättää ja saan siitä 40 euroa , en ihan sitäkään.
Sus että harmittaa ettei ole tuttavia ,joille olisi sopinut. Harmittaa jättää noin mitättömällä summalla.
Viimeisin takki oli 50 euron takki ja kesti vuosikymmenen. Keväällä kiersin aleja noin satasen budjetilla ja olisi ollut useampi hyvä vaihtoehto tarjolla, mutta löysin kirpparilta loistavan takin neljällä eurolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo halvemmalla saa sesongin ulkopuolella, mutta ei nyt kaikki voi odottaa sinne asti, ja silloin on kaikki järkevät koot/mallit/värit myyty loppuun. Jonkun todella erikoisen värisen takin koossa XS tai XXXXXL voi löytää poistosta.
Olen kokoa 42 ja aina löytänyt kesän kynnyksellä alesta talvivaatteet. Ihan normaaleissa väreissä. Esim. tummansininen parkatakki tai harmaa villakangastakki.
Se sana on ANORAKKI. Osaatko nyt? ANORAKKI.
Anorakki on täysin eri asia kuin parkatakki. Turhaan riehut.
Ei ole.
Englannin kielen sana "parka" kääntyy suomeksi "anorakki".
Käytännössä parka ja anorakki tarkoittavat ainakin vaatekaupoissa eri mallisia takkeja. Parkatakin saa edestä kokonaan auki. Anorakki taas pitää pukea päälle pujottamalla kuin villapaita.
Olen menossa huomenna itse katsomaan talvitakkeja. Voisin maksaa korkeintaan 80 euroa. Tokmannilla on yleensä hyvä valikoima takkeja ja olen klubijäsen joten saan varmaan 20% alennusta. Ostin sieltä kengät joku 2 kk sitten.
Talvitakki kannattaa ostaa joulun jälkeen. Ale myynneistä eikä sesonkien Alussa
Vierailija kirjoitti:
Kengissä sama juttu Kalliit kengät hajoo yleensä yhden talven aikana. Kengän sisäpuolelta kantapäistä kengän kangas repee todella äkkiä.
kumma homma kun minun "kalliit" (mittatilaus) kengät eivät ole menneet miksikään 10 vuodessa, Toki niille peruhuoltoa ja suutarilla uusia kulutuspohjia tulee silloin tällöin laittaa. Kengät maksoivat noin 600 euroa.
Ei kai sitä keväällä mieti tarviiko takkia ensi talvena ja kun takki yhtäkkiä hajookin niin sitten tarvii uuden takin.
Ei niitä takkeja koko ajan tarvi olla ostamassa. Käytä vanhaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä ymmärrä miten jollain kestää takit hyvänä vuosikymmeniä. Poistutteko te kerran talvessa ulos? Itsellä on takki päivittäisessä käytössä ja kyllä esim. autossa istuminen ja turvavyö kuluttaa takkia, samoin ulkona liikkuminen ja takki pitää joskus pestäkin.
En ole koskaan kuullut, että auton turvavyö kuluttaa takkia. Kuinka paljon pitää istua autossa, että vaatteet siitä kuluu?
Aika vähän itseasiassa, yksi Helly Hansenin tuulitakki kului ihan selvästi vyön kohdalta muutaman vuoden työmatka-ajolla, toisessa takapuolen mittaisessa takissa selkäsauma alkoi revetä takapuolen kohdilta istumisesta. Myös hihansuut kuluneet kaikissa takeissa ihan normaalissa käytössä.
no osta ensi kerralla laatutuotteita. ne eivät mene.. Ja ei, helly hansen EI OLE laatumerkki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloin on saanut 50€ takin jostain muualta kuin H&M:stä? Ja joka ei ole täysin onneton polyesterirätti?
1990-luvulla.
Ysärillä oli käytettiin markkoja, joten viisikymmentä euroa olisi ollut leikkirahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kävellyt ulkona 4 tuntiakin kovassa pakkasessa. Kyllä takin pitää olla hyvä. Minun nykyinen takki maksoi 159 euroa.
Oletko dementikko tai koditon? Kuka hullu on kovassa pakkasessa 4 tuntia ulkona?
Oletko kuullut ulkona tehtävistä töistä. Itse ainakin olen talvella ollut ulkona 8 tuntiakin kovassa pakkasessa koska työ vaatii sitä.
Silloin pitäisi työnantajan kustantaa tarpeeksi lämpimät työvaatteet.
Vierailija kirjoitti:
Menin second handiin myymään kaksi takkia.Toista ei huolittu vaikka on tosi siisti ja uudenveroinen, koska oli Zarasta.
Toinen joka maksoi NK lla yli 900 euroissa, saan sen vaivalla jättää ja saan siitä 40 euroa , en ihan sitäkään.
Sus että harmittaa ettei ole tuttavia ,joille olisi sopinut. Harmittaa jättää noin mitättömällä summalla.
Kirpputorit kieltäytyvät pikamuodista ja se on heidän oikeutensa. Kierrätyskeskus laittaa Temun ja Sheinin vaatteet suoraan polttojätteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä ymmärrä miten jollain kestää takit hyvänä vuosikymmeniä. Poistutteko te kerran talvessa ulos? Itsellä on takki päivittäisessä käytössä ja kyllä esim. autossa istuminen ja turvavyö kuluttaa takkia, samoin ulkona liikkuminen ja takki pitää joskus pestäkin.
En ole koskaan kuullut, että auton turvavyö kuluttaa takkia. Kuinka paljon pitää istua autossa, että vaatteet siitä kuluu?
Aika vähän itseasiassa, yksi Helly Hansenin tuulitakki kului ihan selvästi vyön kohdalta muutaman vuoden työmatka-ajolla, toisessa takapuolen mittaisessa takissa selkäsauma alkoi revetä takapuolen kohdilta istumisesta. Myös hihansuut kuluneet kaikissa takeissa ihan normaalissa käytössä.
no osta ensi kerralla laatutuotteita. ne eivät mene..
Hihansuut saa helposti kantattua kuntoon. On normaalia, että ne kuluvat. Ennenvanhaan kantattiin hihoja ja vaihdettiin kauluksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole kauaa, kun laitoin Toriin myytäväksi useita hyvälaatuisia ja ostaessani useamman satasen maksaneista takkeja. Nyt myynnissä edullisesti, mutta ei parilla kympillä kuitenkaan. Yksikään rakki ei ole mennyt kaupaksi. Ilmeisesti ihmisillä on nykyään varaa ostaa uutena kaupasta.
Itsellä 2 uutta talvitakkia myynnissä torissa. Olivat jo viime syksynä ja talvena myynnissä. Nyt syksyllä laitoin uudestaan. Ei ole mennyt edes 10 eurolla. Huomenna vien uffin laatikkoon.
Laitatko sinä ilmoitukseen takin kokoa ja väriä? Kun minä etsin jotain vaatetta, en klikkaa jokaista ilmoitusta. Klikkaan vain ne, jotka sopivat hakuehtojeni kanssa yhteen. Esim naisten sininen, polvipituinen talvitakki, villasekoitekangas ja koko 38.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhasta hajosi vetoketju viime keväänä joten tarviin varmaan uuden talvitakin. T: ap
Jos takki on vielä muuten hyvä, kannattaa se korjauttaa. Ompelija ompelee äkkiä uuden vetoketjun.
Näin kävi itselle ja ompelija olisi laskuttanut 50€; jätin väliin, sillä sai hetki sitten koko takin eikä vain vetoketjua..
Naulakossa odottaa kesällä ostettu untuvaparkatakki XXL:stä ja 50 e oli hinta. Lämmin on!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirpputorit kieltäytyvät pikamuodista ja se on heidän oikeutensa. Kierrätyskeskus laittaa Temun ja Sheinin vaatteet suoraan polttojätteisiin.
Zara on (oli?) kyllä espanjalainen merkki. Tuotteet voidaan hyvinkin valmistaa nykyäännKiinassa, mutta niinpä siellä tehdään virallista Marimekkoakin.
Vierailija kirjoitti:
Vanhasta hajosi vetoketju viime keväänä joten tarviin varmaan uuden talvitakin. T: ap
Vetoketjunkin voi vaihtaa.
Sitten värivaihtoehdot musta ja harmaa ehkä sininen. Tylsää on.
Moni harrastaa ulkoilua ympäri vuoden. Riippuu tietysti siitäkin, mitä kukin pitää kovana pakkasena.