Ennen talvitakkeja sai 50 eurolla. Nykyään maksaa lähes 200 euroa.
Kunnon takki maksaa jo 200 euroa eikä alle satasella saa kovin hyvää takkia. Kävin monessa kaupassa katsomassa takkeja enkä ostanut vielä ainakaan kun hinnat oli lähellä kahta sataa. En ole moneen vuoteen ostanut talvitakkia ja yllätyin hintakehityksestä joka oli reilusti kallis.
Kommentit (243)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo halvemmalla saa sesongin ulkopuolella, mutta ei nyt kaikki voi odottaa sinne asti, ja silloin on kaikki järkevät koot/mallit/värit myyty loppuun. Jonkun todella erikoisen värisen takin koossa XS tai XXXXXL voi löytää poistosta.
Olen kokoa 42 ja aina löytänyt kesän kynnyksellä alesta talvivaatteet. Ihan normaaleissa väreissä. Esim. tummansininen parkatakki tai harmaa villakangastakki.
Se sana on ANORAKKI. Osaatko nyt? ANORAKKI.
Anorakki on täysin eri asia kuin parkatakki. Turhaan riehut.
Ei ole.
Englannin kielen sana "parka" kääntyy suomeksi "anorakki".
Ja suomen kielen sana anorakki kääntyy englanniksi anorak.
Parka ei ole suomea.
Kyllä on. Voi sinua parkaa, kun et edes tuon vertaa suomea osaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun on 15 v sitten ostanut Made in Italy -laatua, se kestää koko elämän.
Kuka haluaa kulkea samassa takissa koko elämän?
no eihän sitä koko elämää tarvitse käyttää samaa takkia. On minulla useitakin takkeja jotka ovat yhä käytössä 10 vuoden jälkeenkin ja hyviä. Kun ostaa vähän parempaa ja tyylikkäitä niin loppujen lopuksi tulee halvemmaksi kuin noita 100 euron "muotitakkeja" ostaessa. Eikä edes tyylissä häviä.
Oikeat laatumerkit maksaa hiukan enemmän, kun pintaliitomuoti, mutta vastaavasti ne pysyvät tyylikkäinä vuodesta toiseen.
Olen vielä sitä sukupolvea että lapsena käytettin hiihtoasuna anorakkia jonka suureen läpällä suljettuun rintataskuun sai mukavasti suksivoiteet ja ehkä välipalapatukan joita ei kannattanut sekoittaa vaikka olisi vähän väsyneempikin.
Anorakki on käytännössä enemmän tai vähemmän tuulta ja säätä kestävästä kankaasta tehty versio vetoketjuttomasta hupparista.
Suurin ero on siinä että perinteisessä anorakissa on vain koko takin levyinen suuri vetoketjulla tai läpällä suljettava tasku rinnan päällä jossa tavarat eivät ole tiellä ja josta ne saa poimittua helposti vaikka kajakilla meloessa tai hiihtäessä.
Nykyään anorakeissa on joku half-zip vetskari helpottamassa pukemista ja/tai pari lisää helmoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä takin pitäisi lämmin olla talvella. Katselin halvempia takkeja niin ei ne kovin lämpimiltä vaikuttanut, ennemminkin oli syystakkeja. T: ap
Meinaatko, että takissa se hinta lämmittää? :D
työn laatu ja hyvät materiaalit maksaa AINA. Niitä et temusta saa. Ja kyllä, ompeleen laadulla on väliä ja katson aina vaatteistani miten ommeltu.
työn laatu ja hyvät materiaalit maksaa AINA. Niitä et temusta saa. Ja kyllä, ompeleen laadulla on väliä ja katson aina vaatteistani miten ommeltu.
Useimmissa satojen eurojen takeissa maksaa ihan vain se merkki. Laatu on samaa kuin halvemmilla merkeillä.
Vierailija kirjoitti:
"Ymmärrän kyllä, jos ei ole sopivasti rahaa, kun näkee tarjoustuotteen, mutta siksi kannattaa edes pientä puskuria säästää. Mulla on aina hätävara 50e rahapussissa, johon olen välillä turvautunut."
Nämä köyhät ihmiset ovat köyhiä juuri siksi että niillä ei ole koskaan "varaa" ostaa talvitakkia 50€ hintaan kausialesta joten ne päätyvätkin ostamaan sen 200€ hintaan kauden aluksi ja katso, rahat ovat koko ajan loppu. Toista sama joka ikisessä ennalta tiedossa olevassa menoerässä.
Kenellekään ei tule talven päätteeksi yllätyksenä se että nykyinen talvitakki pitää vaihtaa uuteen ensi talveksi eikä myöskään se että touko-kesäkuussa ne maksaisivat neljäsosan siitä mitä puoli vuotta myöhemmin seuraavan talvisesongin alussa.
Mitä ihmettä sä selität?
Mulla on kolme talvitakki. Kaksi on maksanut 3e/kpl ja sen arvokkaimman sain itseasiassa ilmaiseksi kirpparin poisto korista. Jäi nekin rahat säästöön. Ja aina on hätävara juurikin jos alessa tulee jotain tarvittavaa. Vaatteesta en kyllä ikinä maksaisi noin paljon vaikka olisikin varaa. Eikä noita tarvitse joka vuosi vaihtaa, kevyttoppa ehkä pitää uusia. Kivaan saatan käyttää jopa 5e.
Ei me sentään tyhmiä olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä takin pitäisi lämmin olla talvella. Katselin halvempia takkeja niin ei ne kovin lämpimiltä vaikuttanut, ennemminkin oli syystakkeja. T: ap
Korkea ovh-hinta on välttämätön mutta ei riittävä edellytys sille että takki on laadukas.
Kallis hinta kun voi tulla ihan pelkästä brändistä vaikka itse rätti on halvinta jätepolyesteria mutta valitettaavsti aidosti laadukkaita materiaaleja ei saa halvalla joten ovh-hinta pompsahtaa väkisinkin vaikka siinä ei olisi brändin tuomaa lisääkään mukana.
On sitten ihan toinen asia onko niin tyhmä että maksaa kauden alussa täyden ovh-hinnan sen sijaan että varautuu ja ostaa täsmälleen vastaavan edellisen kauden päättävästä alesta neljänneksellä ovh-hinnasta. Halvalla SAA hyvää kunhan ei ole tyhmä.
Aika hönö täytyy olla jos maksaa talvitakista yli 200€. Kunnon lämpimiä untuvatakkeja saa reilusti alle 100€. Ostaako joku ylipäätään jostain verkkokaupasta 400€ takkia kun voi mennä kauppaan ja sanoa että maksan tästä 200€
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ymmärrän kyllä, jos ei ole sopivasti rahaa, kun näkee tarjoustuotteen, mutta siksi kannattaa edes pientä puskuria säästää. Mulla on aina hätävara 50e rahapussissa, johon olen välillä turvautunut."
Nämä köyhät ihmiset ovat köyhiä juuri siksi että niillä ei ole koskaan "varaa" ostaa talvitakkia 50€ hintaan kausialesta joten ne päätyvätkin ostamaan sen 200€ hintaan kauden aluksi ja katso, rahat ovat koko ajan loppu. Toista sama joka ikisessä ennalta tiedossa olevassa menoerässä.
Kenellekään ei tule talven päätteeksi yllätyksenä se että nykyinen talvitakki pitää vaihtaa uuteen ensi talveksi eikä myöskään se että touko-kesäkuussa ne maksaisivat neljäsosan siitä mitä puoli vuotta myöhemmin seuraavan talvisesongin alussa.
Mitä ihmettä sä selität?
Mulla on kolme talvitakki.
Lucky you. Mainittiinkö sinut nimeltä tuossa viestissä vai miksi kuvittelet että nyt puhutaan juuri sinusta?
Vierailija kirjoitti:
Aika hönö täytyy olla jos maksaa talvitakista yli 200€. Kunnon lämpimiä untuvatakkeja saa reilusti alle 100€. Ostaako joku ylipäätään jostain verkkokaupasta 400€ takkia kun voi mennä kauppaan ja sanoa että maksan tästä 200€
Missä kaupassa asiakas voi sanella paljonko maksaa tuotteesta? Kiinnostaisi myös ihan nimeltä mainittuna kaupat, joista saa kunnollisen untuvatakin REILUSTI alle satasella.
Olen kävellyt ulkona 4 tuntiakin kovassa pakkasessa. Kyllä takin pitää olla hyvä. Minun nykyinen takki maksoi 159 euroa.
Minä ostan yleensä alennusmyynnistä jonkun 20 euron takin. Ei ole varaa ostaa kalliimpaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen kävellyt ulkona 4 tuntiakin kovassa pakkasessa. Kyllä takin pitää olla hyvä. Minun nykyinen takki maksoi 159 euroa.
Me köyhät puemme talvitakin alle lämpimän villapaidan.
Vierailija kirjoitti:
Hönö etelän elätti ostaa jotain muotiriepuja satasella joka vuosi. Pohjoisessa ostetaan kunnollinen laadukas takki 200-300€ hintaan. Ja sillä mennään sitten vähintään 10 talvea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korkea ovh-hinta on välttämätön mutta ei riittävä edellytys sille että takki on laadukas.
Kallis hinta kun voi tulla ihan pelkästä brändistä vaikka itse rätti on halvinta jätepolyesteria mutta valitettaavsti aidosti laadukkaita materiaaleja ei saa halvalla joten ovh-hinta pompsahtaa väkisinkin vaikka siinä ei olisi brändin tuomaa lisääkään mukana.
On sitten ihan toinen asia onko niin tyhmä että maksaa kauden alussa täyden ovh-hinnan sen sijaan että varautuu ja ostaa täsmälleen vastaavan edellisen kauden päättävästä alesta neljänneksellä ovh-hinnasta. Halvalla SAA hyvää kunhan ei o
Suurin ongelma on siinä että kuluttajat eivät tunnista materiaalien laatua joten on turhaa tehdä "bränditöntä" vaatetta todella laadukkaista materiaaleista kun kukaan ei osta sitä näennäisesti korkean hinnan takia vaikka todelllisuudessa tuote on laatuun nähden erittäin halpa koska brändilisää ei ole tarvinnut latoa hinnan päälle.
Toinen suuri ongelma on siinä että monet tunnetut ja laadukkaan maineen hankkineet brändit ovat ruvenneet viime vuosina rahastamaan aivan avoimesti tällä maineellaan joka on aika äkkiä pilattu tällä menolla. Edulliset ja vielä keskihintaisetkin mallistot ovat laadultaan luokatonta bangladeshin-rättiä jossa hinta tulee todella 100% brändistä sekä ehkä hiukan tyylikkäämmässä mallista ja väreistä.
Vain ne kaikkein kalleimmat tuotteet edustavat enää sitä perinteistä laatutasoa mutta niiden ovh-hinta on niin absurdi että siihen ei ole järkeä koskea kuin 80% kausialessa
Valitettavasti se vetoketju takissa hajoo aina ekana. Pitää olla laadukas takki ja hyvä vetoketju joka kestää monta vuotta. Kannattaa ostaa sitten kalliimpi takki vaan suosiolla. Itse ainakin ostan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me köyhät puemme talvitakin alle lämpimän villapaidan.
Lämmin villapaita maksaa yli 100€.
Vierailija kirjoitti:
Useimmissa satojen eurojen takeissa maksaa ihan vain se merkki. Laatu on samaa kuin halvemmilla merkeillä.
LAATUmerkeillä laatu EI OLE sama kuin "halvemmilla merkeillä". Näitäkin on, mutta niitä ET NÄE instapyllistelijöiden postauksissa.
Tuosta saisi uudenveroisen 10e
https://www.tori.fi/my-items/details/31536243
Ja huippukallista merkkilaatua 40e
https://www.tori.fi/my-items/details/28455635