Ennen talvitakkeja sai 50 eurolla. Nykyään maksaa lähes 200 euroa.
Kunnon takki maksaa jo 200 euroa eikä alle satasella saa kovin hyvää takkia. Kävin monessa kaupassa katsomassa takkeja enkä ostanut vielä ainakaan kun hinnat oli lähellä kahta sataa. En ole moneen vuoteen ostanut talvitakkia ja yllätyin hintakehityksestä joka oli reilusti kallis.
Kommentit (243)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo halvemmalla saa sesongin ulkopuolella, mutta ei nyt kaikki voi odottaa sinne asti, ja silloin on kaikki järkevät koot/mallit/värit myyty loppuun. Jonkun todella erikoisen värisen takin koossa XS tai XXXXXL voi löytää poistosta.
Olen kokoa 42 ja aina löytänyt kesän kynnyksellä alesta talvivaatteet. Ihan normaaleissa väreissä. Esim. tummansininen parkatakki tai harmaa villakangastakki.
Se sana on ANORAKKI. Osaatko nyt? ANORAKKI.
Anorakki on täysin eri asia kuin parkatakki. Turhaan riehut.
Vierailija kirjoitti:
Ja alesta en löydä koskaan vaatteita. Olen kokoa xxxl ja sellaiset koot menee aina normihinnalla. En ymmärrä miksi Suomessa syrjitään isoja ihmisiä eikä kaupat ota enempää sen kokoisia vaatteita hyllyyn millaisia ihmiset on. Pienet ihmiset voi ostaa kaiken alesta kun siellä aina s- ja m-koot jäljellä..
Laihuta.
Oman paksun ja tyylikkään merinovillatakin ostin 100 eurolla, kun ostin sen keväällä poistomyynistä.
Vierailija kirjoitti:
Netistä saa 20€
Laitahan vinkkiä. Linkkejä.
Noin 20v vanha Joutsenen untuva takki . Oli elämäni kallein vaate 500e . Käytän edelleen ja hyvässä kunnossa. Posiitivista on myös takin pituus , yli pohkeen. En ole edes pessyt joka vuosi koska talvet välillä olleet niin lämpiä että käyttökertoja alle 5.
Jos kannattaa maksaakin .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Netistä saa 20€
tori.fi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo halvemmalla saa sesongin ulkopuolella, mutta ei nyt kaikki voi odottaa sinne asti, ja silloin on kaikki järkevät koot/mallit/värit myyty loppuun. Jonkun todella erikoisen värisen takin koossa XS tai XXXXXL voi löytää poistosta.
Olen kokoa 42 ja aina löytänyt kesän kynnyksellä alesta talvivaatteet. Ihan normaaleissa väreissä. Esim. tummansininen parkatakki tai harmaa villakangastakki.
Ei ole.
Englannin kielen sana "parka" kääntyy suomeksi "anorakki".
"Ymmärrän kyllä, jos ei ole sopivasti rahaa, kun näkee tarjoustuotteen, mutta siksi kannattaa edes pientä puskuria säästää. Mulla on aina hätävara 50e rahapussissa, johon olen välillä turvautunut."
Nämä köyhät ihmiset ovat köyhiä juuri siksi että niillä ei ole koskaan "varaa" ostaa talvitakkia 50€ hintaan kausialesta joten ne päätyvätkin ostamaan sen 200€ hintaan kauden aluksi ja katso, rahat ovat koko ajan loppu. Toista sama joka ikisessä ennalta tiedossa olevassa menoerässä.
Kenellekään ei tule talven päätteeksi yllätyksenä se että nykyinen talvitakki pitää vaihtaa uuteen ensi talveksi eikä myöskään se että touko-kesäkuussa ne maksaisivat neljäsosan siitä mitä puoli vuotta myöhemmin seuraavan talvisesongin alussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anorakissa ei ole vetoketju alas asti. Jos on, kyseessä ei ole anorakki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Netistä saa 20€
Vierailija kirjoitti:
Noin 20v vanha Joutsenen untuva takki . Oli elämäni kallein vaate 500e . Käytän edelleen ja hyvässä kunnossa. Posiitivista on myös takin pituus , yli pohkeen. En ole edes pessyt joka vuosi koska talvet välillä olleet niin lämpiä että käyttökertoja alle 5.
Jos kannattaa maksaakin .
Ei tulisi pieneen mieleenkään maksaa 500€ vaattesta, jota käytetään alle 5 kertaa vuodessa. Hoidan talven harvat kylmät päivät kerrospukeutumisella.
Jos mahdollisuus : HelsinkiOutlet, myös verkkokauppana.
Vierailija kirjoitti:
Ostin Tokmannista hyvän takin 15e.
Tarkeneeko sillä -15 pakkasessa ja lumisateessa.
Minulla on vain halpa toppatakki, jonka alle laitan tarvittaessa villaa/fleeceä lisäkerrokseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anorakissa ei ole vetoketju alas asti. Jos on, kyseessä ei ole anorakki.
Ihanvitunsama. Parka tarkoittaa suomessa vain sääliä ansaitsevaa ressukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole.
Englannin kielen sana "parka" kääntyy suomeksi "anorakki".
Parka ja anorakki ovat kaksi totaalisen erilaista päällystakkia.
Vierailija kirjoitti:
"Eettistä untuvaa 😁😂😅😄😃😆🤣😄🤣😀🤣😁😂😄😀😁😀😁🤣"
https://joutsen.fi/pages/untuvan-eettisyys-ja-alkupera
Eettinen untuva tarkoittaa sitä, että sen alkuperä pystytään jäljittämään, eikä sitä ole nypitty eläviltä linnuilta.
Turhaan siis ilkut siellä. Ei tästä asiasta kannata tehdä jotain eläinsuojelu/ vegaani/ lihansyöjä-kasvissyöjä vastakkainasettelua.
Olisiko parempi palella muovitakissa? Vai tarkoittaako ilkkumisesi sitä, että eläinperäistä tuotetta ei saa käyttää?
Tuossa eettisessä untuvassa on sellainen ongelma, ettei sitä ole saatavilla sellaisia määriä, mitä valmistajat väittää käyttävänsä. Joku siis valehtelee (ja esim Canada Goose jäi kiinni valehtelusta muutama vuosi sitten).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin Tokmannista hyvän takin 15e.
Tarkeneeko sillä -15 pakkasessa ja lumisateessa.
Montako tuntia seisoa ulkona siinä säässä?
Moni aristokraatti.