Ennen talvitakkeja sai 50 eurolla. Nykyään maksaa lähes 200 euroa.
Kunnon takki maksaa jo 200 euroa eikä alle satasella saa kovin hyvää takkia. Kävin monessa kaupassa katsomassa takkeja enkä ostanut vielä ainakaan kun hinnat oli lähellä kahta sataa. En ole moneen vuoteen ostanut talvitakkia ja yllätyin hintakehityksestä joka oli reilusti kallis.
Kommentit (243)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun on 15 v sitten ostanut Made in Italy -laatua, se kestää koko elämän.
Kuka haluaa kulkea samassa takissa koko elämän?
Hyvin moni. Eipä se takki yhtään sen paremmaksi muutu, vaikka joka vuosi ostaisi uuden. Laadukas ja ajaton malli kestää vuosia. Lompakko kiittää.
Oon kierrätyskeskuksella hommissa ja siellä on käskynä nakella kaikki likainen roskiin, pitää olla myyntikelpoinen suoraan.
Muutaman talvitakin oon kuitenkin pelastanut vastoin käskyjä. Kotona googlailin niin tosiaan oikeaa untuvaa, marimekkoa ja merkkivaatteita jotka maksaa satasia. Mulla on kaapissa joku aitoa minkkiä oleva turkki joka on saumoista ratkennut, eikä mitään hajua mihin mä sen saan. Joskus oli vielä lupa ottaa itselle likainen ja rikkinäinen niin mäkin pesin niitä kotona ja vein diakonialle ja myin itse.
Kehottaisin noihin kierrätyskeskuksiin, joihin ihmiset vie tavaraa. Suuri osa juu ketjuvaatteita ja suoraan roskiin menevää, mutta rikkailla ei ole näköjään rahasta pula kun tuovat sinne eikä myy itse. Pienempituloisilla ei ole varaa ostaa ja he myyvätkin niitä halvempia.
Muuten, lahjoittakaa mieluummin jonnekin taholle, joka auttaa esim työttömiä ja oman maan kansalaisia. Uffit ja muut vetää törkeästi välistä ja tääkin pitäjä on yksityinen, joka ei palkkaa ketään vaan pyörittää 9 euron "palkalla" paikkaa ja käärii itse rahat.
Kyllä takin pitäisi lämmin olla talvella. Katselin halvempia takkeja niin ei ne kovin lämpimiltä vaikuttanut, ennemminkin oli syystakkeja. T: ap
Joo halvemmalla saa sesongin ulkopuolella, mutta ei nyt kaikki voi odottaa sinne asti, ja silloin on kaikki järkevät koot/mallit/värit myyty loppuun. Jonkun todella erikoisen värisen takin koossa XS tai XXXXXL voi löytää poistosta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä takin pitäisi lämmin olla talvella. Katselin halvempia takkeja niin ei ne kovin lämpimiltä vaikuttanut, ennemminkin oli syystakkeja. T: ap
Meinaatko, että takissa se hinta lämmittää? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhasta hajosi vetoketju viime keväänä joten tarviin varmaan uuden talvitakin. T: ap
Miksi? Viet ompelijalle, joka vaihtaa siihen uuden vetoketjun. Maksaa maks. 30€
Pelkkä ketju 10 € ja tunnin työ 60€, yht. 70€ + alv.
Ei vetkoketjun ompeluun mene kuin 10min. Kannatttaa vaihtaa ompelijaa, jos noin paljon kustantaa.
t. lainaamasi, joka maksoi 25€ takin vetoketjun vaihdosta
Meilläpäin paras paikka vetotketjun vaihtoon löytyy yhdestä ostoskeskuksen pikasuutarista joka vaihtaa myös reppujen ja kenkien vetoketjut. Paikassa on töitä ihan jonoksi asti koska tämä yrittäjä tietää että hänen on ihan turha tarjota palvelua hintaan jolla on kannattavampaa heittää vanha roskiin ja ostaa uusi.
Sen sijaan että pyörittelisi peukaloitaan ulisemassa miten persaukisilla suomalaisilla ei ole varaa maksaa enää uuden takin hintaa pelkästä vetoketjun vaihdosta tämä tienaakin sillä että saa tehdä voitollista duunia vaikkakin pienemmällä katteella vaikka aamusta iltaan.
Ei sekään ilmaiseksi tee eli täyttä roskaa ei sen hinnoilla kannata korjauttaa mutta vähänkin laadukkaampi reppu tai takki jää kyllä vetoketjun vaihtoon kun hinnan kuulee.
Vierailija kirjoitti:
Mistä saa talvitakkeja pitkäkätisenä (olen 184cm pitkä) naisena? :D Katsoin jo zalando tall osaston ja suurin osa oli niitä makuupussi takkeja
Mittatilauksena saa.
Vierailija kirjoitti:
Joo halvemmalla saa sesongin ulkopuolella, mutta ei nyt kaikki voi odottaa sinne asti, ja silloin on kaikki järkevät koot/mallit/värit myyty loppuun. Jonkun todella erikoisen värisen takin koossa XS tai XXXXXL voi löytää poistosta.
Olen kokoa 42 ja aina löytänyt kesän kynnyksellä alesta talvivaatteet. Ihan normaaleissa väreissä. Esim. tummansininen parkatakki tai harmaa villakangastakki.
Joka vuosi tai joka toinen vuosi talvitakkiin menee noin 250 euroa. Pidän sitä keskihintaisena. Halvemmallakin saisi, mutta omalle kropalle pitää olla Didrikssons etten näytä ihan kaamealta säkiltä kun olen lihava. Toisekseen olen paljon ulkona ja käytän talvitakkia myös kesällä mökillä kun ollaan myöhään ulkosalla. Kerran ostin Lidlin takin enkä pitänyt sitä kuin kerran. Mielestäni se oli kallis ostos käyttökertoihin nähden. Haaveilen toki Joutsenen takista, mutta pitäisi päästä sovittamaan jotta voisi investoida 750e johonkin takkiin. Ja pelkäisin silloin ehkä liikaa sitä että sotkin takin enkä uskaltaisi oikeasti käyttää sitä.
Milloin on saanut 50€ takin jostain muualta kuin H&M:stä? Ja joka ei ole täysin onneton polyesterirätti?
Vierailija kirjoitti:
Joka vuosi tai joka toinen vuosi talvitakkiin menee noin 250 euroa. Pidän sitä keskihintaisena. Halvemmallakin saisi, mutta omalle kropalle pitää olla Didrikssons etten näytä ihan kaamealta säkiltä kun olen lihava. Toisekseen olen paljon ulkona ja käytän talvitakkia myös kesällä mökillä kun ollaan myöhään ulkosalla. Kerran ostin Lidlin takin enkä pitänyt sitä kuin kerran. Mielestäni se oli kallis ostos käyttökertoihin nähden. Haaveilen toki Joutsenen takista, mutta pitäisi päästä sovittamaan jotta voisi investoida 750e johonkin takkiin. Ja pelkäisin silloin ehkä liikaa sitä että sotkin takin enkä uskaltaisi oikeasti käyttää sitä.
Lihotko vuosittain vai miksi sinun pitää noin usein ostaa uusi takki? Kyllähän Didrikson tms. kestää vuosia normaalilla käytöllä.
Vierailija kirjoitti:
Joo halvemmalla saa sesongin ulkopuolella, mutta ei nyt kaikki voi odottaa sinne asti, ja silloin on kaikki järkevät koot/mallit/värit myyty loppuun.
Odottaa sinne saakka?
Sinä olet viime talven päätteeksi tiennyt ihan tasan tarkkaan tarvitsetko ensi talveksi uuden talvitakin vai et ja ihan ehdoin tahdoin vetkuttelit puoli vuotta jatkuneiden talvivaatteiden alennusmyyntien yli että uusi talvisesonki alkaa ja hinnat ovat tapissa.
Vielä touko-kesäkuussa kun kausialet laitettiin täysillä käyntiin löytyi suurista eurooppalaisista verkkokaupoista kaikkia malleja, värejä ja kokoja vaikka suomalaisessa kivijalkaputiikissa tuollaista valikoimaa ei ollut edes kauden aluksi.
"Eettistä untuvaa 😁😂😅😄😃😆🤣😄🤣😀🤣😁😂😄😀😁😀😁🤣"
https://joutsen.fi/pages/untuvan-eettisyys-ja-alkupera
Eettinen untuva tarkoittaa sitä, että sen alkuperä pystytään jäljittämään, eikä sitä ole nypitty eläviltä linnuilta.
Turhaan siis ilkut siellä. Ei tästä asiasta kannata tehdä jotain eläinsuojelu/ vegaani/ lihansyöjä-kasvissyöjä vastakkainasettelua.
Olisiko parempi palella muovitakissa? Vai tarkoittaako ilkkumisesi sitä, että eläinperäistä tuotetta ei saa käyttää?
Vierailija kirjoitti:
Milloin on saanut 50€ takin jostain muualta kuin H&M:stä? Ja joka ei ole täysin onneton polyesterirätti?
1990-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun on 15 v sitten ostanut Made in Italy -laatua, se kestää koko elämän.
Kuka haluaa kulkea samassa takissa koko elämän?
Hyvin moni. Eipä se takki yhtään sen paremmaksi muutu, vaikka joka vuosi ostaisi uuden. Laadukas ja ajaton malli kestää vuosia. Lompakko kiittää.
Klassinen malli ei muutu. Makuupussitakki on nolo jo viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Oon kierrätyskeskuksella hommissa ja siellä on käskynä nakella kaikki likainen roskiin, pitää olla myyntikelpoinen suoraan.
Muutaman talvitakin oon kuitenkin pelastanut vastoin käskyjä. Kotona googlailin niin tosiaan oikeaa untuvaa, marimekkoa ja merkkivaatteita jotka maksaa satasia. Mulla on kaapissa joku aitoa minkkiä oleva turkki joka on saumoista ratkennut, eikä mitään hajua mihin mä sen saan. Joskus oli vielä lupa ottaa itselle likainen ja rikkinäinen niin mäkin pesin niitä kotona ja vein diakonialle ja myin itse.
Kehottaisin noihin kierrätyskeskuksiin, joihin ihmiset vie tavaraa. Suuri osa juu ketjuvaatteita ja suoraan roskiin menevää, mutta rikkailla ei ole näköjään rahasta pula kun tuovat sinne eikä myy itse. Pienempituloisilla ei ole varaa ostaa ja he myyvätkin niitä halvempia.
Muuten, lahjoittakaa mieluummin jonnekin taholle, joka auttaa esim työttömiä ja oman maan kansalaisia. Uffit ja muut vetää törkeä
Otan osaa surkeaan elämääsi ja työhösi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kokoa 42 ja aina löytänyt kesän kynnyksellä alesta talvivaatteet. Ihan normaaleissa väreissä. Esim. tummansininen parkatakki tai harmaa villakangastakki.
Se sana on ANORAKKI. Osaatko nyt? ANORAKKI.
Ja alesta en löydä koskaan vaatteita. Olen kokoa xxxl ja sellaiset koot menee aina normihinnalla. En ymmärrä miksi Suomessa syrjitään isoja ihmisiä eikä kaupat ota enempää sen kokoisia vaatteita hyllyyn millaisia ihmiset on. Pienet ihmiset voi ostaa kaiken alesta kun siellä aina s- ja m-koot jäljellä..
Viime syksynä löysin urheilukaupan alennusmyynnistä 200 euron talvitakin 60 eurolla. Hyvä löytö, siitä on iloa vielä moneksi talveksi.
Ostin Tokmannista hyvän takin 15e.