Tylsä ketju, kerro vain tylsiä kuulumisia
ja puuduttavia mielipiteitä.
Aiemmat tavallisten kuulumisten ketjut täyttyi häiriköistä, jankkaajista, kiroilijoista, haistattelijoista, ilkeilijöistä, viestien poistajista, seksistä ja muista intiimeistä asioista kirjoittajista, ilkkujista, lyttääjistä yms
Täällä tykätään katsoa, kun maali kuivuu. Kaalilaatikoista ja pelargonioista :)
Tule mukaan, sinä saman henkinen.
Kommentit (16446)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taisivat olla amerikkalaisia kaikki sarjakuvat ennen, paitsi Kotiliedessä julkaistu Kieku ja Kaiku. Sen oli piirtänyt Asmo Alho ja kirjoittanut Mika Waltari. Näissä kertomuksissa oli aina jokin opetus lapsille. "Kissakin jää joskus hiirettä, jos se pitää liian kiirettä."
Oikeasti? Enpä tuotakaan tiennyt. Että Mika Waltari.
Olen muuten miettinyt joskus sellaistakin, että olikohan Mika kovinkin harvinainen nimi tuolloin? Minun tuntemani Mikat ovat syntyneet -70 luvulta alkaen.
Olen lukenut joskus, että Mika Waltarin ristimänimi olisi ollut raamatullinen Miika. Hän itse ei pitänyt nimestään, koska se kuulosti hänestä siltä kuin pitkää piimää kaadettaisiin laakealle vadille. Niinpä hän jätti toisen i:n nimestään pois.
En tiedä, onko tarina tosi.
Miika Nousiaiselle kelpasi Miika, ja se nimi sopii hänelle. En voisi kuvitella häntä Mika Nousiaiseksi.
Palasin Suomeen. Täällä on mukavan harmaata. Oma koti kullan kallis.
Autossa palaa moottorin vikavalo.
Ajoin tänään autolla 354 km.
Sadat nuoret kuulemma riehuvat lahtelaisella Citymarketilla. Kaikenlaista sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenhän nuo vanhat sarjakuvahahmot ovatkin jääneet niin mieleen. Kotiini tuli Apu-lehti ja siitä luin lapsena aina Pipsa Pippurin. Vieläkin mietin, miksi Pipsa sai usein selkäsaunan lopuksi.
Suomen Kuvalehdessä oli Matti Melkonen, vähän ykstotinen tyyppi, mutta tykkäsin väritellä niitä kuvia. Ja SKssa oli myös Helmi ja Heikki, kotirouva ja toimistotyöläinen. Kippari Kalle seikkaili myös jossain lehdessä.
Matti Melkosta en muistanut yhtään ennen kuin katsoin kuvan. Tuttu hahmo. Kippari-Kallen tyttöystävä, Olga, oli melkoisen laiha neiti. Häntä kosiskeli myös Brutus. Kippari-Kallella oli tatuoinnit käsivarsissaan. Siihen aikaan tatuointeja oli merimiehillä, eipä juuri muilla.
Vierailija kirjoitti:
Ja ajelet tyynen rauhallisena?
Vierailija kirjoitti:
Ootko kellokalle? Saako tuuraaja II vapaaillan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin ahdistavaa unta aamuyöllä. Olisi pitänyt lähteä kouluun, mutta minulla oli kaikki tehtävät tekemättä pitkältä ajalta ja lukujärjestyskin oli hukassa. En tiennyt edes, mistä aloittaa. Onneksi heräsin.
Ihmettelen, mistä painajaiset oikein syntyy. Usein näen unta, että tietty reseptilääke on lopussa, ei ole jäljellä haettavaa, en löydä viimeisiä muutamaa mistään tai unohdan ottaa monesti. Samaa käytävää kuljen edestakaisin etsien hoitajaa/lääkäriä/ jotain. Siis oikeasti aivan vieras paikka, mutta unessa toistuu. Koskaan oikeassa elämässä ei ole ollut minkäänlaista ongelmaa reseptien kanssa.
Toistuuko teillä muilla tylsillä sama painajainen? Vois tulla vaikka jatko-osa joskus!
Unikirjan mukaan reseptiin on kirjoitettu asiat joita tällä hetkellä tarvitset. Olet vähän hukassa.
Olen aina hukassa. Tylsä kun olen. Miksiköhän painajaiset alkoi vasta tänä vuonna?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai. Onhan hän tylsä. Ei hötkyillä. Mullakin on jo monta vuotta palanut öljyvalo autossa.
Minä en näe unia lainkaan. Olisi kiva tavata joitain mielenkiintoisia ihmisiä esimerkiksi. Tai mistä sen tietää mitä uneksii, voihan kaiken unohtaa.
Oli raskas viikko töissä. Haluisin lähtee mökille Ikaalisiin, mutta kukaan ei lähe mukaan :(
Vierailija kirjoitti:
Tylsien päreet ei pienestä pala.
Mukavan harmaa ja viileä sää. Ei häikäisty silmät eikä kärvenny nahka. Kova kohtalo on joittenkin maitten tylsillä.
Ollut tylsä päivä, illalla vasta telkusta katsottavaa, nyt reipastun ja pesen lattian.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin teen, kun en muuta voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko kellokalle? Saako tuuraaja II vapaaillan?
En. En tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Oli raskas viikko töissä. Haluisin lähtee mökille Ikaalisiin, mutta kukaan ei lähe mukaan :(
Oi ettäs, mökillä on ihana olla yksin. Mee pian. Tai mä meen! Osoite?
Unikirjan mukaan reseptiin on kirjoitettu asiat joita tällä hetkellä tarvitset. Olet vähän hukassa.