Tylsä ketju, kerro vain tylsiä kuulumisia
ja puuduttavia mielipiteitä.
Aiemmat tavallisten kuulumisten ketjut täyttyi häiriköistä, jankkaajista, kiroilijoista, haistattelijoista, ilkeilijöistä, viestien poistajista, seksistä ja muista intiimeistä asioista kirjoittajista, ilkkujista, lyttääjistä yms
Täällä tykätään katsoa, kun maali kuivuu. Kaalilaatikoista ja pelargonioista :)
Tule mukaan, sinä saman henkinen.
Kommentit (14903)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viiden tunnin ajo kahdella pikkupysähtymisellä. Nyt ei jaksa mitään. Syön vaan ja laitan tulet saunaan ja mökin kamiinaan. Kylmäksi ovat vetäytyneet. Onneksi minä en.
Samanlainen ajourakka minullakin huomenissa. Sitten vain lämmittämään koleassa talossa pönttöuuneja. Savuttavat varmaan aluksi.
Kylmästä mökistä ei tarvi kärsiä. Jos on sähkölämmitys tai ilmalämpöpumppu, sähkömies voi asentaa järjestelmän, että lämmitys menee päälle vaikka perjantaisin esim. kolme tuntia ennen arvioitua saapumisaikaa. Siinä on siis ajastusjärjestelmä. Silloin pääsee suoraan lämpimään mökkiin. Mikäli ei saapumisen jälkeen tee järjestelmään kuittausta, se menee automaattisesti pois päältä ja lämmitys loppuu. Näin jos ei sinä viikonloppuna tulekaan, ei mökki turhaan lämpiä pidempään. Meillä toiminut hyvin.
Kätevä systeemi tuo. Sähköt kyllä on, mutta otan ne aina pois päältä kesäaikaan ukkosten takia. Pari vanhaa sähköpatteriakin auttaa vähäsen, mutta pönttöuunit lämpenee melko äkkiä, ellei ole pakkasia. Ja kuumavesipullo sänkyyn vielä, niin johan alkaa tareta.
Meidän Porin Matti -kamiina lämmittää puolessa tunnissa mökin tuvan. Nopea ja näppärä, vaikka on jo 45-vuotias, mä aloin silloin jo kangistua. Nythän en taivu kuin sormista.
Mulla on lämmin oloasu. Ehkä vähän liiankin lämmin. Tämä tiedoksi kaikille, joita kiinnostaa ja niillekin, joita ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viiden tunnin ajo kahdella pikkupysähtymisellä. Nyt ei jaksa mitään. Syön vaan ja laitan tulet saunaan ja mökin kamiinaan. Kylmäksi ovat vetäytyneet. Onneksi minä en.
Samanlainen ajourakka minullakin huomenissa. Sitten vain lämmittämään koleassa talossa pönttöuuneja. Savuttavat varmaan aluksi.
Kylmästä mökistä ei tarvi kärsiä. Jos on sähkölämmitys tai ilmalämpöpumppu, sähkömies voi asentaa järjestelmän, että lämmitys menee päälle vaikka perjantaisin esim. kolme tuntia ennen arvioitua saapumisaikaa. Siinä on siis ajastusjärjestelmä. Silloin pääsee suoraan lämpimään mökkiin. Mikäli ei saapumisen jälkeen tee järjestelmään kuittausta, se menee automaattisesti pois päältä ja lämmitys loppuu. Näin jos ei sinä viikonloppuna tulekaan, ei mökki turhaan lämpiä pidempään. Meillä toiminut hyvin.
Kätevä systeemi tuo. Sähköt kyllä on, mutta otan ne aina pois päältä kesäaikaan ukkosten takia. Pari vanhaa sähköpatteriakin auttaa vähäsen, mutta pönttöuunit lämpenee melko äkkiä, ellei ole pakkasia. Ja kuumavesipullo sänkyyn vielä, niin johan alkaa tareta.
Meidän Porin Matti -kamiina lämmittää puolessa tunnissa mökin tuvan. Nopea ja näppärä, vaikka on jo 45-vuotias, mä aloin silloin jo kangistua. Nythän en taivu kuin sormista.
Muistankin tuon Porin Matin lapsuudesta, sellainen vihertävän värinen taisi olla. Eikä tarvinnut kotona palella talvipakkasillakaan.
Vanhassa talossani on taas huoneet kolme metriä korkeat ja lattiat vetoiset. Pönttöuuneilla kyllä lämpenevät. En käykään siellä talvipakkasilla.
Porin Matti on kyllä hyvä. Meillä on mökillä sellainen musta.
Tänään oli melkein intiaanikesän tuntua, mutta sitten taas ukkonen iltasella. Toivottavasti ei mennyt pohjoiseen ja vienyt lämpimiä säitä mennessään.
Aamulla aikainen herätys ja liikkeelle. Hirvi, älä tule tielle.
Öitä
Vaihdoin täkkini kesäpeitteeseen, on ollut liian kuumat yöt koko kesän, kun en ole viitsinyt vaihtaa aikaisemmin.
Kohta nukkumaan. Noin klo 23.30 herään ikkunasta tulvivaan tupakansavuun. Klo 03-04 herään samasta ikkunasta leijailevaan palaneen grillimakkaran tai muun grillatun käryyn. Jollain on tässä talossa kellontarkat elämäntavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tein torttua huomiseksi.
Minä tarjoan illalla kans.
Oliko tämä kaksimielinen jatko? Olen niin yksimieleinen tylsä että voi olla etten tajua.
ja lisää, mulle jäi joulusta koskematon piparirasia, kelpaiskohan kelleen.
Onko vielä käyttökelpoista? Kumminkin pitkä aika joulusta. Kelpaa varmaan, jos vaan vähän mainostat. "Kuivaa piparia tarjolla Kirkkotie 6:ssa."
Mahtaako kuiva pipari kiinnostaa ketään.
Vierailija kirjoitti:
Kohta nukkumaan. Noin klo 23.30 herään ikkunasta tulvivaan tupakansavuun. Klo 03-04 herään samasta ikkunasta leijailevaan palaneen grillimakkaran tai muun grillatun käryyn. Jollain on tässä talossa kellontarkat elämäntavat.
Onhan se hyvä ettei tartte itse miettiä, milloin mistäkin tapahtuu, vaan kaikki on jo tiedossa. Ei turhia säikähdä muutoksia.
Vierailija kirjoitti:
Aamulla aikainen herätys ja liikkeelle. Hirvi, älä tule tielle.
Öitä
Hirvet eivät osaa tietääkseni lukea, joten toinen lause oli turha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tein torttua huomiseksi.
Minä tarjoan illalla kans.
Oliko tämä kaksimielinen jatko? Olen niin yksimieleinen tylsä että voi olla etten tajua.
ja lisää, mulle jäi joulusta koskematon piparirasia, kelpaiskohan kelleen.
Onko vielä käyttökelpoista? Kumminkin pitkä aika joulusta. Kelpaa varmaan, jos vaan vähän mainostat. "Kuivaa piparia tarjolla Kirkkotie 6:ssa."
Mahtaako kuiva pipari kiinnostaa ketään.
Ei.
Laitan korvatulpat korviin.
Hengitykseni vinkuu. Pitää ottaa avaavaa.
Sekä minä että puolisoni olemme yrittäjiä. Yritämme joka päivä.
Auringon laskiessa koko muu maailma tuntuu merkityksettömältä.
Aika räväkän värinen. Mutta sovitaan, että on tummanpunainen ja haalistunut, niin ei tule tylsien komitealta noottia. Ostat sitten jatkossa harmaan