Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tylsä ketju, kerro vain tylsiä kuulumisia

Vierailija
15.10.2025 |

ja puuduttavia mielipiteitä.

Aiemmat tavallisten kuulumisten ketjut täyttyi häiriköistä, jankkaajista, kiroilijoista, haistattelijoista, ilkeilijöistä, viestien poistajista, seksistä ja muista intiimeistä asioista kirjoittajista, ilkkujista, lyttääjistä yms

Täällä tykätään katsoa, kun maali kuivuu. Kaalilaatikoista ja pelargonioista :)

Tule mukaan, sinä saman henkinen.

Kommentit (1526)

Vierailija
1281/1526 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää käydä tyhjentämässä kirppispöytä, kun ollut nyt viikon. Ihan mukavasti meni tavaraa kaupaksi ja sain kaappeja tyhjemmäksi. Päivälliseksi meinaan tehdä kanakastiketta ja riisiä. Mietin, jos viikonloppuna leipoisi kurpitsapiirakkaa. Kivaa, kun syksy tulee. 

Nyt on liian iloista meininkiä. Ihan hengästyn. Yritän ajatella anopin tekohampaita ja papiljottirullia, niin saan taas tasaisen tylsyyden päälle. Pian syksy on tullut ja mennyt ja pakkaset paukkuu. Kyllä näin on.

Vierailija
1282/1526 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joutsenten muistilaput on kyllä muistikirjan kokoisia. Valkoposkihanhilla muistikenttä. Tylsää siivottavaa. 

Valkoposkihanhet ovat kovin hajamielisiä. Tuskin muistavat edes, mihin ovat kakanneet, kun niitä muistilappuja tippuu jatkuvasti parin minuutin välein. 

Syövät myös taukoamatta. Ei mitään ruoka-aikoja!

Niiden elämä vasta tylsää on, syödä ja kakkia koko ajan valtavan parven keskellä. Festarimeininkiä.

Melko tyhmiäkin ovat. Eivät osaa laskea edes neljään.

Kerran mökkirannassa oli hanhiperhe, neljä pientä poikasta, ja joutsen tuli uhkailemaan niitä. Hanhet lähtivät kiireellä, mutta yksi poikanen unohtui. Se juoksi pitkin rantaa ja laituria ja piipitti hädissään. Muu perhe

Tässä nähdään, että tylsät harrastukset voi olla ihan muuta. Kannattaa varoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1283/1526 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies harrastaa nukkumisen lisäksi metsänhoitoa. Kävelee metsässä ja katselee puiden runkoja ylöspäin. Joskus kopauttaa puuta, jos se olis laho ja kaatuis itsekseen.  Kivan rauhallinen harrastus. 

Jos tämä harrastus jatkuu, ostan hänelle jonkun sahan tai kirveen tai vesurin. Pääsee kävelemään niiden kanssa metsään.

Kolmas eli supertaso on moottorisahojen katselu netistä. Yksi sukulainen on jo päässyt sinne asti.

Neljäs on jo ammattilainen ja se ei enää ole kivan rauhallista. 

Vierailija
1284/1526 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin kaupassa ostamassa maitoa, ja kun siellä oli leipomon konsulentti, ostin itselleni pullan. Nyt mietin, mihin aikaan keitän kahvit, jotta pääsen syömään pullaa.

Ai niin, munkin piti keittää kahvia. Kahvi valvottaa mua tosi herkästi illasta, niin nyt on siinä ja siinä kannattaako enää tähän aikaan keittää. Ehkä yksi kuppi.

Minä voin juoda kahvia vaikka illalla, ei vaikuta yöuniin. 

Vierailija
1285/1526 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koitin ostaa kaupasta siskolle laturia mut se meni päin honkia. Lightning tarkoittaa ilmeisesti Applen laturia enkä tiennyt sitä. Sisko käy jossain vaiheessa palauttamassa ja vaihtamassa laturin, onneksi otin kuitin

Varasin ensimmäistä kertaa kirjaston kirjoja sähköisesti, kun kirjastossa paikalla käyminen meni päin honkia, oli siis joku itsepalveluaika eikä virkailijoita missään. Näköjään ne saa netistäkin varattua. Ihan kiva. Harmi vaan että kirjoissa mitkä kiinnostaisi lukea on 7 ihmisen jono, toisessa 30 ihmisen jono ja kolmannen kirjan jonoa en muista

Olen ostanut Halloween karkkeja, mutta en tiedä minä päivänä ja mihin aikaa lapset käy. Voi olla ettei kukaan tule, niin kävi viime vuonna

Halloween on siitä hankala juhla, että vaihtelee vuosittain milloin sitä juhlitaan Suomessa. Viime vuonna taisi kulkea kahtena viikonloppuna. Tänä vuonna lokakuun viimeinen päivä osuu perjantaille, joten luultavasti Halloweenia juhlitaan silloin. Tai en minä mitään juhli, mutta olen varannut karkkia.

Vierailija
1286/1526 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies harrastaa nukkumisen lisäksi metsänhoitoa. Kävelee metsässä ja katselee puiden runkoja ylöspäin. Joskus kopauttaa puuta, jos se olis laho ja kaatuis itsekseen.  Kivan rauhallinen harrastus. 

Jos tämä harrastus jatkuu, ostan hänelle jonkun sahan tai kirveen tai vesurin. Pääsee kävelemään niiden kanssa metsään.

Kolmas eli supertaso on moottorisahojen katselu netistä. Yksi sukulainen on jo päässyt sinne asti.

Nuorin poika oli aikoinaan mukanani metsässä, kun keräsin marjoja. Hän myös koputteli puun runkoja ja katseli ylöspäin. Sitten hän koputteli kantoa ja ihmetteli: "Miksi tämä puu ei heilu?".

Se on varmaan miehinen harrastus se puiden koputtelu?

Vierailija
1287/1526 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuorin poika oli aikoinaan mukanani metsässä, kun keräsin marjoja. Hän myös koputteli puun runkoja ja katseli ylöspäin. Sitten hän koputteli kantoa ja ihmetteli: "Miksi tämä puu ei heilu?".

Se on varmaan miehinen harrastus se puiden koputtelu?

Varmaankin on. Myös käpytikat koputtelee puita. Koko ajan. Voi olla tylsää.

Vierailija
1288/1526 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin kaupassa ostamassa maitoa, ja kun siellä oli leipomon konsulentti, ostin itselleni pullan. Nyt mietin, mihin aikaan keitän kahvit, jotta pääsen syömään pullaa.

Ai niin, munkin piti keittää kahvia. Kahvi valvottaa mua tosi herkästi illasta, niin nyt on siinä ja siinä kannattaako enää tähän aikaan keittää. Ehkä yksi kuppi.

Minä myös.

Luulin ennen, että ihmiset vain kuvittelevat kahvin vievän yöunet. Sitten olen oppinut, että kofeiinin aineenvaihduntaan vaikuttaa sytokromi P450 entsyymit, joiden aktiivisuus vaihtelee suuresti ihmisestä toiseen.

Ei ole siis kuvittelua, että toisilla kofeiini vaikuttaa pitemmän ja toisilla lyhyemmän ajan.

Sama asia koskee muuten joitakin lääkkeitä myös. Toisilla saattaa olla veressä paljon suurempi lääkeainepitoisuus kuin toisilla, vaikka olisi sama annostus.

Oliko tylsää tietoa?

Vierailija
1289/1526 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkähän tikan pää kestää sitä ainaista naputtelua? Ja niska.

Vierailija
1290/1526 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koitin ostaa kaupasta siskolle laturia mut se meni päin honkia. Lightning tarkoittaa ilmeisesti Applen laturia enkä tiennyt sitä. Sisko käy jossain vaiheessa palauttamassa ja vaihtamassa laturin, onneksi otin kuitin

Varasin ensimmäistä kertaa kirjaston kirjoja sähköisesti, kun kirjastossa paikalla käyminen meni päin honkia, oli siis joku itsepalveluaika eikä virkailijoita missään. Näköjään ne saa netistäkin varattua. Ihan kiva. Harmi vaan että kirjoissa mitkä kiinnostaisi lukea on 7 ihmisen jono, toisessa 30 ihmisen jono ja kolmannen kirjan jonoa en muista

Olen ostanut Halloween karkkeja, mutta en tiedä minä päivänä ja mihin aikaa lapset käy. Voi olla ettei kukaan tule, niin kävi viime vuonna

Halloween on siitä hankala juhla, että vaihtelee vuosittain milloin sitä juhlitaan Suomessa. Viime vuonna taisi kulkea kahtena viikonloppuna. Tänä vuonna lokakuun vii

Sitä en tiennytkään, kiitos kun kerroit

Vierailija
1291/1526 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä myös.

Luulin ennen, että ihmiset vain kuvittelevat kahvin vievän yöunet. Sitten olen oppinut, että kofeiinin aineenvaihduntaan vaikuttaa sytokromi P450 entsyymit, joiden aktiivisuus vaihtelee suuresti ihmisestä toiseen.

Ei ole siis kuvittelua, että toisilla kofeiini vaikuttaa pitemmän ja toisilla lyhyemmän ajan.

Nyt onnistuit täydellisesti. Harvinaista.

krooohhh pyyh väsyttävää tietoa

Jatka ihmeessä...

Vierailija
1292/1526 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä myös.

Pahoittelut, mutta tämä oli kiinnostavaa. Se virkistävä vaikutus ei siis välttämättä kaikilla ole plaseboa.

Vierailija
1293/1526 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti ajaa toiselle bensa-asemalle kun ekalla oli ruuhkaa. Loppujen lopuksi sain bensaa. Vettäkin alkoi satamaan.

Vierailija
1294/1526 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imuroin. Kävin suihkussa. Eiku eka pesin vessan. Vaihdoin talviverhot. Blääh.

Vierailija
1295/1526 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä myös.

Ei ole siis kuvittelua, että toisilla kofeiin

Kiitos tiedosta, että onnistuin pitkästyttämään. Alkoi naurattaa. Nämä tiedot olivat kai jo muille itsestään selvyyksiä.

Vierailija
1296/1526 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä myös.

Joskus on vaikea alittaa itsensä, eiku.

joku kirjailija sai koneelta 57 000€ apurahan kirjoittaakseen maailman huonoimman kirjan. Tarua vai totta? Totta!

Vierailija
1297/1526 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piti ajaa toiselle bensa-asemalle kun ekalla oli ruuhkaa. Loppujen lopuksi sain bensaa. Vettäkin alkoi satamaan.

MIksi oli ruuhkaa? Oliko jokin tarjoushinta?

Vierailija
1298/1526 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaan sohvalla, selaan luuria ja suunnittelen lähtöä salille. Paino sanalla suunnittelen. Kun vain sais perseensä ylös, mut hitto kun on (taas) vaikeaa!

Vierailija
1299/1526 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarttis laittaa ikkuna kiinni. Siellä ja alkoi sataa. En jaksa nousta. Ylirasituin kun tiskasin. Keittiöön ei enää meinannut mahtua.

Vierailija
1300/1526 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos siitä Koneen sponsoroimasta kirjasta ei tulekaan maailman huonointa? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi