Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tylsä ketju, kerro vain tylsiä kuulumisia

Vierailija
15.10.2025 |

ja puuduttavia mielipiteitä.

Aiemmat tavallisten kuulumisten ketjut täyttyi häiriköistä, jankkaajista, kiroilijoista, haistattelijoista, ilkeilijöistä, viestien poistajista, seksistä ja muista intiimeistä asioista kirjoittajista, ilkkujista, lyttääjistä yms

Täällä tykätään katsoa, kun maali kuivuu. Kaalilaatikoista ja pelargonioista :)

Tule mukaan, sinä saman henkinen.

Kommentit (3241)

Vierailija
3181/3241 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompelin lapsenlapselle pitkän yöpaidan hänen toivomastaan trikookankaasta. Halvemmalla pääsisi, kun ostaisi kaupasta valmiin yöpaidan, mutta tämä on tosi kaunista, suomalaisen suunnittelijan tekemää kuosia. Ja ompeleminen on ihan hauskaa. Ei tylsää, paitsi joskus, jos tulee jokin virhe tai kone temppuilee.

Joskus olen laittanut koneen nurkkaan häpeämään. Se oli peitetikkikone, se tottelematon.

Vierailija
3182/3241 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää yötä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3183/3241 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ihmettä. Sitä on näköjään mummosta ollut ketjussa ihan pohdintaa. Meneeköhän tämä nyt jo ihan yli äyräiden, voi hyvänen aika sentään. Pappaakin joku oli kaipaillut kirjoittajaksi, mutta se täytyy kyllä tunnustaa, että papalla on niin huonot monitehosilmälasit, että tämmöinen tarkka tekeminen ei ole papalle enää sen vuoksi helppoa. Mutta eilen ei mummo-parkakaan voinut edes kirjoittaa, kun nukkumaan meno venyi yli 23 ja ketju oli jo kiinni. Tämä näyttää nyt pahasti siltä, että ei ole mummolla mitään tolkun häivää, kohtuudesta nyt puhumattakaan. Nyt tänään mummo arveli ottaa vahingon takaisin ja lähteä sänkyyn hyvissä ajoin eli kohta. Vihreä-kelta-valko-harmaaraidalliset sukat ovat jo voidelluissa jaloissa ja hampaat jo pestynä. Pappa kuuluu tuhisevan sängyssä jo unessa. Papalla on kyllä kadehdittavan hyvät unenlahjat. Kun pää osuu tyynyyn, heti kohta alkaa tuhina tai kuorsaus kuulua. Mummolla taas menee aina hetki pyöriessä, ennen kuin uni tulee. Sen takia tänne ketjuun mummo alunperin kai eksyikin. 

Vierailija
3184/3241 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öitä.

Vierailija
3185/3241 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pesin perunat valmiiksi huomista lounasta varten. Kanaa ja perunoita, tavallisin ruokani. Melkein  joka päivä samaa.

Osta vaihteeksi pakastekalafileitä ja wok-vihanneksia ja laita ne uuniin. Helppoa, hyvää ja nopeasti valmista.

Kiitos. Täytyypä kokeilla. 

Vierailija
3186/3241 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kattojen päällä on lunta

Tonttu ei vaan saa unta...

Vierailija
3187/3241 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketju jossa pysytään aiheessa! :D

Vierailija
3188/3241 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko Suomessa sanat lopussa, kun kieltä luotiin?

Kieli, puhuttu. Suussa. Kengänkieli, iltti. Viulunkieli...

Maksa, imperatiivi. Elin

Monta muuta...

Tälläisiä mietin :)

Mä olen aina ihmetellyt miksi on takavetoinen ja etuvetoinen auto? Sehän on takatyöntöinen auto. Koska takaa päin tulee voima, silloin työnnetään autoa eteenpäin. Ei ne insinöörit osaa kaikkea.

Puhekielen ilmaisu "takatuuppari" onkin paljon oikeampi kuin takavetoinen.

Vierailija
3189/3241 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulukalenterissa oli lintulyhde.

Vierailija
3190/3241 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko Suomessa sanat lopussa, kun kieltä luotiin?

Kieli, puhuttu. Suussa. Kengänkieli, iltti. Viulunkieli...

Maksa, imperatiivi. Elin

Monta muuta...

Tälläisiä mietin :)

Mä olen aina ihmetellyt miksi on takavetoinen ja etuvetoinen auto? Sehän on takatyöntöinen auto. Koska takaa päin tulee voima, silloin työnnetään autoa eteenpäin. Ei ne insinöörit osaa kaikkea.

Puhekielen ilmaisu "takatuuppari" onkin paljon oikeampi kuin takavetoinen.

Nyt ei ole tylsää: Mä olen ymmärtänyt  "takatuupparin" ihan eri asiaksi! 😂🤣. Voi minua blondia.

Vierailija
3191/3241 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä harmaaraidallinen kissa.

Vierailija
3192/3241 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä harmaaraidallinen kissa.

Onneksi harmaaraidallinen. Oranssi olisi ollut liian räikeä. Aivan sopimaton tänne kerrottavaksi.

Vierailija
3193/3241 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummosta on kehkeytynyt erittäin vekkuli tyyppi. Sillä hilkulla, ettei jopa liian räväkkä tähän ketjuun :) no pappa tasottaa tylsyydellään: aina nukkuu, tuhisee tai kuorsaa.

Mites se menikään: vastakohdat täydentää toisiaan :) 

Mukavaa päivää teille ja muille, sellasta arkisen mukavaa.

Ai niin. Laitoin pyykit koneeseen, pääsin viimein eroon siitä risasta putelista. jippii! Nyt juon kohvii.

Vierailija
3194/3241 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitin ne eilen pestyt perunat porkkanoiden ja kukkakaalin kanssa. Haju on tympeä. Miten kaali, joka maistuu hyvältä, haisee pahalta?

Vierailija
3195/3241 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin, miten pimeää on aina portailla. Lamppu on palanut ulkovalosta. Onnistuuko vaihtaminen, yritetään. 

Vierailija
3196/3241 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cittarista juustoa ja tarjousbanaaneja. Laitan jääkaappiin, niin pysyy hyvänä yli viikon. Siis banaanitkin. En viitsi teippailla kantoja, vaikka näin sellaisen vinkin banaanien säilyvyyden lisäämiseksi. 

Vierailija
3197/3241 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keitin ne eilen pestyt perunat porkkanoiden ja kukkakaalin kanssa. Haju on tympeä. Miten kaali, joka maistuu hyvältä, haisee pahalta?

Ihmettelen samaa. Tosin sitäkin, että miksi raaka keräkaali on herkkua, kypsä ei lainkaan.

Vierailija
3198/3241 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Cittarista juustoa ja tarjousbanaaneja. Laitan jääkaappiin, niin pysyy hyvänä yli viikon. Siis banaanitkin. En viitsi teippailla kantoja, vaikka näin sellaisen vinkin banaanien säilyvyyden lisäämiseksi. 

Eivätkö banaanit mene mustiksi jääkaapissa?

Vierailija
3199/3241 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivätkö banaanit mene mustiksi jääkaapissa?

Eivät. Olen vuosikausia säilyttänyt banaaneja jääkaapissa, säilyvät hyvinä pari viikkoa. Onko sun kaappi liian kylmä? Mulla on kuusi astetta säädetty. Muut hedelmät sitten tiukassa muovipussissa, ettei oliko se etyleenihappo, joka regoi hedelmien kesken, pääse vaikuttamaan. Tylsää kemiaa tai fysiikkaa mitä lie tämäkin.

Vierailija
3200/3241 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tontun tossun käskynä kauppareissu. Pitää ostaa jo torttu- ja piparitaikinat  odottamaan leipomispäivää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kolme