Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tylsä ketju, kerro vain tylsiä kuulumisia

Vierailija
15.10.2025 |

ja puuduttavia mielipiteitä.

Aiemmat tavallisten kuulumisten ketjut täyttyi häiriköistä, jankkaajista, kiroilijoista, haistattelijoista, ilkeilijöistä, viestien poistajista, seksistä ja muista intiimeistä asioista kirjoittajista, ilkkujista, lyttääjistä yms

Täällä tykätään katsoa, kun maali kuivuu. Kaalilaatikoista ja pelargonioista :)

Tule mukaan, sinä saman henkinen.

Kommentit (3200)

Vierailija
3161/3200 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öitä.

Vierailija
3162/3200 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä vanhoja joulukoristeita? Mitkä ovat vanhimmat?

Olkipukki on ysäriltä tai 2000-luvun alusta, koska ostin sen Tiimarista. Tavallista olkea tavallisilla punaisilla nauhoilla. Ei tule joulu ilman tätä "lemmikkieläintä" eikä Veikkauksen joulukalenteria.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3163/3200 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei täällä halveerata mitään sanoja. Ihmetellään vaan eroja. Turhaa on vetää hernettä nenään yhtään mistään. Ei jaksa.  Mummo on virkeä poikkeus ankeassa seurassa, jatka vaan mummo yökukkumista melkein 11:een ! On hurjaa.  Nuorempaa hirvittää. 😬

Jos kirjoitetaan on kammottava sana, minusta murretta halveerataan. Ihmettely on eri asia.

No ei tästä pullat väärään kurkkuun menny, mikä se sitten lieneekään. Siis se väärä kurkku.

Mummo on ihana.

Porissa sanotaan, että on kurkut kipeenä, siis monikossa. Sitä ihmettelin, mutta ehkä ne ovat juuri ne oikea ja väärä kurkku.

Vierailija
3164/3200 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselin netistä AI-yhteenvetoa aiheena Porin murre. Siellä oli sanoja  jotka oli "suomennettu" ihan väärin.

Hantaaki = hanki

Koffeli = kahvi

Plakkari = lappuliisa ym.

Kumpi tässä nyt on sekaisin, tekoäly vai minä? ( En ole paljasjalkainen porilainen.)

Vierailija
3165/3200 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulukalenterin kuvana oli iso piparkakkusydän.

Vierailija
3166/3200 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupuuro ei kiehunut yli. Tästä voi vielä tulla hyvä päivä. Eilinen oli tympeä.

Vierailija
3167/3200 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olkipukki on ysäriltä tai 2000-luvun alusta, koska ostin sen Tiimarista. Tavallista olkea tavallisilla punaisilla nauhoilla. Ei tule joulu ilman tätä "lemmikkieläintä" eikä Veikkauksen joulukalenteria.

Mun vanhin joulukoriste on lapsen koulussa vessapaperirullasta askartelema yksisilmäinen ja kaatokännissä olevan näköinen joulutonttu, melkein 40 vuotta vanha. Aina naurattaa kun sen näkee.  Tulee ikävä niitä jouluja, kun lapset olivat kotona. Vaikka riitelemässä tai nahistelemassa, kuten usein kun joulun jännitys väsytti kaikkia.

Vierailija
3168/3200 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MInulla on kaksi hyvin vanhaa lasista, hopeanväristä joulukuusenpalloa. Ne ovat röpelöiset pinnalta, muistuttavat saksanpähkinää. Luulen, että ne ovat lähes satavuotiaat. Mummulta olen perinyt ne.

Ihanat. Meillä oli lapsuuskodissa yksi lasinen pallo. Se piti erityisen varovasti laittaa kuuseen.

Eeva Heilalalla on ihana runo lapsesta, joka heinäkuun sadepäivänä saa katsella joulukoristeita ja puhutella niitä pitkään.

Sori, ei ollut tylsää tämä.

Vierailija
3169/3200 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MInulla on kaksi hyvin vanhaa lasista, hopeanväristä joulukuusenpalloa. Ne ovat röpelöiset pinnalta, muistuttavat saksanpähkinää. Luulen, että ne ovat lähes satavuotiaat. Mummulta olen perinyt ne.

Ihanat. Meillä oli lapsuuskodissa yksi lasinen pallo. Se piti erityisen varovasti laittaa kuuseen.

Eeva Heilalalla on ihana runo lapsesta, joka heinäkuun sadepäivänä saa katsella joulukoristeita ja puhutella niitä pitkään.

Sori, ei ollut tylsää tämä.

Kiitos sinulle näistä runovinkeistä! Luen paljon, mutta näistä en tiennyt. Kiitos! Muututaan pian takaisin tylsiksi.

Vierailija
3170/3200 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääkaapin siivous ja raivaus tontun käskystä tänään.  Nopea työ. Sitten  mahtuu jouluruokia. Pakastin on täysi, sille ei tehdä mitään. 

Vierailija
3171/3200 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko Suomessa sanat lopussa, kun kieltä luotiin?

Kieli, puhuttu. Suussa. Kengänkieli, iltti. Viulunkieli...

Maksa, imperatiivi. Elin

Monta muuta...

Tälläisiä mietin :)

Vierailija
3172/3200 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksa, imperatiivi. Elin

Monta muuta...

Mä olen aina ihmetellyt miksi on takavetoinen ja etuvetoinen auto? Sehän on takatyöntöinen auto. Koska takaa päin tulee voima, silloin työnnetään autoa eteenpäin. Ei ne insinöörit osaa kaikkea.

Vierailija
3173/3200 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postilaatikko oli  täynnä mainoslehtiä. Pitäisiköhän kieltää mainokset kokonaan.  Sanomalehdet luen digilehtinä, mainoksista saa sotkupaperia ja suojapapereita, siihen ne käy. Älytöntä tuhlausta kaikki mainokset. Tympii.

Vierailija
3174/3200 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas sataa ja on pimeää. 

Vierailija
3175/3200 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin postilaatikolla, yllätykseksi huomasin, et auton lasit oli jäässä. Räntä-/vesisadetta oli ennustettu. Harmaa, sumuinen päivä.

Vierailija
3176/3200 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesin perunat valmiiksi huomista lounasta varten. Kanaa ja perunoita, tavallisin ruokani. Melkein  joka päivä samaa.

Vierailija
3177/3200 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas sataa ja on pimeää. 

Niin täälläkin. Taitaa olla samanlaista miltei koko Suomessa.

Tähdet eivät loista yölläkään.

Vierailija
3178/3200 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksa, imperatiivi. Elin

Monta muuta...

Lapsi ihmetteli kylttiä LINTUVAARA ( Espoossa).

Vierailija
3179/3200 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pesin perunat valmiiksi huomista lounasta varten. Kanaa ja perunoita, tavallisin ruokani. Melkein  joka päivä samaa.

Osta vaihteeksi pakastekalafileitä ja wok-vihanneksia ja laita ne uuniin. Helppoa, hyvää ja nopeasti valmista.

Vierailija
3180/3200 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on jäljellä lapsuudenkodista perittyjä kuuseen ripustettavia lankatonttuja. Punaisia ja valkoisia. Joihinkin on valunut steariinia joulukuusen kynttilöistä. Tontut ovat noin 70-vuotiaita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kolme