Tylsä ketju, kerro vain tylsiä kuulumisia
ja puuduttavia mielipiteitä.
Aiemmat tavallisten kuulumisten ketjut täyttyi häiriköistä, jankkaajista, kiroilijoista, haistattelijoista, ilkeilijöistä, viestien poistajista, seksistä ja muista intiimeistä asioista kirjoittajista, ilkkujista, lyttääjistä yms
Täällä tykätään katsoa, kun maali kuivuu. Kaalilaatikoista ja pelargonioista :)
Tule mukaan, sinä saman henkinen.
Kommentit (3200)
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä vanhoja joulukoristeita? Mitkä ovat vanhimmat?
Olkipukki on ysäriltä tai 2000-luvun alusta, koska ostin sen Tiimarista. Tavallista olkea tavallisilla punaisilla nauhoilla. Ei tule joulu ilman tätä "lemmikkieläintä" eikä Veikkauksen joulukalenteria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei täällä halveerata mitään sanoja. Ihmetellään vaan eroja. Turhaa on vetää hernettä nenään yhtään mistään. Ei jaksa. Mummo on virkeä poikkeus ankeassa seurassa, jatka vaan mummo yökukkumista melkein 11:een ! On hurjaa. Nuorempaa hirvittää. 😬
Jos kirjoitetaan on kammottava sana, minusta murretta halveerataan. Ihmettely on eri asia.
No ei tästä pullat väärään kurkkuun menny, mikä se sitten lieneekään. Siis se väärä kurkku.
Mummo on ihana.
Porissa sanotaan, että on kurkut kipeenä, siis monikossa. Sitä ihmettelin, mutta ehkä ne ovat juuri ne oikea ja väärä kurkku.
Katselin netistä AI-yhteenvetoa aiheena Porin murre. Siellä oli sanoja jotka oli "suomennettu" ihan väärin.
Hantaaki = hanki
Koffeli = kahvi
Plakkari = lappuliisa ym.
Kumpi tässä nyt on sekaisin, tekoäly vai minä? ( En ole paljasjalkainen porilainen.)
Joulukalenterin kuvana oli iso piparkakkusydän.
Aamupuuro ei kiehunut yli. Tästä voi vielä tulla hyvä päivä. Eilinen oli tympeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olkipukki on ysäriltä tai 2000-luvun alusta, koska ostin sen Tiimarista. Tavallista olkea tavallisilla punaisilla nauhoilla. Ei tule joulu ilman tätä "lemmikkieläintä" eikä Veikkauksen joulukalenteria.
Mun vanhin joulukoriste on lapsen koulussa vessapaperirullasta askartelema yksisilmäinen ja kaatokännissä olevan näköinen joulutonttu, melkein 40 vuotta vanha. Aina naurattaa kun sen näkee. Tulee ikävä niitä jouluja, kun lapset olivat kotona. Vaikka riitelemässä tai nahistelemassa, kuten usein kun joulun jännitys väsytti kaikkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MInulla on kaksi hyvin vanhaa lasista, hopeanväristä joulukuusenpalloa. Ne ovat röpelöiset pinnalta, muistuttavat saksanpähkinää. Luulen, että ne ovat lähes satavuotiaat. Mummulta olen perinyt ne.
Ihanat. Meillä oli lapsuuskodissa yksi lasinen pallo. Se piti erityisen varovasti laittaa kuuseen.
Eeva Heilalalla on ihana runo lapsesta, joka heinäkuun sadepäivänä saa katsella joulukoristeita ja puhutella niitä pitkään.
Sori, ei ollut tylsää tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MInulla on kaksi hyvin vanhaa lasista, hopeanväristä joulukuusenpalloa. Ne ovat röpelöiset pinnalta, muistuttavat saksanpähkinää. Luulen, että ne ovat lähes satavuotiaat. Mummulta olen perinyt ne.
Ihanat. Meillä oli lapsuuskodissa yksi lasinen pallo. Se piti erityisen varovasti laittaa kuuseen.
Eeva Heilalalla on ihana runo lapsesta, joka heinäkuun sadepäivänä saa katsella joulukoristeita ja puhutella niitä pitkään.
Sori, ei ollut tylsää tämä.
Kiitos sinulle näistä runovinkeistä! Luen paljon, mutta näistä en tiennyt. Kiitos! Muututaan pian takaisin tylsiksi.
Jääkaapin siivous ja raivaus tontun käskystä tänään. Nopea työ. Sitten mahtuu jouluruokia. Pakastin on täysi, sille ei tehdä mitään.
Oliko Suomessa sanat lopussa, kun kieltä luotiin?
Kieli, puhuttu. Suussa. Kengänkieli, iltti. Viulunkieli...
Maksa, imperatiivi. Elin
Monta muuta...
Tälläisiä mietin :)
Vierailija kirjoitti:
Maksa, imperatiivi. Elin
Monta muuta...
Mä olen aina ihmetellyt miksi on takavetoinen ja etuvetoinen auto? Sehän on takatyöntöinen auto. Koska takaa päin tulee voima, silloin työnnetään autoa eteenpäin. Ei ne insinöörit osaa kaikkea.
Postilaatikko oli täynnä mainoslehtiä. Pitäisiköhän kieltää mainokset kokonaan. Sanomalehdet luen digilehtinä, mainoksista saa sotkupaperia ja suojapapereita, siihen ne käy. Älytöntä tuhlausta kaikki mainokset. Tympii.
Kävin postilaatikolla, yllätykseksi huomasin, et auton lasit oli jäässä. Räntä-/vesisadetta oli ennustettu. Harmaa, sumuinen päivä.
Pesin perunat valmiiksi huomista lounasta varten. Kanaa ja perunoita, tavallisin ruokani. Melkein joka päivä samaa.
Vierailija kirjoitti:
Taas sataa ja on pimeää.
Niin täälläkin. Taitaa olla samanlaista miltei koko Suomessa.
Tähdet eivät loista yölläkään.
Vierailija kirjoitti:
Maksa, imperatiivi. Elin
Monta muuta...
Lapsi ihmetteli kylttiä LINTUVAARA ( Espoossa).
Vierailija kirjoitti:
Pesin perunat valmiiksi huomista lounasta varten. Kanaa ja perunoita, tavallisin ruokani. Melkein joka päivä samaa.
Osta vaihteeksi pakastekalafileitä ja wok-vihanneksia ja laita ne uuniin. Helppoa, hyvää ja nopeasti valmista.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on jäljellä lapsuudenkodista perittyjä kuuseen ripustettavia lankatonttuja. Punaisia ja valkoisia. Joihinkin on valunut steariinia joulukuusen kynttilöistä. Tontut ovat noin 70-vuotiaita.
Öitä.