Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tylsä ketju, kerro vain tylsiä kuulumisia

Vierailija
15.10.2025 |

ja puuduttavia mielipiteitä.

Aiemmat tavallisten kuulumisten ketjut täyttyi häiriköistä, jankkaajista, kiroilijoista, haistattelijoista, ilkeilijöistä, viestien poistajista, seksistä ja muista intiimeistä asioista kirjoittajista, ilkkujista, lyttääjistä yms

Täällä tykätään katsoa, kun maali kuivuu. Kaalilaatikoista ja pelargonioista :)

Tule mukaan, sinä saman henkinen.

Kommentit (3200)

Vierailija
2961/3200 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää yötä

Vierailija
2962/3200 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säästäkää pussit. Niillä voi vielä rikastua.

Onko kellään Anttilan  tai Hepsin pussia? Vaihdan Elannon pussiin. Toinen kädensija irronnut. 

Meillä Hepsin muovipussi roikkuu mökin naulakossa. Seuraa vain Hepsin kasseja.

Mitä muita entisten kauppojen muovikasseja teillä on jossain jäljellä?

Tampereen Säästöasun muovipussissa on vanhoja tilkkuja ja lankoja.

Meillä on myös käsityötarvikkeita muovikassissa, missä lukee toisella puolella Ålands Linjen ja toisella puolella DUNHILL SMIRNOFF VODKA.

Ei harmainta hajua, mistä meille tullut. Valmistaja Ro

Ålandslinjen muuttui Vikinglinjeniksi ( myöh. Viking Line) vuonna 1966. Rosenlew ei ole tehnyt muovikasseja enää vuosikymmeniin. Melko vanha kassi siis. Smirnoff vodkaa kai myydään edelleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2963/3200 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Smirnoff Vodkan valmistusmaa on Englanti. Olisitteko tienneet? Tylsä tieto sinänsä.

Vierailija
2964/3200 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No johan nyt jotakin. Taas on mummojen nukkumaan menoaika iloisesti ohitettu. Ja reilusti. Mihin tämä maailma oikein on menossa, kun ei pysy edes rutiinit! Mutta nyt laitoin kokeeksi papan nivelrikkovoidetta jomottavaan nilkkaani, josko se yhtään auttaisi. Villasukat lämmittävät hyvin ja lämmin peitto on jo korvilla. Pappa jo tuhisee tuossa vieressä uniapnealaitteensa kanssa tasaisin puhalluksin, ja kohta toivottavasti mummokin pääsee unten maille! 

Vierailija
2965/3200 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieli halajaa tuonne sateiseen metsään kävelemään. Mutta kohta kaksi viikkoa kestänyt flunssa on eri mieltä.

Tartuin eilen sukkapuikkoihin, siis nyt vasta, vaikka ne kaksi ihanaa vaaleanharmaata lankakerää ovat odotelleet jo useamman viikon tuolla lipaston laatikossa. Mutta tulikin tenkkapoo: viimeksi kun olen kutonut, meillä ei ollut tätä Kähvel-kattia. Kävi hyvin äkkiä selväksi, että hän sitten siis todellakin pitää kutomisesta. Joten ilmeisesti nyt on niin, että minun omien kutomispuuhieni pitää tapahtua eri huoneessa kuin kisun.

Riippuu tietysti toivotusta lopputuloksesta. Jos haluan kutoa sukat, tähän ei taida olla muuta ratkaisua kuin piiloutua huoneeseen jossa on suljettava ovi. Sillä ei minulla ole sydäntä kieltää kisua ja koittaa opettaa, että niin kivasti heilahtelevalla lanka-asialla ei tässä tapauksessa ole sopivaa leikkiä. 

Onko kenelläkään muulla kutomista harrastavalla tällaista karvaista apukutojaa, ja jos niin miten olet ratkaissut asian? 

Tokmannilla tuli piipahdettua eilen. Pyykinpesuneste on lopussa, ja silmäilin Tokmannin valikoimaa. Sitä meidän omaa, LV-täyttöpussissa myytävää ei ollut. Harmitti vietävästi. Hetken kokeilin ajatella olisiko joku muu hajustamaton tuntunut sopivalta sen sijaan, mutta ei tuntunut. 

Leppoisaa keskiviikkoa kaikille. Toivottavasti joulukalentereita omaavien luukuista tulee maltillisia kuvia. 

Vierailija
2966/3200 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No maltillisia kuvia on tullut. Minulla on kalenterissa tänään lasten pyörivä karuselli ja siellä soitto soi. Onko tivoli vai mikä. Jouluun liittyvyydestä en tiedä.

Vierailija
2967/3200 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kähvelin omistajalle. Minä käytän Erisanin nestemäistä pyykkinestettä, se ei tuoksu miltään. LVstä saan astmanenääni hajua! Liiankin tarkkavainuinen olen. Samoin LVn  kasvorasvat laittavat ihoni punoittamaan ja kutisemaan. Petteri Punakuono -look näin jouluksi sillä.

Vierailija
2968/3200 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottelen että toi päivä vihdoin valkenisi.

Vierailija
2969/3200 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kähvelille ratkaisu: Automatkoilla mä laitan  langat pieneen kangaskassiin roikkumaan käsivarteen, niin neulominen onnistuu.  Olisko tässä keino hämätä Kähveliä? Hän voi kyllä keksiä hypätä kassiin. 😊

Vierailija
2970/3200 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloinkohan pesin noi pyykit mitkä löyty äsken koneesta märkänä 🤔 Yllätys että eivät haisseet kuin puhtaalle. Siltikin pistin uudelleen pikapesun päälle koska inhottaa kun maanneet siellä monta päivää.

Vierailija
2971/3200 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän kalenterin 2. luukusta tuli kuva norsusta ja pienestä hiiriballerinasta tanssimassa.

Mitähän tämä nyt symboloi? Vai kuvaako ohjelmaa Tanssii tähtien kanssa?

Perinteisiä jouluhahmoja nuo norsut ja hiiriballerinat.

Vierailija
2972/3200 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istun lapsuuskodissa, katselen tuvan hirsiseiniä. Vauvailen. Muistelen. Miehet ropaa autoa, tyypillinen vartin homma (=5-6h)

Ei kyl ole tylsää. Sori.

Tääl on käyny koira kylässä, koirankuppi on lattialla. Tääl ei koiraa tietääkseni ole. Tai sit mulle ei ole (taaskaan) kerrottu... enkä kysy.

Vierailija
2973/3200 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuljetan sanomalehdet jätepisteen lehtilaatikkoon ruskeassa Tallinkin paperikassissa, jossa narupunotut kahvat. En ole käynyt Tallinkilla ainakaan kymmeneen vuoteen, että ikää on tälläkin kassilla, ja yhä kestää ja kestää...Tylsää, en saa milloinkaan uutta paperinkantokassia.

Vierailija
2974/3200 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun päiväkahvikin on nykyään tylsä. Ennen söin pullan kahvin kanssa, mutta kolesteroni on niin koholla, että kauraleipää Alentajalla tässä vedellään. Onneksi saan juoda vielä kahvia.

Vierailija
2975/3200 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieli halajaa tuonne sateiseen metsään kävelemään. Mutta kohta kaksi viikkoa kestänyt flunssa on eri mieltä.

Tartuin eilen sukkapuikkoihin, siis nyt vasta, vaikka ne kaksi ihanaa vaaleanharmaata lankakerää ovat odotelleet jo useamman viikon tuolla lipaston laatikossa. Mutta tulikin tenkkapoo: viimeksi kun olen kutonut, meillä ei ollut tätä Kähvel-kattia. Kävi hyvin äkkiä selväksi, että hän sitten siis todellakin pitää kutomisesta. Joten ilmeisesti nyt on niin, että minun omien kutomispuuhieni pitää tapahtua eri huoneessa kuin kisun.

Riippuu tietysti toivotusta lopputuloksesta. Jos haluan kutoa sukat, tähän ei taida olla muuta ratkaisua kuin piiloutua huoneeseen jossa on suljettava ovi. Sillä ei minulla ole sydäntä kieltää kisua ja koittaa opettaa, että niin kivasti heilahtelevalla lanka-asialla ei tässä tapauksessa ole sopivaa leikkiä. 

Onko kenelläkään muulla kutomista harrastavalla tällaista karvaista apukut

Oman kissani kanssa oli ongelmaan yllättävän helppo ratkaisu; kissa viihtyy lattialla, ja lattialle roikkuvat langat kiinnostaa. Lakkasi kiinnostamasta kun nostin lankakerän pöydälle. Onneksi on laiskaa mallia tämä meidän neuloosi-apulainen.

Vierailija
2976/3200 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli tontun tossussa näin: :Hyvää joulukuun kolmatta päivää! Illalla kävelylenkille kahdestaan."

Siellä on pimeää ja synkkää kuin mörönpyllyssä. Taskulamput, otsalamput ja heijastinvaljaat on etsittävä. Tämä on tylsä tehtävä.

Vierailija
2977/3200 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pimeää ja kamalaa ulkona. Vaatteet kastui, vaikka ei satanut. Kävelimme metsäpolkuja pitkin. Pelotti, kun vain otsalampun valokeila valaisi. Taskulamppu oli heikompi. Katulamppuja täällä ei ole. Olen vieläkin peloissani. Mutta käveltiin. 

Vierailija
2978/3200 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurkku kipeä.

Vierailija
2979/3200 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on mummo nyt tullut yksimielisesti siihen tulokseen, että papan nivelrikkovoide jää mummonkin itsehoitotuotteeksi. Ei nimittäin kolottanut  läheskään niin paljoa. Nyt on hampaat pesty, kintut voideltu, villasukat jalassa tehostamassa voiteen vaikutusta, ja mummo menossa kohti sänkyä. Kohta siis peitto korville ja tutimaan papan kainaloon. Ja katsokaapa kelloa: olen kerrankin ajoissa! Hehe! Melkein jo meinaa hymyilyttää! 

Vierailija
2980/3200 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi kun Baficinia ei enää myydä. Se auttoi parhaiten kurkkukipuun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi