Tekosyysi sille mikset mennyt tänään töihin?
Kommentit (97)
Odotan että ostovoima nousee joskus ja työnteko muuttuu kannattavaksi. Oma isä lopetti työnteon samoista syistä, mutt on jo kuollut. Totesi ettei välttämättä tule kannattavaksi mun elinaikana koskaan. Hän on kyllä kuulemma maksanut veroja sen verran että ne rahat kuuluu mulle työttömänä.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Eipä ole pyydetty. Jättäydyin pois työelämästä jo syyskuun alussa. On mulla 0-tuntisoppari vielä firmaan sitä varten, jos en jotain muistanutkaan opettaa nuoremmille. Mutta hyvin muistin opettaa, koska vain yhden kerran mua on nyt työasioilla vaivattu. Ja sekin asia oli sellainen, että kollega halusi vain mun mielipiteen. En viitsinyt edes laskuttaa firmaa siitä kymmenestä minuutista.
Hyviä eläkepäiviä. 😊
T. M. Espoosta
Ei mua, yli kuuskymppistä kotirouvaa varmaan oikein mihinkään huolittaisi vaikka yrittäisin änkeytyä.
Menen kun iltavuoro alkaa myöhemmin. Turhaa tämä on kun ei oikein haluta maksaa palkkaakaan. Eipä kuitenkaan vaivaa työkkärin tädit joten kai se on jatkettava vielä yksi määräaikanen sopimus. Vakipaikkoja ei oole. Eikä tämmöstä eläkeikää lähestyvää vakinaistettaisi vaikka olisi.
Työt jo loppuivat tältä päivältä niin ehtii provoilemaan
vapaata. tuli hyvään väliin, kun on asioita hoidettavana.
Koska olen omaishoitaja ja on lapsen syysloma koulusta. Toisaalta olen töissä 24h päivässä, 7 päivää viikossa, 365 päivää vuodessa kun en pidä omaishoitajan vapaita (max 2 päivää kuukaudessa). Teen töitä sairaanakin koska työ on niin tärkeää.
Miksi sinä laiskottelet puolet päivästä, viikonloppuisin, lomilla ja kipeänä? Miksi sinä muka ansaitset enemmän palkkaa laiskottelullasi? :D
Ei nyt huvita tehdä yhtään mitään ja varsinkaan mennä töihin, kun on syysloma. Siivota pitäisi, vaan ehtiipä tuota huomennakin. Morgen, morgen nur nicht heute, sagen alle faule leute.
Lomalla vielä tänään. Huomenna töihin.
Olen syyslomalla - yksi ammatin hyvistä puolista.
Olen töissä. Saan palkkaa samalla kun vietän aikaa vauva.fi:ssä.
Vierailija kirjoitti:
Koska olen omaishoitaja ja on lapsen syysloma koulusta. Toisaalta olen töissä 24h päivässä, 7 päivää viikossa, 365 päivää vuodessa kun en pidä omaishoitajan vapaita (max 2 päivää kuukaudessa). Teen töitä sairaanakin koska työ on niin tärkeää.
Miksi sinä laiskottelet puolet päivästä, viikonloppuisin, lomilla ja kipeänä? Miksi sinä muka ansaitset enemmän palkkaa laiskottelullasi? :D
Miksi sinä ansaitset sädekehän kiillotusta siitä, että et lepää ollenkaan? Lapsi on varmasti tärkeä ja omaishoitajan työ on "elämäntapa", mutta mitään pahaa ei tapahdu, vaikka välillä lepäisit.
Vierailija kirjoitti:
Kävelin suoraan työpaikalle ja hyvin pian minut saatettiin sieltä ulos. Oliko "mene töihin" -mantra, huijausta. Ei sinne saanutkaan vaan mennä noin vain.
Jatka vain yrittämistä.. Kehoitukset poistumaan ovat vaan sanoja. Ei ne mitään tarkoita. Kokeile seuraavaksi esim. Supon konttoria tai USA:n lähetystöä..
Just tulin ruokkikselle. Pääelinkeino...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinä ansaitset sädekehän kiillotusta siitä, että et lepää ollenkaan? Lapsi on varmasti tärkeä ja omaishoitajan työ on "elämäntapa", mutta mitään pahaa ei tapahdu, vaikka välillä lepäisit.
Haluatko kuulla karun totuuden? Sen lisäksi että kaupunki säästää omaishoitajien palkkioista (suositus olisi yli 1/2 enemmän), myös kaikki palvelut on meiltä leikattu niin että omaishoidettavia ei saa hoitoon minnekään siksi aikaa kun pitäisi niitä omia vapaitaan. Eli pakko tehdä työtä 24/7 kun ei sitä kukaan muukaan tee.
Ei muuallakaan töissä ihmisten lomista leikata säästösyistä niin että ylitöitä tehdään palkatta, mutta jostain syystä omaishoitajat ovat 2. luokan kansalaisia.
Menin syöpähoitoihin. Muita kysymyksiä?