Onko olemassa terveellistä ja hyvänmakuista levitettä?
Käytän nyt kevyempää Oivariinia, mutta haluaisin löytää sen tilalle terveellisemmän vaihtoehdon, joka kuitenkin maistuisi hyvältä. Keiju, Flora, Becel maistuu ainakin ihan järkyttävältä. Onko edes olemassa hyvänmakuista ja terveellistä levitettä?
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
On. Voi.
Voita kannatan itsekkin. Ei lisäaineita, luonnontuote.
Becel maistuu järkyttävälle? Minä olen käyttänyt vuosikausia Kevyt Beceliä ja parempaa en tiedä.
Tässä ohje levitteiden kuninkaaseen:
https://www.thespruceeats.com/german-pork-schmalz-recipe-1447231
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko Elephant hyvää?
Taitaa sisältää kookosrasvaa, joka ei ole sen terveellisempää kuin voikaan.
Kookos on terveellisintä kasvirasvaa!
Vierailija kirjoitti:
Hummus on parasta. Baban chilihummusta parempaa ei olekaan. (Myös joku itse tehty tai tavallinen on hyvää)
Kaikkea sitä lukee. Jo sana hummus tuo mieleen kompostijätteen!
Vierailija kirjoitti:
Minä käytän tavallista Oivariinia. Ei ole ylipainoa, kolesteroli- ja rasva-arvot ovat ihanteelliset. En keksi, miksi kiusaisin itseäni pahanmakuisella ruoalla. Olen sekasyöjä, mutta syön paljon kasviksia.
Mulla sama. Ruuan pitää maistua hyvälle. Kuolleena ei enää maistu mikään.
Vierailija kirjoitti:
Kunnon voi on hyvää, mutta kun ajatellaan levitteitä niin se tarkoittaa varmaan sitä, että jotain läävitään leivän päälle. Ensinäkin viljat eivät ole parasta ravintoa ja jos siihen päälle läävitään jotain muuta kuin voita niin silloin alkaa terveys heikentyä. Jättäkää kaikki margariinit ja sun muut "kevyt"tuotteen pois. Näin yksinkertaista se on.
Ajattelet asioita aivan liian kapeasti.
Vierailija kirjoitti:
Tässä ohje levitteiden kuninkaaseen:
https://www.thespruceeats.com/german-pork-schmalz-recipe-1447231
Lisää vähän pekonirasvaa niin tulee todella maukasta.
hummus on hyvää ja käytän joskus myös pestoa juuston kanssa lämpimiä leipiä tehdessä. pesto hyvää myös juuston ja tomaatin seurana.
Ruoka on ainut missä en tingi, ja mihin panostan. Elämä on liian lyhyt huonoon ja pahan makuuseen ruokaan. Salaatit ja kasvikset on tietty mukana ja sipaisu voita kruunaa hyvän leivän.
Rypsi Keijua kokeilen. Lisäaineeton. Tuntuu vähän suolaiselta.
Parhaimman makuinen levite leivän päällehän on Kevyt-Levi maistuu ihan kaikille eikä ole sellaista floramaista sivumakua. Terveellistähän tuokaan toki ei ole, mutta pirun hyvää.
Välillä jos terveellistä olen halunnut ostaa niin olen ostanut oivariinin pehmeät öljyt, eikä kyllä hajuakaan onko sekään terveellisempää.
Olen siirtynyt käyttämään hummusta ja eri pestoja, joskus teen kasvisraasteesta, pähkinärouheesta ja tuorejuustosta itse levitteen. Jos joskus harvoin tulee leivälle jotain juustoa ja leikkelettä, niin en käytä levitettä ollenkaan.
Itse käytän Keventäjää. Makuasiat on jokaisella omat.
Aloin käyttää Alentajaa leivän päällä ja yllätyksekseni se on ihan hyvän makuista.
Jos vaihtaa ruisleivät vaaleaan täysjyväleipään, niin siihen ei välttämättä tarvitse lainkaan levitettä.
Hummus on ihan järkyttävän makuista. Aivan sama mikä leipä sen alla, mikään ei maistu miltään.
Avokadotahna. Avokadoa, merisuolaa, hiukan mustapippuria ja sitruunan mehua.
Hummus on parasta. Baban chilihummusta parempaa ei olekaan. (Myös joku itse tehty tai tavallinen on hyvää)