Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

3-5-vuotias tyttö ja ei tyttömäiset vaatteet?

Vierailija
14.04.2007 |

Meillä olisi kiva ostaa molemmille sukupuolille käyviä vaatteita, neutraaleita vaatteita tai edes SINISIÄ mekkoja...

Käy vaan tietyt värit ja mieluusti pitää olla prinsessakuvioita. Ja kaikista vaaleanpunaisistakaan vaatteista ei käy kaikki. Pitää aina olla tyttö mukana ostoksilla sovittamassa, että ei tule ostettua kalliimpia vaatteita (takkeja, villapaitoja, juhlavaatteita) turhaan, jos ei suostumaan pitämään päällään.

Joillain olen nähnyt nätisti samanlaisiin vaatteisiin (vaaleanbeiget, valkoiset, sinisävyiset tms) puetut tytön ja pojan, ja ihmettelen, kuin se tyttö on antanut pukea ne vaatteet päälleen tai haluaa pitää niitä.

Meillä on niin tarkka.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 3- ja 5-vuotiaat tyttäret. Ei todellakaan ole kaikki pinkkiä kummallakaan. On jopa joitain poikien puolelta ostettuja vaatteita. En ole erityisemmin kasvattanut tältä osiolta, mutta ovat vaan tuollaisia.

Vierailija
2/6 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis haluaisi tosiaan pitää myös lähinnä vaaleanpunaisia hörselömekkoja, jos niitä olisi ja saisi itse valita ;)

Annan usein valita kahdesta esivalitsemastani vaihtoehdosta, jotka ei siis tosiaan ole aina vaaleanpunaisia, monesti tykkää, jos on vaikka kivat " prinsessasukat" tms. mieleistään, mutta joskus pukee kyllä äitin valkkaamat ihan muitta mutkittakin. Hankalaahan tämän ikäisen kanssa tuo pukeminen välillä on, mutta olen pitänyt kiinni siitä, että pukee mitä sovitaan. Kannattaa ehkä jo illalla katsoa tytön kanssa vaatteet valmiiksi, jos se nopeuttaisi aamujen pukemisia hiukan :)

Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipäänsä vaatekaappi on käyty läpi, että siellä on vain niitä mieluisia vaatteita. Ei siis pelkkiä prinsessamekkoja meilläkään onneksi, mutta nuo värisävyt olis kiva jos sopisi molemmille, voisi kierrättää myöhemmin vähän käytetyt pikkuveljelle. Nyt ne sellaiset menee suoraan pikkuveljelle siis, jos jotain olen ostanut muka tytön käytettäväksi..

En ole kasvattanut tytöstäni tällaista, hän vaan on sellainen. Ja jos pakottaa, niin ei mee kuin vähän aikaa, niin jo riisuu ne vaatteet. Tai vaikka uhkailisi, lahjoisi, niin sama lopputulos. On aivan mahdoton.

Aina vaateostoksilla käytän tyttöä katsomassa niitä molemmille sopivia vaatteita, mutta ku aina sieltä löytyy samasta vaatteesta joku vaaleanpunainen hörsötysversio, joka on " pakko" saada.. Tai viimeistään, jos olen onnistunut ostamaan sen kauniin sinisen vaatteen, ja tyttö näkee puistossa jollain samanlaisen mutta vaaleanpunaisen, niin tulee hirveet itkut eikä suostu enää pukemaan sitä " kamalaa" sinistä. Näinkin on käynyt... Tällainen herneprinsessa meillä. No, ostetaan vaaleanpunaista suosiolla sitten, kun ei se nyt nin oo rahastakaan kiinni, mutta ihmettelen vaan silti, että onko muullaisia lapsia, jotka EI OIKEASTI välitä vaaleanpunaisesta (tai tyttömäisistä ylipäänsä)?

Vierailija
4/6 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei tyttö saisi olla tyttö myös pukeutumiseltaan jos haluaa?

Vierailija
5/6 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta hänellä isoveli, joten ostan mistä tykkää, sillä kiertoon ei meidän perheeseen hänen vaatteensa mene...

mutta hän myös tykkää vaaleansinisestä ja turkoosista,

vaatteen pitää vain olla tarpeeksi tyttömäisen näköinen... =)

eikä todellakaan käyttäisi isoveljen vaatteita!!!

näin se vaan on, molemmille ostettava omat vaatteet...

Vierailija
6/6 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis totta kai lapsen maku vaikuttaa hankintoihin, mutta viime kädessä vanhempi päättää, minkä rievun lapsi päälleen kulloinkin pukee. Ja siinä ei auta itkut eikä riisumiset...

Niin ja lohdutuksen sana vielä: Meidän tyttö vaihtoi 6-vuotiaana lempivärinsä vaaleanpunaisesta vaaleansiseen eli toivoa vielä on :)