Veripalvelun mehuvalikoima?
Oli ennen ananasmehua, ja sitten greippimehua, mutta ei enää kumpaakaan. Miksiköhän?
Kommentit (213)
Nuorena pari kertaa tarjouduin, mutta olin liian laiha, jotain 50 kilon paikkeilla.
En luovuta verta, koska olen työtön ja vapaahetoistyöhän on kielletty. Jos saisi vaikka 50e lahjakortin Prismaan niin luovuttaisin verta vaikka joka toinen viikko.
Vana en ilmaiseksi, sillä en ole mikään hyväntekeväisyystoimisto ja empatia ei kuulu tämän päivän Suomeen.
Vierailija kirjoitti:
En luovuta verta, koska olen työtön ja vapaahetoistyöhän on kielletty. Jos saisi vaikka 50e lahjakortin Prismaan niin luovuttaisin verta vaikka joka toinen viikko.
Vana en ilmaiseksi, sillä en ole mikään hyväntekeväisyystoimisto ja empatia ei kuulu tämän päivän Suomeen.
Kukaan ei ole hyväntekeväisyys toimisto. Ei saa tehdä harmaata työtä.
Empatia ei kuulu suomalaisuuteen tänä pänä.
En luovuta verta, kukkaan ei auta minua enkä minä takas
Työt läks
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka käy luovuttamassa verta vielä 2025?
Veri myydään, bisnestä. Kate 100%, veri on ilmaista.
Katteet kunnossa 🤡
tämä on se syy minkä vuoksi en luovuta verta
Riistoa ja ilmaiseksi saadun veren myyntiä
Vierailija kirjoitti:
Nenäpelle-kampanjat ja Veripalvelu on kaupallistettu. Sääliviltä hyväsydämisiltä ihmisiltä halutaan rahat ja veri.
Valppaana pittää olla
mitäs sitten-ei mittä-tyhjää vaan. se kahviko-ei siinä vitamiinejä. ennen oli purtavaakin-onks mittää,kerro nyt. kaveri kävi aikoinaan ja tunsi virkistyneensä,eli hyvä kokemus. toinen oli liian alipainoinen-ei huolittu plus menkat runsaat. mutta kerro eikö mittää tarjota kun noin hyvän työn teet.
Nyt kurjimuksissa kärvistelevät8 leikaukset ja muu kurjistaminen lisää rikollisuutta,mutta myös) verenluovutuksia. Saapi jotain pöperöä kupuseensa sille päivälle. Eli oikso kyse, että tarjontaa on jonoiksi, niin ei tarvi lahjoja enää. Joka paikassa himmaillaan,kuten jos joku mene vapaaehtois-terveyhdyskäynnille, laulamaan, tanssittamaan,kumpaamaan vanhuskotiin, sille vieralle ei tarjota sit kahvetta, ei pulla ny vaisinkaan. Vieras katsoo vierestä jos edes vanhus saa päiväkahvett- Toi kahvitteluhan on just seurustelua,kuulumisia ja piristystä. Jo saa kahvia vieraski , tuokoon kahvinsa-pullansa mukanaan. V- tun nuukuus. Ei olla vieraanvaraisia enää. Nolooooo
Vierailija kirjoitti:
Verenluovutus on NIIN 2010-lukua!
No miksi se veranluovutuson turhaa, ei tarvetta joku muotihitti. Miks koskaan luovutettin, jokin hupi-ilmiö. Onks noita enää edes yksiköitä missä otettais enää vastaan mitään veriä, hyi. Milloin on lopetettu. Eli ap valehtelee, ei se missään käynyt.
Vierailija kirjoitti:
En käy enää, kun ei ole ananasmehua. Ananasmehu for life!
Ananas poistaa ylimääräistä nestettä kehosta jos suoklapöhö. Älä vaan ota ennen matkaa tai jos ei huussii tarjolla. Muuten toimii- bileiden jälkeen ja jos sillileipä maittanut liikaa.
Vierailija kirjoitti:
En luovuta verta, kukkaan ei auta minua enkä minä takas
Työt läks
ootko varma, että onnettomuudessa sua ei autettais verensiirrossa ellet ole kieltänyt erikseen lompsassa kortilla. muutenkin voit kieltää hoidot ja rajata vain verettömiin hoitoihin. ai sua ei autettaisi-laki pakottaa hopa sua auttamaan kun retkotat tienposkessa suolet levällään.
Vierailija kirjoitti:
En juo mehua, vain limpsaa
Hyi toi sana -Limpsooo- aikuinen, ei edes limppariii- Pimsoo sen jälken. Virvoitusjuoma, virvoke, limonadi. Siinä on aukisen sanat. Ja harvenna ja yhtälailla mehut haitallisia hampaistolle. Max joskus, esim. funkitona on saada nestekertymää pois johon tepsii ananasmehu. Tai ruuan yhteydessä se yksi lasillinen, ei jnaoon tai hupiin.
Vierailija kirjoitti:
Minä. Ja otan omat juomat mukaan :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En luovuta verta, koska veripalvelut törkeästi syrji homomiesten verenluovutuksen. Piti olla 12kk selibaatissa ennen kuin sai luovuttaa verta. Siis selibaatissa. Monet homomiehet elävät parisuhteessa ja ovat olleet vuosikausia suhteessa. Itsekin 20v. Samaan aikaan heterot ovat voinneet kuksia miten haluavat ja käydä maksullisissa - heillä varoaika ollut peräti 4kk. Nykyään varoaika homomiehillä on 4kk vaikka olisi suhteessa.
todella törkeää syrjimistä harrastettu ja harrastetaan edelleen. En luovuta nyt enkä jatkossakaan.
Ei ole enää homomiehiltä kielletty luovutus, saa olla vaikka samana päivänä pannut miehen kanssa, kunhan ei ole useampaa kuin yksi seksikumppani viimeisen 4 kk ajalta. Muuttui muistaakseni viime vuonna.
Miksi se näin on? Se kumppani on voinut käydä
Hiv heteroillakin ja eikös noi veret testata enenkuin siirtona kohdehenkilölle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mehuja ei tarjottu, oli veripalttoota ja veriplättyjä
Palttoo on päällystakki. Palttu on se ruokalaji.
Riippuu murrealueesta
tossa ei riipu, berberi ja palttoo kun takkeja- nuttu niskaa ja menoks. Palttua on tarjolla kun elukasta veret päästettiin. kaikki hyödyksi
Vierailija kirjoitti:
Hah, haa. Olihan ironiaa?
Rautainen kommentti!
Vierailija kirjoitti:
En käy enää, kun ei ole ananasmehua. Ananasmehu for life!
Kahvila pitäisi olla josta voisi ostaa sitäananasmehua
Vierailija kirjoitti:
Joutuisit palauttamaan työttömyystuen ja verenluovutuksen
Vierailija kirjoitti:
Tulin juuri sairaalasta sain uutta verta pari litraa..tuskin olisin tässä jos kukaan ei olisi luovuttanut verta. Semmonen 💩jauhaja tämäkin ns keskustelija!!
Eiköhän vielä ole aika paljon elossa 1990-luvullä syntyneitä, ja he elävät edelleen tuossa verensiirtoskandaalin vaikutuksessa.