Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ESIKOISEN SAIRAALAVIERAILUSTA. Esikoinen (1 v 4 kk) pelkäsi mua sairaalavaatteissa ja vauvaankin suhtautui jokseenkin välinpitämättömästi. Innokkaasti kuitekin esitteli pikkusiskoa isovanhemmille, kun tulivat ensivierailulle, kuin vauva olisi oma.

Kolmannen syntyessä keskimmäinen oli 1 v 10 kk ja saapui sairaalaan nukkuen ja nukkui vuoteella vierailun alun. Sitten aukaisi silmänsä räps ja salamana vauvaa katsomaan. Viis äidistä. Jännitin eniten, miten mies selviää pukeutumisten kanssa ja olihan tuo ymmärtänyt pukea lapset vähän keveämmin. Lapset eivät äidin poissaolosta muuten olleet moksiskaan, koska saivat olla mummalla.

Olin harrastukseni parissa liikenteessä tänään ja näin paljon ihmisiä pitkästä aikaa. Jos olisin buddhapatsas, masuani olisi palvottu erittäin :-) Onneksi vau-kirjasta luin juuri aamulla jotain leperrystä vauvamasun muissa ihmisissä herättämästä ihastuksesta, joten oli viilee.

On tosiaan lämmin, jakaus oli jo palaa. Joten kesähattu päähän ja uusiksi pihalle?!

minna rv 33+6

Vierailija
22/28 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sussu on tosiaan tainnut mennä pukkailee vaavia pihalle.. =) Mitenhän möhömahan lienee käynyt..?

Esikoisen vierailusta laitoksella: mä en ole ajatellut asiaa oikeestaan muuta kun että tulee katsomaan meitä sinne. Mutta kuinka usein, sitä en oo miettiny. Poikahan on meillä nyt 2v 4kk. Viimeks tosiaan olin viikon laitoksella, eihän sitä nytkään koskaa tiiä, kuinka kauan siellä joutuu olemaan. Mitä pidempään, sitä useammin haluisin että poika käy.

Mä kävin veljen vaimoa moikkaamassa tuolla Rukalla. Hän on siel viettämäs viikonloppua. Lähettiin sitten rattaiden kans kävelylle tietämättä että mistä ittemme löydetään. Ja niinhän siinä kävi että oltiin huomaamatta siellä mäen alla, ja piti se jyrkkä mäki kävellä siihen keskukseen takas. Pikkasen oli rankkaa hommaa.. Mutta yllätyin kyllä, että kuinka paljon sitä jaksaa kun on pakko.. Nyt sitten oonki ihan poikki.

Janskulle piti sanoa niistä kengistä, että mäkin haluan! =) Ja ihanaa kun miehesi ostanu, pitääpä vinkata omalle jos se tajuis kans muistaa mua uusilla kengillä.. =)

Nyt alanki makoilee, poika kattoo ti-tiä, saa vähän aikaa huokasta..

miitu rv 36+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täällä ainakin on alkanut turvotusta tulemaan.... En tiedä miten sitä pois saisi. Mulle kun on taipumusta vielä synnytyksen jälkeen tulla aina vaan enemmän turvotusta. Se lähtee vasta kun kotiin pääsee.

Mulla pitäis se käynnistys olla jo maanantaina kunhan vaan tilaa on. Jotenkin on jännittynyt olo vaikka on jo neljäs lapsi. Synnytykset on mulla ollut aina niin erilaisia.

Meillä lapset tulee kyllä heti vauvaa katsomaan kun on syntynyt. Mulla on aina kauhea ikävä lapsia sairaalassa. jotenkin siellä oikein korostuu.

Aina tulee hyvä mieli, kun täällä teidän juttuja käy lukemassa. Mukavaa huomata, että muillakin on samanlaisia asioita mielessä.

Vernerimaija 37+0

Vierailija
24/28 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa mieleeni kysäistä onko muilla ollut öisin kamalaa jalkasärkyä ja onko mitään mikä olisi auttanut ?

Kestänyt nyt viikko tolkulla ja yöt menee ihan pilalle.

Höm 34+1

Vierailija
25/28 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin taas aikaani kuluttamaan tänne ku ei oo muutakaan elämää...heh

TYMPII muakin välillä ja paljon!Viikonloppua aina odotellessa,mut sitte ne menee niin äkkiä ja välillä niin nahistelua miehen kans ku mä oon hermoraunio:( mielialat vaihtelee vähän väliä!Voi voi...ja mikään ei oo hyvin vaikka periaatteessa kuitenkin kaikki on loistavasti:)

JALKASÄRYSTÄ; en nyt tiedä liittyykö tää mun jalkakiputila tuohon mitä tarkotit,mutta mulla on nyt ollut joka päivä jalat kipeet ja tosi raskaat!yölläkään ne ei enää lepää niin et aamulla olis normaalit vaan on tosi raskaat askeleet aina!ei varsinaista särkyä ole,mut jalkapohjat on kipeet!!Huomaa et on painoa tullut lähemmäs 20kiloa :( turvotustaki varmaan vähän on,mut ei mitenkään rajusti. mulle tuli viimeks vasta pojan syntymän jälkeen jalkoihin turvotusta ja sen huomasin ku aloin ihmetellä ku ei sairaalatossu mahtunutkaan kunnolla jalkaan vaan kiristi.

voi älytön ens viikolla niitä vauvoja alkaa tosiaan ilmestyä:) kaikille onnea tulevaan koitokseen=) ja mitenkähän on MÖHÖMAHAN asiat,joko on sieläkin pian vauva kainalossa?SUSSU se taitaa olla vauvanhakureissulla ku ei oo mitään kuulunut:) kylläpäs nyt jännätään ja hurjaa miten meidän kaikkien odotusaika häämöttää jo loppua!!:D

nyt poistun tästä ja toivottelen hyvää illanjatkoa jokaiselle pallomahalle!

toymama jälleen

Vierailija
26/28 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

Ei tullut mitään nukkumisesta, kun vauvaa pyrkii kyljistä ulos!Aivan mahdotonta potkimista sun muuta!!!! Mistä se nyt noin innostu???

Kiitos Pulmu71 ja muut kommenteista istukan sijainnista ja ulkokäännöksestä. Mulla on myös paljon ennakoivia supistuksia joten saa nähdä. Olisi kyllä hieno juttu jos ultraisivat napanuoran...esikoinen oli saanut siihen 3 solmua...

Tsemppiä vaan kaikille synnyttämään lähteville. Ite koitan ootella sinne vapun tietämille...

Mama2006 rv34+3 vielä runsaan tunnin ;)

Vierailija
27/28 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

MURMELILLE jaksuja! Noi sun koirajutut on ylivetoja=D

KEIJO.ANNIKKI mielelläni lähettäisin sulle pari laatikollista seesteisyyttä ja auvoa, mutta kun on täälläkin sitä vähän vähäisesti varastossa.

HÖM tervetuloa joukkoon!

Onkohan SUSSULLA jo nyytti sylissä? Ja MÖHÖMAHAKIN taisi jäädä sille tiellensä. VERNERIMAIJALLA käynnistys ylihuomenna. Kai sitä on itsekin uskottava, että täältäkin se vauva ulos putkahtaa, viimeistään 5:n viikon kuluttua, toivottavasti kuitenkin jo aiemmin.

JANSKU kyllä sitä " mahavauvaa" ja niitä liikkeitä tulee ihan oikeasti ikävä synnytyksen jälkeen.

SAIRAALAKÄYNNEISTÄ Toka syntyi seitsemältä illalla ja tultiin kotiin jo ennen puoltapäivää seuraavana päivänä eli esikko ei ehtinyt sairaalaan ollenkaan. Kolmosta isommat (silloin eka- ja kolmasluokkalaiset) kävivät katsomassa päivittäin. Nyt tulevat sitten myös kaikki päivittäin katsomaan, toivottavasti pääsen kuitenkin kotiin jo parin päivän päästä. Olen tuota 2,5 vuotiasta yrittänyt " valmistella" vauvan syntymään ja äidin sairaalassaoloon, mutta vaikea sanoa mitä hän on siitä ymmärtänyt.

Koko päivä on mennyt siivotessa ja leipoessa ja vielä huomenaamuna sama touhu jatkuu. Yleensä teen itse kaikenlaisia suolaisia piirakoita yms. mutta nyt kyllä menen siitä mistä aita on matalin ja tarjoilen cocktailpiirakoita pakastealtaasta:) Muutaman kakun olen tehnyt ja ne saavat riittää keksien, sipsien ja karkkien kera. Ensi viikonloppuna ovat sitten kaverisynttärit, jotka järjestetään Heurekassa. En millään jaksaisi kuuttatoista 10v poikaa tässä tilassa, eikä meille mahtuisikaan.

Nyt taidan oikaista vielä vähäksi aikaa sohvalle.

3+1 ja 37+3

Vierailija
28/28 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Utelias kun olen, niin kysyn vernerimaijalta, miksi sulla nyt jo käynnistys? Onko sulla ennenki käynnistetty?

Höm: mulla on vaivanneet levottomat jalat (särkee pohkeita) ja suonenvedot. Niihin on auttanut magnesium. Olen ottanut sitä purkista, mutta myös banaanissa ja mustikassa on sitä paljon. Monesti syön illalla vielä banaanin, niin ei jalat oo enää vaivannu. Tosin joillain täällä ei ole auttanut magnesiumikaan. Ja tervetuloa mukaan!

Mä en oikein tajua että oikeesti ens viikolla niitä toukosia jo syntyy (vai jokohan Sussulle tai jollekki muulle jo syntyny).. Se tuntuu niin hullulta että tätä sitä on odotettu ja nyt loppu jo ihan oven takana monella. Siis vastahan sitä alettiin tänne kirjotteleen! =)

Mutta nyt lähen sänkyyn, jos uni tulis vaikka joskus..

m