Toyota onnistui myymään vain 18 sähköautoa
100 miljoonaa japanilaista ei halua ostaa sähkö-autoja 🤣
Kommentit (48)
Lada Iskran myynti kohosi rysylässä elokuussa 5400 %. Heinäkuussa tosin myytiin kokonaista 1 kappaletta.
ei ole japaniassa homppeja, koska eihän sähkövatkaimilla heterot ajele.
Toisaalta nyt tuollainen kannattaisi ostaa, on tulevaisuudessa keräilyharvinaisuus.
Jutun mukaan sähköautoja ylipäätään on mennyt globaalisti vuodessa n. 4 miljoonaa.
Maailmassa on 8,3 miljardia ihmistä (8300 miljoonaa) joka kasvaa vuosittain 80 miljoonalla.
Ei sähköautoilu tule *ikinä* olemaan valtavirtaa. Hybridit ja täyssähköt jäävät pienen porukan leikiksi.
Hybridejä myydäänkin sitten paljon.
Molemilla veljistäni on uudehko toyota hybridi, molemmat ostivat auton uutena ja hyvin on autot toimineet.
Vierailija kirjoitti:
Jutun mukaan sähköautoja ylipäätään on mennyt globaalisti vuodessa n. 4 miljoonaa.
Maailmassa on 8,3 miljardia ihmistä (8300 miljoonaa) joka kasvaa vuosittain 80 miljoonalla.
Ei sähköautoilu tule *ikinä* olemaan valtavirtaa. Hybridit ja täyssähköt jäävät pienen porukan leikiksi.
Akkutekniikka on vasta alkutekijöissä ei mitään järkeä käytännössä toisen auton kuskaamisessa ja hintakin sen mukainen, vaikka osia on 80% vähemmän kuin polttomoottoriautossa. Lataaminen pitäisi onnistua 15 minuutissa.
Vierailija kirjoitti:
Hybridejä myydäänkin sitten paljon.
Molemilla veljistäni on uudehko toyota hybridi, molemmat ostivat auton uutena ja hyvin on autot toimineet.
Mitä eroa on hybridillä ja kokonaan polttomoottoriautolla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hybridejä myydäänkin sitten paljon.
Molemilla veljistäni on uudehko toyota hybridi, molemmat ostivat auton uutena ja hyvin on autot toimineet.
Mitä eroa on hybridillä ja kokonaan polttomoottoriautolla?
Jos hybridissä on vaikka kevyt (n. 100kg) akusto jolla voi ajaa 40km, voit ajaa lyhyet työmatkat (jos on vaikka töihin 15km) ja kaupunkiajot liki ilmaiseksi.
Sitten jos tulee pidempää ajoa, voit ajaa ne normaalisti bensalla, ja ajon aikana myös sähköakku latautuu itsestään täyteen.
On paljon joustavampi ja parempi systeemi kuin täyssähkö mielestäni. Eikä ole ikinä riippuvainen latausasemista, kunhan bensaa saa jostain niin akunkin saa pelkällä ajamisella täyteen.
Mazdoissa ja Bemareissa on jo niin tehokkaat jarruenergian ja liike-energian sekä moottorijarrutuksen talteenotot, että pienellä 5km ajolenkillä lataa hybridiakkua noin 10 kilometriä. Käytännössä autoa ei tarvitse pitää piuhan päässä ikinä ellei halua, ja voi ajaa vaikka ruuhkassa täysin rasittamatta polttomoottoria.
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta nyt tuollainen kannattaisi ostaa, on tulevaisuudessa keräilyharvinaisuus.
tulevaisuudessa sitä ei enää ole, tojot ruostuu. Sadesäällä voit kuulla rouskutuksen.
ehkä siellä on ymmärretty millainen petos ilmastomuutos hysteria ja ilmastolla rahastus on...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta nyt tuollainen kannattaisi ostaa, on tulevaisuudessa keräilyharvinaisuus.
tulevaisuudessa sitä ei enää ole, tojot ruostuu. Sadesäällä voit kuulla rouskutuksen.
Toyotat eivät ole ruostuneet juuri ollenkaan 2010-luvun jälkeen koska korin kaikki kuluvimmat osat sekä puskurit on vaihdettu sinkitystä metallista lujite-lasikuitumuoviksi. Joka ei siis voi ruostua ollenkaan, kun siinä ei rautaakaan ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta nyt tuollainen kannattaisi ostaa, on tulevaisuudessa keräilyharvinaisuus.
tulevaisuudessa sitä ei enää ole, tojot ruostuu. Sadesäällä voit kuulla rouskutuksen.
Ovat ruostuneet joskus ysärillä kun sitä peltikippoasi viimeksi ajoit. Eihän nykytojoissa kohta enää edes ole korissa kohtia jotka voisivat ruostua.
Highlanderissa jopa ovet sekä konepelti ovat lujitemuovia. Samoin kaikki puskurit ja listat. Metallia ei ole muualla kuin korin yläosassa ja suojakehikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hybridejä myydäänkin sitten paljon.
Molemilla veljistäni on uudehko toyota hybridi, molemmat ostivat auton uutena ja hyvin on autot toimineet.
Mitä eroa on hybridillä ja kokonaan polttomoottoriautolla?
Jos hybridissä on vaikka kevyt (n. 100kg) akusto jolla voi ajaa 40km, voit ajaa lyhyet työmatkat (jos on vaikka töihin 15km) ja kaupunkiajot liki ilmaiseksi.
Sitten jos tulee pidempää ajoa, voit ajaa ne normaalisti bensalla, ja ajon aikana myös sähköakku latautuu itsestään täyteen.
On paljon joustavampi ja parempi systeemi kuin täyssähkö mielestäni. Eikä ole ikinä riippuvainen latausasemista, kunhan bensaa saa jostain niin akunkin saa pelkällä ajamisella täyteen.
Eikö noista ollut juuri uutisissa ettei ne akut kestä juuri tuollaista kuvaamaasi käyttöä ja sen hybridin korjaaminen maksaa tuhansia.
Vierailija kirjoitti:
Jutun mukaan sähköautoja ylipäätään on mennyt globaalisti vuodessa n. 4 miljoonaa.
Maailmassa on 8,3 miljardia ihmistä (8300 miljoonaa) joka kasvaa vuosittain 80 miljoonalla.
Ei sähköautoilu tule *ikinä* olemaan valtavirtaa. Hybridit ja täyssähköt jäävät pienen porukan leikiksi.
Ikävä kyllä ilmastonmuutos tulee olemaan valtavirtaa niin paljon kun bensan myynnistä (mistähän syystä?) persut iloitseekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta nyt tuollainen kannattaisi ostaa, on tulevaisuudessa keräilyharvinaisuus.
tulevaisuudessa sitä ei enää ole, tojot ruostuu. Sadesäällä voit kuulla rouskutuksen.
Toyotat eivät ole ruostuneet juuri ollenkaan 2010-luvun jälkeen koska korin kaikki kuluvimmat osat sekä puskurit on vaihdettu sinkitystä metallista lujite-lasikuitumuoviksi. Joka ei siis voi ruostua ollenkaan, kun siinä ei rautaakaan ole.
Ai alusta ja tukivarret ja muut mekaaniset osat on muovia jep.
Ei ne ole halunneet ostaa kiinalaista gac tojotaa
Vierailija kirjoitti:
ehkä siellä on ymmärretty millainen petos ilmastomuutos hysteria ja ilmastolla rahastus on...
Öljyllä ei onneksi kukaan rahasta.
Onha tuo myrkkyakkuauto ihan järjetön fyysisestikin. Miksi pitää raahata 500 kiloa painavaa akkua? Kokoajan.
Hyvä