Mitä teidän 13v pojat tekee? Omani pyörii koko ajan jaloissa
Ainoa lapsi. Jos ei saa pelata pleikkaa, pyörii koko ajan jaloissa. Hermo alkaa mennä.
"Ei oo mitään tekemistä, koska syödään" "mitä teet" "mitä teet" "koska syödään"
Jos en anna pelata, menee sänkyyn makaamaan ja saattaa nukahtaa sinne
Kommentit (62)
Tätä mietin omien teinien kanssa myös.. minkä tekemisen pariin patistaa, kun leikit ei enää maistu, mutta aikuisiakaan eivät vielä ole
No keksi jotain kivoja vaihtoehtoja.
Vierailija kirjoitti:
Tässäpä hyvä neuvo. Ei muutakuin tuumasta toimeen.
Nyt vaan ylös ulos ja peukkujengiin. Siinäpä ouva harrastus
Vierailija kirjoitti:
Hanki sille harrastus!
Mun 13 v lapsi kalastaa vapaa-ajat kavereiden kanssa.
"kalastaa" :D
Miks pojalla ei ole kavereita? Lapsille on tärkeää että on kavereita.
Vierailija kirjoitti:
Citymarketista äkkiä pojalle flesu ennen kun poistuvat valikoimasta!
Minä itse kuljin äidin perässä kuin vasikka ja puhelin lapsellista puuta heinää tuon ikäisenä. Kun on keskenkasvuinen lapsi, murkku - ja on hämillään uuden edessä. Ymmärrä sitä. Vaikka oma hyvähermoinen äitinikin minuun joskus tuskastui. Ei hätää, miinusta tuli maisteri ja pidetty opettaja. Aika parantaa "haavat".
Kirjastoon sarjakuvien ääreen? Fanfictionia lukemaan?
Riippuvainen konsolista. Ota kokonaan pois käytöstä. Kuukauden päästä annat käyttöön ja tunti päivässä peliaikaa, ei yhtään enempää. Harrastuksia monipuolisesti lapselle, liikuntaa, musiikkia yms.
Ulos liikkumaan, käske vaikka hakea maitotölkki kaupasta.
Samanlainen oli tuon ikäisenä. Nyt on 16v eikä paljon kotona näy😁
Vierailija kirjoitti:
Miks pojalla ei ole kavereita? Lapsille on tärkeää että on kavereita.
Meidän pojalla ei ollut kavereita koska hän oli tuon ikäisenä vielä tosi lapsellinen verrattuna muihin. Leikki sitten naapurin 4v nuoremman kanssa sen minkä leikki.
eri
Harrastaa kahta eri urheilulajia, joiden pelimatkoilla usein viikonloppuisin, kalastaa, käy kavereiden kanssa uimassa, leipoo ja tekee ruokaa sekä olisi jatkuvasti kavereiden kanssa ja meille olisi koko ajan tulossa kavereita😂 Toki matkustelee perheen kanssa, isänsä kanssa lisäksi touhuaa ihan omia ns. miesten hommia, nytkin ovat isä-poika-reissussa💕 Isänsä on ihan täyttä kultaa
Vierailija kirjoitti:
Tätä mietin omien teinien kanssa myös.. minkä tekemisen pariin patistaa, kun leikit ei enää maistu, mutta aikuisiakaan eivät vielä ole
Pyöräily, jalkapallon potkiminen, luistelu, kirjojen ja sarjakuvien lukeminen, piirtäminen, palapelien ja legojen rakentaminen, soittaminen esim . sähkörummut, Pokemon go pelin pelaaminen, ruuanlaitto ja leipominen.
Vierailija kirjoitti:
Siis osallistuu kyllä kotitöihin ihan mielellään. On myös kiinnostunut vähän ruoanlaitosta ja toisinaan kokkaillaan yhdessä.
Jutellaan välillä ja sinällään kaikki "ok".
Pelaillaan yhdessä lautapelejä. Katsotaan leffoja. Käy harrastamassa seurassa kolme kertaa viikossa urheilua.
Mutta kotona ollessaan, ehkä näin vapaapäivinä ja loma-aikoina näkyy se, että pelaaminen on ainoa mikä kiinnostaa.
Ei keksi kotona itse mitään muuta tekemistä.
Mitään sellaista mitä voisi tehdä itsekseen. Ei myöskään hae kaveriseuraa. "No se on mökillä, se ei tuu kuitenkaan" jne, jos siis kysyn kavereista
Ja välillä vaan tympii se, että notkuu helmoissa vetelehtien, kun itse joskus haluaisin olla omissa oloissani.
En jaksaisi koko ajan puuhailla yhdessä tekemistä keksien.
Ap
Mun mielestä järkevää tekemistä on runsaasti. Lomalla voi ottaa rennommin ja unohtaa vaikka kokonaan ruutuajan...
Vierailija kirjoitti:
Minä itse kuljin äidin perässä kuin vasikka ja puhelin lapsellista puuta heinää tuon ikäisenä. Kun on keskenkasvuinen lapsi, murkku - ja on hämillään uuden edessä. Ymmärrä sitä. Vaikka oma hyvähermoinen äitinikin minuun joskus tuskastui. Ei hätää, miinusta tuli maisteri ja pidetty opettaja. Aika parantaa "haavat".
Sama ajatus minulla, että "kyllä se ohi menee" juuri tuosta syystä että murkkuiän myllerys päällä. Mutta siis ymmärrän että kysyy tällä hetkellä pitkiä hermoja...
Tuossahan se ongelma on, että leikkiminen ei enää onnistu ainakaan yksin, mutta taas niin sanottuja aikuisten hommia on etenkin pojille niukalti tarjolla, etenkin jos ei lukevan miehen mallia lähipiirissä ole. Meillä on saman ikäisenä vielä leikitty nuorempien sisaruksien kanssa, ja sitten taas osa nuorista rakastaa lumitöitä ja muita fyysisiä juttuja, joilla saa taskurahaa kokoon.