Mitä teidän 13v pojat tekee? Omani pyörii koko ajan jaloissa
Ainoa lapsi. Jos ei saa pelata pleikkaa, pyörii koko ajan jaloissa. Hermo alkaa mennä.
"Ei oo mitään tekemistä, koska syödään" "mitä teet" "mitä teet" "koska syödään"
Jos en anna pelata, menee sänkyyn makaamaan ja saattaa nukahtaa sinne
Kommentit (47)
Siis mitä teki n.13v ikäisenä syyslomalla? Normisti oli harrastuksen joko leirillä tai sit oli ihan treenikausi päällä, niin treenasivat aamupäivällä ja hengailivat sen porukan kesken kentällä pitkälle iltapäivään. Ei loma-aikoina kävi koulua ja treenasi 4-5xvkossa, pelit oli vkonloppuisin. sit sen ainoan vapaan illan viikossa yleensä pelasi pleikkaa kavereidensa kanssa. Ei olla syyslomalla oltu kuin ehkä 1-2 kertaa jossain reissussa. Kerran oltiin se viikko Vierumäellä kokeilemassa kaikkia uusia lajeja, esim. jousiampumista.
Syysloma ja lapsella ei ole kavereita eikä mitään tekemistä. Äitiä ei voisi vähempää kiinnostaa.
Harrastamiseen käyttää aikansa. Pari urheilulajia ja lopun ajan soittaa kitaraansa ja käy soittotunnilla. Ei juurikaan pelaa.
Ainoan lapsen tragedia.
Eikä äiti vaadi osallistumaan esim. ruoanlaittoon tai teetä mitään kotihommia vaan kasvattaa yksinäistä, syrjäytyvää koulukiusaajaa. Onnea matkaan.
Meillä nuo kaksoset viihtyy hyvin toistensa seurassa, toki niillä harrastuksiakin on.
Toi mainittu kalastus on hyvä idea. Naapurissa about saman ikäinen sälli. Käy kalassa yksin tai joidenkin kavereidensa kanssa. Mato- onkeen ei tarvii lupaa ainakaan ja en tiiä mikä käytäntö on 13v virvelöinnissä. Mutta google kertonee.
Vonkaa pillua ostarilla ja potkii mummoja
Aina kun teinipoika lähestyy ja sen suusta tulee jotain tekstiä, sitä kannattaa houkutella puhumaan. Näitä tilanteita tulee aika satunnaisesti, eikä niitä voi aikuinen valita. Suosittelen tutustumaan siihen teiniin.
Siis mitä, kuinka hemmetin typeriä kommentteja täällä oikein kirjoitellaan taas??
Vierailija kirjoitti:
Vonkaa pillua ostarilla ja potkii mummoja
Tämä olisi sentään normaalia käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä, kuinka hemmetin typeriä kommentteja täällä oikein kirjoitellaan taas??
Jos joku kysyy syrjäytyneiden keskustelupalstalta lastenkasvatusvinkkejä niin oikeastiko oletat vinkkien olevan asiallisia?
On kavereiden kanssa. Käyvät kauppakeskuksessa ja kuntosalilla. Pelaa tietokoneella ja näprää puhelinta. Tekee läksyjä ja lukee kokeisiin. Ei koskaan pyöri mun jaloissa turhautuneena ja tyhmiä kysellen. On perheemme kuopus isossa veljessarjassa.
Vierailija kirjoitti:
Toi mainittu kalastus on hyvä idea. Naapurissa about saman ikäinen sälli. Käy kalassa yksin tai joidenkin kavereidensa kanssa. Mato- onkeen ei tarvii lupaa ainakaan ja en tiiä mikä käytäntö on 13v virvelöinnissä. Mutta google kertonee.
Alle 18v ei tarvitse lupia paitsi "maksullisille" paikoille. Niistä kyllä kyltit rannalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku kysyy syrjäytyneiden keskustelupalstalta lastenkasvatusvinkkejä niin oikeastiko oletat vinkkien olevan asiallisia?
On täällä vielä jokunen äitikin. Tuo on hankala ikä, jos ei ole kavereita, masentuu, ja jos on paljon ulkona kavereiden kanssa, on hölmöilyn vaara korkea. Moni lopettaa urheiluharrastuksen, kun siellä treenien määrä kasvaa hirveällä loikalla yläkouluiässä.
Neuvoisin pitämään kiinni 2 h ruutuaikasuosituksesta. Vaikka tilalle joku jättipalapeli tai vastaava rauhoittava tekeminen, jos et itse pääse viemään häntä luontoon. Nuori on väsynyt, aivot ylikierroksilla. Etenkin seiskaluokka on rankka.
Kalastus on harrastuksista typerin.
Tykkään itse ulkoilla ja retkeillä. Kysyn että lähteekö mukaan, usein lähtee. Jos ollaan kotona, niin mietitään vähän etukäteen, että pidetäänkö leffailta tai leivotaanko. Nämä on asioita joista hän tykkää.
Jos en ole ohjelmatoimistona, niin pelaamisen lisäksi lukee, jumppaa, tekee sudokuja tms. Kavereita näkee myös, mutta mietin nyt näitä kotona vietettäviä päiviä. Minusta hän on mukavaa seuraa.
Siis osallistuu kyllä kotitöihin ihan mielellään. On myös kiinnostunut vähän ruoanlaitosta ja toisinaan kokkaillaan yhdessä.
Jutellaan välillä ja sinällään kaikki "ok".
Pelaillaan yhdessä lautapelejä. Katsotaan leffoja. Käy harrastamassa seurassa kolme kertaa viikossa urheilua.
Mutta kotona ollessaan, ehkä näin vapaapäivinä ja loma-aikoina näkyy se, että pelaaminen on ainoa mikä kiinnostaa.
Ei keksi kotona itse mitään muuta tekemistä.
Mitään sellaista mitä voisi tehdä itsekseen. Ei myöskään hae kaveriseuraa. "No se on mökillä, se ei tuu kuitenkaan" jne, jos siis kysyn kavereista
Ja välillä vaan tympii se, että notkuu helmoissa vetelehtien, kun itse joskus haluaisin olla omissa oloissani.
En jaksaisi koko ajan puuhailla yhdessä tekemistä keksien.
Ap
Tuon ikäinen poika voisi jo pikkuhiljaa aloittaa kuntosaliharrastuksen. Rupeatte yhdessä käymään kuntosalilla.
Vierailija kirjoitti:
On kavereiden kanssa. Käyvät kauppakeskuksessa ja kuntosalilla. Pelaa tietokoneella ja näprää puhelinta. Tekee läksyjä ja lukee kokeisiin. Ei koskaan pyöri mun jaloissa turhautuneena ja tyhmiä kysellen. On perheemme kuopus isossa veljessarjassa.
Välillä ihmetyttää, kuinka ne, jotka ovat vähiten kiinnostuneita lapsistaan, päätyvät tekemään eniten lapsia. Mutta eipä se taas minulle kuulu.
Poikalapsi on pilailupuodin alelaarin lahja. Parempi olisi abortoida poikasikiöt.