Miten näillä ihmisillä on tuollaisia rahasummia
https://www.is.fi/digitoday/tietoturva/art-2000011556304.html
Koska järki ei päätä paina uutisoinnin mukaan
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Perineet rahansa?
Todennäköisesti. Olen itse usein miettinyt, että kukaan, joka on omalla työllään tienannut tililleen kymmeniä tai satoja tuhansia euroja, ei ole niin tyhmä, että lankeaisi tuollaisiin huijauksiin, joista on varoitettu kyllästymiseen asti. Kun saa kaiken perintönä, ei ole välttämällä älyllä siunattu. Olen myös nähnyt varsin tyhmiä iso perintöjä saaneita ihmisiä lähiympäristössäni. Kaikilla ne rahat eivät edes säily kovin pitkään muutenkaan.
Mää pelkään noita huijauksia niin että käyn vain pankin, työkkärin ja kelan sivuilla. Mulla ei ole mitään sovelluksia, äppejä, somea yms. Äidin puolesta ei tartte pelätä kun hänellä ei ole luuria eikä tietokonetta. Veljelläkin on vain tavallinen luuri, ei älypuhelinta eikä hän osaa lukea edes tekstiviestejä (liikenneonnettomuuden uhri).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perineet rahansa?
Todennäköisesti. Olen itse usein miettinyt, että kukaan, joka on omalla työllään tienannut tililleen kymmeniä tai satoja tuhansia euroja, ei ole niin tyhmä, että lankeaisi tuollaisiin huijauksiin. Olen myös nähnyt varsin tyhmiä iso perintöjä saaneita ihmisiä lähiympäristössäni. Kaikilla ne rahat eivät edes säily kovin pitkään muutenkaan.
Joo, tutulta kuulostaa. Mun vanhemmat ovat onnistuneet tuhlaamaan lähes kaiken perinnön. Pahalta tuntuu kun miettii sitä useiden vuosikymmenten työtä kun esimerkiksi vaarini, köyhä torpparin poika, sitä omaisuutta kovalla työllä keräsi. Ja vanhemmat ovat tuhlanneet niin älyttömiin juttuihin, etten voi edes tässä kirjoittaa niitä.
Ei ole kykenevä käyttämään sitä rahaansa. Siksi se makaa käyttämättä tileillä. Tästä kertoo että on helppo kohde huijareille.
Ei ole järkevää missään tapauksessa makuuttaa tuollaisia summia tileillä mistä ne on naurettavan helppo viedä. Omaiset voisi vihjata että olisi hyvä sijoittaa niistä suuri osa järkeviin kohteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Perineet rahansa?
Jep. Tullut liian helpolla, menee yhtä helpolla.
Ukko maksanut aina kaiken niin kyllä siitä tilille jää rahaa. Vähän kuin lottovoittajat, ne on aina töissä, mutta kuulostavat jotenkin vähäjärkisiltä.
Vierailija kirjoitti:
Ukko maksanut aina kaiken niin kyllä siitä tilille jää rahaa. Vähän kuin lottovoittajat, ne on aina töissä, mutta kuulostavat jotenkin vähäjärkisiltä.
Mikä ukko? Homeoparejako nuo on jossa mies menettänyt suuret summat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perineet rahansa?
Todennäköisesti. Olen itse usein miettinyt, että kukaan, joka on omalla työllään tienannut tililleen kymmeniä tai satoja tuhansia euroja, ei ole niin tyhmä, että lankeaisi tuollaisiin huijauksiin, joista on varoitettu kyllästymiseen asti. Kun saa kaiken perintönä, ei ole välttämällä älyllä siunattu. Olen myös nähnyt varsin tyhmiä iso perintöjä saaneita ihmisiä lähiympäristössäni. Kaikilla ne rahat eivät edes säily kovin pitkään muutenkaan.
Aivan samaa pohtinut. Yleensä rahansa perineet, tai sitten vedellä & näkkileivällä koko elämänsä eläneet säästäjät ovat sen verran kujalla "normaalista elämästä", että he ovat huijattavissa. Se joka painaa hihnan varressa pitkää viikkoa ja rahaa jää hyvällä tuurilla ja hyvänä kuukautena ehkä satanen säästöön, niin se ei kyllä kovin hanakasti ole verkkopankkitunnuksiaan kenellekään kertomassa.
Myyty metsää tai peltoja.
20 hehtaaria peltoa= sata tonnia
Sota-ajan lapset ovat oppineet vanhemmiltaan pihistelyn. Moni +-80-vuotias on elänyt pihisti ja niin se raha on kertynyt. Oma vanhempi just tällainen. Sain sentään hänet tajuamaan, että siirtää käyttötililtä rahansa jollekin säästötilille. Ettei ole kaikki pankkikortin takana. Toki on nuoremmissakin näitä.
Entisaikoina kansakoulun käynyt aivokuollut boomerikin joka ei nykyään pääsisi edes kuntouttavaan, sai euroiksi muunnettuna n. 4-5k eur kuukausipalkkaa josta kovien ryyppyputkienkin jälkeen jäi tilille saotja tonneja eläkeikään mennessä.
Melkoista rahankäyttöä on joillakin. Oli juttua lehdessä Raharemontti ohjelmasta jossa nuori nainen kuluttaa 4000e kuukaudessa ja ainoa tulo on opiskelijan tuki. Oli saanut perinnön jolla ostanut asunnon ym mutta ilmeisesti on jäänyt rahaa vielä tuhlaamiseen.
Remonttifirmat ovat melkein yhtä vastenmielisiä huijareita. Saivat iäkkään isäni ostamaan 40 000 euron remontin taloon jossa kukaan ei asu eikä koskaan tule asumaankaan.
Eihän tuo ole paljoa. Esim. asunnon myyntirahat lojuu säästötilillä ja aikoo pitää ne siellä vanhuutta varten.
Ja voi olla vaikka pankin rahastossakin, samassa verkkopankissa nekin näkyy.
170 000 voi olla osin perittyä tai on tosiaan eletty yhden palkalla säästäväistä elämää, kaikki on tehty itse, omakotitontilla viljelty perunat ja tarjouksesta ostettu kahvit. Äkkiäkös sitä 20 000 säästää.
Miksi ne rahat pitäisi sijoittaa, jos ei tarvitse enempää?
Vierailija kirjoitti:
Mää pelkään noita huijauksia niin että käyn vain pankin, työkkärin ja kelan sivuilla. Mulla ei ole mitään sovelluksia, äppejä, somea yms. Äidin puolesta ei tartte pelätä kun hänellä ei ole luuria eikä tietokonetta. Veljelläkin on vain tavallinen luuri, ei älypuhelinta eikä hän osaa lukea edes tekstiviestejä (liikenneonnettomuuden uhri).
Joo, pelkäämällä kaikkea se elämä meneekin mukavasti.
Oikeasti tähän woke-paskaan eikä mihinkään muuhunkaan kannata kiinnittää mitään huomiota.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kykenevä käyttämään sitä rahaansa. Siksi se makaa käyttämättä tileillä. Tästä kertoo että on helppo kohde huijareille.
Ei ole järkevää missään tapauksessa makuuttaa tuollaisia summia tileillä mistä ne on naurettavan helppo viedä. Omaiset voisi vihjata että olisi hyvä sijoittaa niistä suuri osa järkeviin kohteisiin.
Minä olen sijoittanut nuoresta pitäen. Sen sijaan aion siirtää elämäni ehtoopuolella rahoja varmempiin kohteisiin ja pitää osan rahoista tilillä. Jos jälleen tulee pörssiromahdus, ei 80-vuotiaalla ole enää samalla tavalla aikaa odotella korjausliikettä kuin nelikymppisellä. Kyllä ihmisten pitää voida luottaa, ettei rahat noin vain häviä tililtä. Muutenhan ihmiset alkaisivat pitää rahoja setelinippuina erilaisissa piilopaikoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perineet rahansa?
Aivan samaa pohtinut. Yleensä rahansa perineet, tai sitten vedellä & näkkileivällä koko elämänsä eläneet säästäjät ovat sen verran kujalla "normaalista elämästä", että he ovat huijattavissa. Se joka painaa hihnan varressa pitkää viikkoa ja rahaa jää hyvällä tuurilla ja hyvänä kuukautena ehkä satanen sääst
Onhan näitä oletettavasti normaalitkin ihmiset langenneet huijauksiin.
Osmo Soininvaara ja "Seppo Taalasmaa" nyt viime aikoina.
Perineet rahansa?