Miten näillä ihmisillä on tuollaisia rahasummia
https://www.is.fi/digitoday/tietoturva/art-2000011556304.html
Koska järki ei päätä paina uutisoinnin mukaan
Kommentit (29)
Kertoo jo paljon jos on ollut 170 000€ pelkällä yhdellä tilillä rahaa,helppo huijattava yksinkertaisuutensa takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perineet rahansa?
Todennäköisesti. Olen itse usein miettinyt, että kukaan, joka on omalla työllään tienannut tililleen kymmeniä tai satoja tuhansia euroja, ei ole niin tyhmä, että lankeaisi tuollaisiin huijauksiin, joista on varoitettu kyllästymiseen asti. Kun saa kaiken perintönä, ei ole välttämällä älyllä siunattu. Olen myös nähnyt varsin tyhmiä iso perintöjä saaneita ihmisiä lähiympäristössäni. Kaikilla ne rahat eivät edes säily kovin pitkään muutenkaan.
60-luvulla syntynyt on ehtinyt olla työelämässä jo yli 40 vuotta. Loppujen lopuksi tuo on ihan vain säästettynä rahana n. 300-400e/kk ja jos vähänkään on saanut korkoa, niin jo puolet tuosta riittää.
Onhan näitä vanhuksia aina välillä, jotka ovat asuneet oikeasti pihistellen ja jättävät perintönä jopa useita miljoonia jälkeensä. Siinä mielessä joku 160k on ihan karkkiraha.
Meidänkin kylällä oli vielä muutamia vuosia takaperin mies, jolla ei ollut juoksevaa vettä sisällä talossa, ei autoa, harrastukset oli tyyliin polttopuuntekoa yms. ja jätti jälkeensä ison kasan rahaa, vaikka ei ollut varmasti koskaan ollut mitenkään suurituloinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perineet rahansa?
Todennäköisesti. Olen itse usein miettinyt, että kukaan, joka on omalla työllään tienannut tililleen kymmeniä tai satoja tuhansia euroja, ei ole niin tyhmä, että lankeaisi tuollaisiin huijauksiin, joista on varoitettu kyllästymiseen asti. Kun saa kaiken perintönä, ei ole välttämällä älyllä siunattu. Olen myös nähnyt varsin tyhmiä iso perintöjä saaneita ihmisiä lähiympäristössäni. Kaikilla ne rahat eivät edes säily kovin pitkään muutenkaan.
On moraalitonta antaa tyhmän pitää rahansa.
Kukaan voi tuskin pitää Osmo Soininvaaraa tyhmänä, vaikka olisikin hänen kanssaan eri mieltä politiikasta. Niinpä vain hänkin lankesi huijaukseen, kun puhelinsoitto yllätti hänet 40 asteen kuumeessa.
On helppo tajuta nuo jutut huijauksiksi, kun lukee niistä rauhallisessa tilanteessa. Tilanne on täysin eri, kun soitto tulee täysin yllättäen silloin, kun ajattelukyky on jo muusta syystä alentunut.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan voi tuskin pitää Osmo Soininvaaraa tyhmänä, vaikka olisikin hänen kanssaan eri mieltä politiikasta. Niinpä vain hänkin lankesi huijaukseen, kun puhelinsoitto yllätti hänet 40 asteen kuumeessa.
On helppo tajuta nuo jutut huijauksiksi, kun lukee niistä rauhallisessa tilanteessa. Tilanne on täysin eri, kun soitto tulee täysin yllättäen silloin, kun ajattelukyky on jo muusta syystä alentunut.
Aika moni poliitikko on oikeasti tyhmä. Näkeehän jo siitä, mihin tilaan Suomi on ajettu. Ei se, että painaa nappia ryhmässä tehtyjen päätösten tai ylhäältä tulleiden käskyjen mukaan, tee ketään älykkääksi.
Soininvaara muuten fantasioi joitain vuosia sitten, että Suomen on paras pitää rajansa auki vapaaehtoisesti, koska kun ilmastonmuutos etenee ja Afrikka kuivuu, sieltä aletaan siirtää väkeä paikkoihin, joissa on tilaa, eli Suomeen ja Australiaan (!), eikä silloin Suomelta kysytä, käykö tämä. Kuulostaako järjellisen ihmisen puheelta?
"Raharemontissa tavataan vesilahtelainen Stiina, 18, joka elää yli varojensa. Päällisin puolin kaikki näyttää sujuvan hyvin, sillä Stiinalla on kaksikerroksinen rivitaloasunto, oma auto ja Lilo-koira.
Asunto, auto ja koira on hankittu perintörahoilla, mutta rahat uhkaavat nyt huveta hurjaa vauhtia."
Tässä tuore esimerkki ison perinnön saaneen holtittomasta rahankäytöstä: https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000011555339.html
Perintö ja säästöt elämän ajalta. Ainoastaan vanhukset on noin hölmöjä et luulee et Sandra Bullock on rakastunu suhun ja tarvii apple lahjakortteja.
Vierailija kirjoitti:
Häh? Osmo Soininvaarahan on todella tyhmä ihminen
Minä oikein toivon huijauspuhelua, vedättäisin sitä mahdollisimman pitkälle. Kerran sain yhden Windows-huijarin hermostumaan.