Lue keskustelun säännöt.
Viikon ruoat 10€
13.10.2025 |
Päivittäinen ateriasuunnitelma:
Aamiainen
Kaurapuuro (100g kaurahiutaleita) + sokeria + margariinia
n. 500 kcal
Lounas
Vehnälättyjä tai pannaria (150g jauhoja, vettä, öljyä tai margariinia, sokeria)
n. 800 - 1000 kcal
Päivällinen
Hernekeitto (kuivatuista herneistä, sipulia, porkkanaa, margariinia)
n. 600- 800 kcal
Iltapala
Puuroa tai lättyjä uudestaan, tai keitettyä porkkanaa + sokeria
n. 300 - 500 kcal
Kommentit (41)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Ai kauhee - mitä elämää toi on?
Itekin elelen pienellä rahalla, mutta en millään puurodieetillä halua olla. Ostan joka viikko hävikkihevilaatikon vitosella ja siinä on runsaasti vihanneksia ja juureksia, aika usein myös omenoita. Viimeksi oli viinirypäleitä ja persilja mukana. Jos se ei sisällä hedelmiä ostan hävikkibanaaneja 5kpl 0.85.
Lisäksi ostan kananmunia ja syön joka päivä yhden. Lisäksi mikä tahansa proteiini mikä on punaisilla lapuilla. Jos mitään ei ole, niin syön linssejä, joita minulla on aina varastossa. Lisäksi perunaa ja/tai porkkanaa. Kaapissa on myös aina gluteenitonta pastaa ja säkillinen riisiä. Mausteita on myös.
Viljoja en pysty syömään, paitsi kauraa. Joskus teen kaurapuuron, mutta en kovin usein kun siitä tulee hirveä nälkä.
Mulla menee kyllä reilusti enemmän rahaa kuin kymppi viikossa. Mutta pärjäilen hävikkiostoksien avulla aika hyvin työkyvyttömyyseläkkeelläni ja nautin tekemistäni ruoista. Juon paljon teetä ja jopa yhden kupin kahvia joka päivä. Minulla on alennuskahvia monta pakettia useimmiten kaapissa. Se tietty vaatii sen, että pystyy sijoittamaan muutaman kympin kerralla alennusaikaan.
Minulla on sairaus, minkä tähden yritän syödä niin monipuolisesti kuin pystyn.