Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työmarkkinatuelta työkyttömyyseläkkeelle

Vierailija
13.10.2025 |

Olen ollut työtön kohta 5 vuotta. Masennus, add,epävakaa persoonallisuushäiriö, nivelrikko polvissa ja traumaperäinen stressihäiriö dignooseina. En edes pärjäisi missään töissä enää, ikää kohta 50 v, kahden lapsen yh.

Mietin, mitä järkeä minua on roikottaa työttömänä vuodesta toiseen? Minunlaiseni juuri vääristävät tilastoja kun ei ole edes töitä mitä hakea. Kaikki koulutukset lukion jälkeen jääneet add takia kesken, kokeiltu on 3 kertaa korkeakoulussa. Olen kuitenkin ollut töissä 16 v alkaen siellä täällä vuoden pari.

Eläkeikään olisi vielä sen 20 vuotta.  Miten pääsisin eläkkeelle?

Kommentit (119)

Vierailija
41/119 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde siitä, että sinulla on työkykyä jäljellä vaikka olisit neliraajahalvaantunut. Käytännössä ainoastaan tietyt skitsofrenian muodot voivat mahdollistaa eläkkeen. Mikäli sen sijaan koet toimeentulosi hankalaksi, siihen auttaa rikos ja vankila. Saat täysihoitoa veronmaksajien piikkiin.

Vierailija
42/119 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsarilla uhkaamalla tai sen yrityksellä pääsee.  menkää työkykyselvitykseen sitä voi kysyä typistä tai kaupungin kautta. typpi harvemmin sinne antaa lähetettä mutta se on syy hakea sitten kaupungin kautta lähete.  en tiedä missä kaikissa kaupungeissa tämä mahdollisuus on , ainakin pääk.seudulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/119 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse haen laitoshuoltajaksi ja kun tulee iso väsymys nukun vessassa pari tuntia. Siivoan mitä ehdin ja nostan palkan. 

Työmarkkinatuki 595 netto kuukaudessa ei riitä.

Siivoaa huonosti sairaalaa, kun siellä on norovirus. Keisarileikattu äiti saa oksentaa ja ripulouda 12 h. Pääasia ettei työkyvyttömyyseläkkeelle pääse ja ihmiset on töissä ja touhuaa työpaikoilla mitä touhuaa. 

595 työmarkkinatuella ei elä, se ei riitä. Itse en enää synnytä. 

595 sinulle ja 300-400 per lapsi lapsille vuokran, sähkön, tervhuollon, lääkkeiden, kotivakuutuksen JÄLKEEN

Vierailija
44/119 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin pitää olla 300 päivää sairauspäivärahalla, sitten yleensä 3 vuotta määräaikaisella kuntoutustuella ja sen jälkeen pysyvälle tk-eläkkeelle joten mars lääkäriin hakemaan saikkua.

Ei se niin vaan mene mutta voihan aina yrittää. Saikut voidaan Kelassa hylätä ja katsotaan ettei mikään estä työntekoa/hakua. 

Vierailija
45/119 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse haen laitoshuoltajaksi ja kun tulee iso väsymys nukun vessassa pari tuntia. Siivoan mitä ehdin ja nostan palkan. 

Työmarkkinatuki 595 netto kuukaudessa ei riitä.

Siivoaa huonosti sairaalaa, kun siellä on norovirus. Keisarileikattu äiti saa oksentaa ja ripulouda 12 h. Pääasia ettei työkyvyttömyyseläkkeelle pääse ja ihmiset on töissä ja touhuaa työpaikoilla mitä touhuaa. 

595 työmarkkinatuella ei elä, se ei riitä. Itse en enää synnytä. 

595 sinulle ja 300-400 per lapsi lapsille vuokran, sähkön, tervhuollon, lääkkeiden, kotivakuutuksen JÄLKEEN

Ei saa, kun puoliso saa pientä palkkaa. Mennään töihin ja keksitään kiusaa asiakkaille. 

Vierailija
46/119 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensin pitää olla 300 päivää sairauspäivärahalla, sitten yleensä 3 vuotta määräaikaisella kuntoutustuella ja sen jälkeen pysyvälle tk-eläkkeelle joten mars lääkäriin hakemaan saikkua.

Ei se niin vaan mene mutta voihan aina yrittää. Saikut voidaan Kelassa hylätä ja katsotaan ettei mikään estä työntekoa/hakua. 

Kyllä, kädet vuotaa verta ja käyn ibs paskalla. Haen ravintolaan töihin sulle salaatteja tekemään. Valitettavasti en voi ihon takia pestä usein käsiä. Saat salaattia mikä on tehty likaisilla käsillä ja missä on verta. Hanskoja en voi käyttää. 

Vierailija
47/119 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeelle en voi sinua päästää, mutta pollaan auttaa orientoitua olevansa eläkkeellä tai ainakin eläkeputkessa. Minä ainakin esittelen itseni eläkeläisenä, vaikka virallinen status onkin työtön.

Vierailija
48/119 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene päivystykseen ja kerro itsetuhoisista ajatuksista. Pääset ainakin todennäköisesti sinne lääkärille, kun sanot ettei sinulla ole hoitosuhdetta. 

Vierailija
49/119 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse ollut työttömänä jo paljon pidempään, mutta monta vuotta nuorempi ja kaikenlaista vaivaa ja ongelmaa löytyy. Osasta löytyy diagnoosi ja osasta ei. En kuitenkaan pääse eläkkeelle ja tämä on sanottu ihan suoraan, vaikka sinne oikeasti kuuluisin. Olen sitten virallisesti työttömänä kun muutakaan vaihtoehtoa ei ole. Koulutukseni on AMK. Diagnooseina on autisminkirjo ja eristäytyvää persoonallisuutta. Lisäksi kärsin mm. ahdistuksesta, paniikista, masennuksesta, sosiaalisten tilanteiden pelosta ja aistiyliherkkyyksistä.

Älä usko muita,vaann hae uudestaan eläkettä. lääkäriin mars mars.

Yrittää toki kannattaa, mutta autismin kirjon/asperger diagnoosilla ei meinaa päästä eläkkeelle mitenkään, vaikka kuinka olisi lääkärin mukaan työkyvytön. 

Vierailija
50/119 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kaiken tuon maksa Kelan toimeentulotuki, jos on työmarkkinatuella. Lisäksi eläkepäätöksen odotusajalta maksetaan. Älä nyt puhu soopaa."

Ei tietenkään maksa, jos ihminen ei ole oikeutettu tt-tukeen (esim. puolison tulojen tai omistusasunnon tms. omaisuuden vuoksi). 

Vierailija
51/119 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma tuossa vaan on se että Kela katkaisee heti sairauspäivärahan maksatuksen kun se 300 päivää alkaa lähestyä. Jos siis lääkäri edes kirjoittaa sairauslomaa, sekin on vähän niin ja näin. Lisäksi kuinka monta kertaa on työttömänä varaa käydä lääkärissä ja pyytää B lausuntoa kelalle kun käyntimaksu julkisella on 28€ ja B lausunto 60€?? Kuitenkin hylätään monta kertaa ja satasia palaa eikä mikään asia etene. Kyllä meidät pitkäaikaissairaat on hylätty ja heitetty junan alle.

Hgissä, missä ap näköjään asuu, ei maksa lääkärikäynnit terveysasemalla tai psykpolilla mitään, ainoastaan lausunnot maksaa.

Vierailija
52/119 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, kädet vuotaa verta ja käyn ibs paskalla. Haen ravintolaan töihin sulle salaatteja tekemään. Valitettavasti en voi ihon takia pestä usein käsiä. Saat salaattia mikä on tehty likaisilla käsillä ja missä on verta. Hanskoja en voi käyttää. 

Työkkäri sanoi, että työnantajalle ei saa kertoa sairauksista, koska sitten ei saa töitä. 

Lääkärit ajaa itse taksilla lauantai iltaisin syömään ibs paska ruokaa. 

Vierailija
53/119 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma tuossa vaan on se että Kela katkaisee heti sairauspäivärahan maksatuksen kun se 300 päivää alkaa lähestyä. Jos siis lääkäri edes kirjoittaa sairauslomaa, sekin on vähän niin ja näin. Lisäksi kuinka monta kertaa on työttömänä varaa käydä lääkärissä ja pyytää B lausuntoa kelalle kun käyntimaksu julkisella on 28€ ja B lausunto 60€?? Kuitenkin hylätään monta kertaa ja satasia palaa eikä mikään asia etene. Kyllä meidät pitkäaikaissairaat on hylätty ja heitetty junan alle.

Hgissä, missä ap näköjään asuu, ei maksa lääkärikäynnit terveysasemalla tai psykpolilla mitään, ainoastaan la

Mun mielestä siellä ollaan myös muuttamassa maksulliseksi lääkärit. 

Vierailija
54/119 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko toi 3 vuotta oikeesti joku raja? Kysyn kun olen ollut jo yli 2v määräaikaisella.

Vierailija
55/119 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkkäri sanoi, että työnantajalle ei saa kertoa sairauksista, koska sit

Näytä nämä sekokirjoituksesi lääkärille niin saat edes antipsykootteja

Vierailija
56/119 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkkäri sanoi, että

En näytä. Ajakoot taksilla ravintolaan lauantaisin syömään ibs paska ruokaa, jos eivät kirjoita eläkettä. 

Vierailija
57/119 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä syö lääkkeitä. Voin hakea apteekista ja heitän roskiin. 

Vierailija
58/119 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääntöjen mukaa pitää ensin syödä mielialalääkkkeitä eli toisin sanoen hakea apteekista ja heittää roskikseen. 

Vierailija
59/119 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sääntöjen mukaa pitää ensin syödä mielialalääkkkeitä eli toisin sanoen hakea apteekista ja heittää roskikseen. 

Voi luonto ressukkaa näitä ihmisten keksimiä tyhmiä sääntöjä. 

Vierailija
60/119 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olin pari kolme vuotta sairaslomalla, siis yhteensä eri kausina, en siis ollenkaan määräaikaisella kuntoutustuella, kehotettiin hakemaan eläkettä ja se myönnettiin ensimmäisellä kerralla. Kerron tämän vain sen takia ettei joku ajattele että on mahdotonta ns päästä työkyvyttömyyseläkkeelle. Toivoa on. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi viisi